[mk3]Problem z .....niewiadomo czym
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3]Problem z .....niewiadomo czym
Witam wszystkich serdecznie. Mam straszny problem z moim golfem. Jest to VW Golf 3, 1.4 - a problem z nim jest taki: w czasie jazdy silnik gaśnie, po upływie paru minut załącza sie ponownie, ale zdarza sie, że nie chce ruszyć przez pięć godzin. Chwilę przed gaśnięciem zapala sie kontrolka oleju i wysokiej temperatury, a także akumulatora - jednak z akumulatorem jest wszystko ok. Skacze również obrotomierz. Na początku myślałam, że to olej (był podwójny stan), jednak po spuszczeniu oleju i wlaniu nowego we właściwej ilości problem nie ustąpił. Mechanik określił, że może to być cewka lub kopułka, ale czy może to być powodem dymu z silnika
(dzisiaj tak już się stało). Z góry dziękuję za wszelkie porady
(dzisiaj tak już się stało). Z góry dziękuję za wszelkie porady
Ostatnio zmieniony pn wrz 18, 2006 15:24 przez gag2a, łącznie zmieniany 1 raz.
POMOCY!!!!
Dym pojawił się poniżej pokrywy silnika - sam dół silnika - nie jestem w stanie dokładnie określić miejsca (taka sytuacja zdarzyła się po raz pierwszy), ale mimo to samochód za moment ruszył. Natomiast olej aż się prawie zagotował - chłodnica jest sprawna. Sama sytuacja z gaśnięciem samochody trwa od ok 2 miesięcy, a co jakiś czas wnętrze kopułki jest całe w oleju.
POMOCY!!!!
Nie ubywa płynu, natomiast wycieka olej. Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą jest rozszczelnione bo w tym miejscu jest wyciek, tzn zbiera się olej nawet po 5 minutach pracy samochodu. Teraz stan oleju jest w normie, ale czy to coś wspólnego z gaśnięciem silnika??Zachowuje się tak, jakby zalewało iskrę lub nie przekazywało jej. Już naprawdę niewiem co jest z tym samochodem. Mechanik powiedział też, że może być to problem z palcem rozrządu, ale tak naprawdę nie powiedział nic konkretnego. Ale zbiera się też olej w aparacie zapłonowym:(
POMOCY!!!!
Proponuję zwalczyć wyciek oleju.
To podstawa! I tak musisz to zrobić bo przecież nie będziesz jeżdził tak bez końca.
potem proponuję sprawdzić elektrykę. Jesli mechanika bez zarzutu to gasnie bo nie dostaje iskry lub benzyny w obudwu przypadkach sprowadza sie to do prądu. Zakładajc ze układ zasilania mechanicznie jest sprawny.
Najpierw zwalcz ubytki oleju!
Koniecznie!
pozdrawiam
To podstawa! I tak musisz to zrobić bo przecież nie będziesz jeżdził tak bez końca.
potem proponuję sprawdzić elektrykę. Jesli mechanika bez zarzutu to gasnie bo nie dostaje iskry lub benzyny w obudwu przypadkach sprowadza sie to do prądu. Zakładajc ze układ zasilania mechanicznie jest sprawny.
Najpierw zwalcz ubytki oleju!
Koniecznie!
pozdrawiam
Re: [mk3]Problem z .....niewiadomo czym
mam ten sam problem bylem z autkiem na komputerze ale nic nie wykryl nikt nie wie co to moze byc.gag2a pisze: w czasie jazdy silnik gaśnie, po upływie paru minut załącza sie ponownie, ale zdarza sie, że nie chce ruszyć przez pięć godzin. Chwilę przed gaśnięciem zapala sie kontrolka oleju i wysokiej temperatury,
- ziolo115
- Ma gadane
- Posty: 248
- Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Kontakt:
dokładnie tak jak powiedziane
zwalcz olej bo on ma byc w silniku a nie poza nim a potem proponuje sprawdzic uklad zasilania w paliwo i elektyke. a to ze pojawil sie dym to jest juz niepokojące ..... moim zdaniem kontrola pompy oleju, ukladu chłodzenia ,i zasilania w paliwo no i układu zapłonowego powodzenia
zwalcz olej bo on ma byc w silniku a nie poza nim a potem proponuje sprawdzic uklad zasilania w paliwo i elektyke. a to ze pojawil sie dym to jest juz niepokojące ..... moim zdaniem kontrola pompy oleju, ukladu chłodzenia ,i zasilania w paliwo no i układu zapłonowego powodzenia
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
WItam!Auto Ci gaśnie ponieważ zalewa Ci cały aprat zapłonowy olejem. Jeśli dostaje się do kopułki utrudnia przeskok iskry i silnik gaśnie. Dodatkowo zalewa czujnik halla. Pewnie masz luz na ośce od aparatu i dostaje się tamtendy olej. Oczywiście wszystko można regenerować ale jesli masz troche kasy kup sobie nowy aparat Boscha lub używke. NIE KUPUJ TEGO ŚWIŃSTWA Z ALLEGRO BO TO JEST KOMPLETNY ZŁOM. Z pewnością masz też wyciek z pod głowicy. Słyszałem że czasem olej ucieka a poziom wody się nie zmienia ale to troche dziwne. Jak chcesz odwalić taką fuszerke na krótko to spróbuj dokręcic śruby kluczami gwiazdkowymi żeby się przekonać czy to napewno to ale polecam głowice splanować i założyć nową uszczelke. Zegary i wskaźniki mogą Ci wariować jeśli masz kable zużyte. Wysokie napięcie idzie na elektronike i wariacje murowane. Może to też być od oleju w kopułce. Moze gasnąc też od tego że zalewa Ci przepustnice olejem i masz brudną (to zalezy jaki masz silnik czy ABD czy AEX) Jeśli masz AEX czyli po 96 roku na wielopunkcie obstawiam że cała przyczyna tkwi a całym aparacie zaplonowym (czujnik halla + kopułka) plus uszczelka pod głowicą. Aparat należy wyjąć wcześniej zaznaczając jego polożenie po czym zbadać czy oś nie ma luzów. Jeśli mimo tego przecieka można wymienic orig ale i tak puści. Proponuje zakup oryginalnego aparatu Boscha lub Magneti. Moze być sprawna używka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 368 gości