[MK3 1.8 AAM] Nierównomierne przyspieszanie, dławienie się

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maximus999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sie 14, 2006 21:56
Lokalizacja: Gniezno/Londyn

[MK3 1.8 AAM] Nierównomierne przyspieszanie, dławienie się

Post autor: maximus999 » ndz wrz 17, 2006 17:11

Witajcie.
Proszę o pomoc!!! Przy wciśnięciu gazu mój mk3 delikatnie się dławi, nie przyspiesza płynnie tylko skokami. Ponadto jest dosyć mułowaty (silnik 1,8 AAM - wiem, że nie jest to sprinter, ale bez przesady) - prędkość 150 to max. Mam założoną instalację LPG, ale i na gazie i na benzynie zachowuje się tak samo. Wymieniłem palec, kopułkę i przewody (były już kiepskie) ale to nie pomogło. Czytałem na forum o zapchanym katalizatorze - ale naprawdę nie wiem co to może być. Dziękuję za jakiekolwiek porady - będę próbował wszystkiego.
Ostatnio zmieniony czw paź 05, 2006 20:15 przez maximus999, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Prince2005
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Prince2005 » ndz wrz 17, 2006 19:13

Najprostszym rozwiązaniem jest podpięcie gofera pod VAG. Powinien ci pokazać błędy, i następnie należy te błędy eliminować. Dodam, że podpięcie pod kompa kosztuje około 30 zeta.


Obrazek

wczyz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn cze 13, 2005 18:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: wczyz » ndz wrz 17, 2006 19:51

Miałem podobny problem, tyle, że nie mam LPG. Okazało się, że pompa wysiadała. W końcu odmówiła współpracy i trzeba było ją wymienić. Ale jeżeli na gazie masz ten sam problem, to chyba nie pompa... Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » ndz wrz 17, 2006 22:05

sprawdź czy nie masz dziurki w układize wydechowym.jeśli masz 2 generacje gazu to sonda może źle badać spaliny przez dziurawy układ wydechowy.


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz wrz 17, 2006 22:27

Wygląda na zaplon. Sprawdź czy Ci pasek nie przeskoczył na rozrządzie. Jeśli jest na punktach to weź zaznacz miejsce połozenia aparatu kreskami poluzuj go i przy rozgrzanym silniku poprzeręcaj w rózne strony (minimalne ruchy) Przejedź się. Jeśli nie to to wróc do puntu wyjścia.pozdrawiam



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » ndz wrz 17, 2006 22:46

Karlos87 pisze:sprawdź czy nie masz dziurki w układize wydechowym.jeśli masz 2 generacje gazu to sonda może źle badać spaliny przez dziurawy układ wydechowy.
Myslisz ze miała dziurka mialaby az taki wplyw? :chytry: Wątpie



Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pi » ndz wrz 17, 2006 23:32

Mój AAM jak jest zimny, też nierówno przyspiesza, po rozgrzaniu silnika jest płynnie...

Za to wydaje mi się, że na wysokich obrotach ciągnie słabiej niż kiedyś, ale może to tylko złudzenie. :)

Jutro jadę wymienić mu główny płyn ustrojowy (olej), filterek, rozrząd i być może filterek paliwa. Jak na nowym oleju też będzie klepał, to od razu szklanki.


[img]http://images37.fotosik.pl/111/1d053f09877e28c9.png[/img]

Awatar użytkownika
Pastorro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 17:03
Lokalizacja: Toronto :D
Kontakt:

Post autor: Pastorro » ndz wrz 17, 2006 23:38

masz zadużom dawke paliwa sprawdz TPS i dlatego sie dławi :bigok:


GOLF MK I LX 2.0 8v GTI

WWW.VW-CULT.PL

Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » pn wrz 18, 2006 10:06

U mnie przy podobnych objawach pomogło usawienie zapłonu. Musiałem delikatnie go przyspieszyć (ustawiane lampą stroboskopową). Pomogło - na gaz reaguje żwawiej, płynnie przyspiesza.

pozdr :pub:



Awatar użytkownika
Prince2005
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Prince2005 » pn wrz 18, 2006 20:16

Karlos87 pisze:sprawdź czy nie masz dziurki w układize wydechowym.jeśli masz 2 generacje gazu to sonda może źle badać spaliny przez dziurawy układ wydechowy.
W tym silniku (AAM) sonda jest w kolektorze wydechowym, więc jakakolwiek dziura w układzie wydechowym nie ma żadnego wpływu na powyższe zachowanie auta. No chyba, że nieszczelność jest między głowicą a kolektorem wydechowym, wtedy sonda bęzie miała złe odczyty.
Osobiście stawiam na zapłon.


Obrazek

maximus999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sie 14, 2006 21:56
Lokalizacja: Gniezno/Londyn

Post autor: maximus999 » czw wrz 28, 2006 19:36

Witam.
Panowie ogromne dzięki za pomoc!!! Jesteście wielcy :prayer:
Okazało się, że faktycznie była to wina zbyt wczesnego zapłonu. Teraz to dopiero czuję, że naprawdę jeżdżę - Gofer ma ducha!!! :okej:
Punkty za pomoc rozdałem i jeszcze raz dzięki.
Dla wszystkich :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 281 gości