Strona 1 z 1
[MK3 1.8 AAM] Nierównomierne przyspieszanie, dławienie się
: ndz wrz 17, 2006 17:11
autor: maximus999
Witajcie.
Proszę o pomoc!!! Przy wciśnięciu gazu mój mk3 delikatnie się dławi, nie przyspiesza płynnie tylko skokami. Ponadto jest dosyć mułowaty (silnik 1,8 AAM - wiem, że nie jest to sprinter, ale bez przesady) - prędkość 150 to max. Mam założoną instalację LPG, ale i na gazie i na benzynie zachowuje się tak samo. Wymieniłem palec, kopułkę i przewody (były już kiepskie) ale to nie pomogło. Czytałem na forum o zapchanym katalizatorze - ale naprawdę nie wiem co to może być. Dziękuję za jakiekolwiek porady - będę próbował wszystkiego.
: ndz wrz 17, 2006 19:13
autor: Prince2005
Najprostszym rozwiązaniem jest podpięcie gofera pod VAG. Powinien ci pokazać błędy, i następnie należy te błędy eliminować. Dodam, że podpięcie pod kompa kosztuje około 30 zeta.
: ndz wrz 17, 2006 19:51
autor: wczyz
Miałem podobny problem, tyle, że nie mam LPG. Okazało się, że pompa wysiadała. W końcu odmówiła współpracy i trzeba było ją wymienić. Ale jeżeli na gazie masz ten sam problem, to chyba nie pompa... Pozdrawiam!
: ndz wrz 17, 2006 22:05
autor: Karlos87
sprawdź czy nie masz dziurki w układize wydechowym.jeśli masz 2 generacje gazu to sonda może źle badać spaliny przez dziurawy układ wydechowy.
: ndz wrz 17, 2006 22:27
autor: Jacenty85
Wygląda na zaplon. Sprawdź czy Ci pasek nie przeskoczył na rozrządzie. Jeśli jest na punktach to weź zaznacz miejsce połozenia aparatu kreskami poluzuj go i przy rozgrzanym silniku poprzeręcaj w rózne strony (minimalne ruchy) Przejedź się. Jeśli nie to to wróc do puntu wyjścia.pozdrawiam
: ndz wrz 17, 2006 22:46
autor: lolo_golf
Karlos87 pisze:sprawdź czy nie masz dziurki w układize wydechowym.jeśli masz 2 generacje gazu to sonda może źle badać spaliny przez dziurawy układ wydechowy.
Myslisz ze miała dziurka mialaby az taki wplyw?
Wątpie
: ndz wrz 17, 2006 23:32
autor: Pi
Mój AAM jak jest zimny, też nierówno przyspiesza, po rozgrzaniu silnika jest płynnie...
Za to wydaje mi się, że na wysokich obrotach ciągnie słabiej niż kiedyś, ale może to tylko złudzenie.
Jutro jadę wymienić mu główny płyn ustrojowy (olej), filterek, rozrząd i być może filterek paliwa. Jak na nowym oleju też będzie klepał, to od razu szklanki.
: ndz wrz 17, 2006 23:38
autor: Pastorro
masz zadużom dawke paliwa sprawdz TPS i dlatego sie dławi
: pn wrz 18, 2006 10:06
autor: GRIsha
U mnie przy podobnych objawach pomogło usawienie zapłonu. Musiałem delikatnie go przyspieszyć (ustawiane lampą stroboskopową). Pomogło - na gaz reaguje żwawiej, płynnie przyspiesza.
pozdr
: pn wrz 18, 2006 20:16
autor: Prince2005
Karlos87 pisze:sprawdź czy nie masz dziurki w układize wydechowym.jeśli masz 2 generacje gazu to sonda może źle badać spaliny przez dziurawy układ wydechowy.
W tym silniku (AAM) sonda jest w kolektorze wydechowym, więc jakakolwiek dziura w układzie wydechowym nie ma żadnego wpływu na powyższe zachowanie auta. No chyba, że nieszczelność jest między głowicą a kolektorem wydechowym, wtedy sonda bęzie miała złe odczyty.
Osobiście stawiam na zapłon.
: czw wrz 28, 2006 19:36
autor: maximus999
Witam.
Panowie ogromne dzięki za pomoc!!! Jesteście wielcy
Okazało się, że faktycznie była to wina zbyt wczesnego zapłonu. Teraz to dopiero czuję, że naprawdę jeżdżę - Gofer ma ducha!!!
Punkty za pomoc rozdałem i jeszcze raz dzięki.
Dla wszystkich