[mk3 1.8 GT] czas pracy na ssaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

[mk3 1.8 GT] czas pracy na ssaniu

Post autor: czarny22 » sob wrz 16, 2006 11:37

witam mam pytanie ile powinno trwac rozgrzewanie silnika tak by ze ssania przeszedl na normalny cykl pracy w zakresie 900 obrotow ?? bo wydaje mi sie ze u mnie trwa to za dlugo, jak w siadam to ojca cordoby po nocy wlanczam samochod chila momet i ma 900 obrotow a u siebie wlanczam i jade i jade i jadde :) i dopiero jak wskazowka od plynu chladzacego sie podniesie do polowy silnik zaczyna wchodzic na normalne obroty czy to jest prawidlowe w mk3



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » sob wrz 16, 2006 11:48

"Ssanie" powinno sie wylaczyc w mk3, kiedy temperatura na wskazniku zejdzie z "gesto kreskowanego" pola :D Czyli przy okolo 60 stopni



Awatar użytkownika
Cultstyle
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Cultstyle » sob wrz 16, 2006 12:20

Może padł termostat i jeżdzisz na otwartym obiegu albo czujnik temperatury


Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob wrz 16, 2006 12:22

czarny22, masz mono-wtrysk a nie gaźnik , nie ma co sie specjalnie sugerować obrotami czy masz obroty 800 czy 1000 na biegu jałowym, to sterownik benzyny na podstawie czujnika temparatury podaje zwiększona dawke paliwa do momentu aż silnik nie osiagnie około 60-70*C i tak samo jest w ojca Cordobie. Osobna kwestia jest podwyższanie wolnych obrotów przy zimnym silniku , obrotami osobno steruje tez ECU za pomoca krokowca i róznie jest to zaprogramowane, niektóre silniki trzymaja podwyższone obroty tylko chwilę do lekkiego zagrzania a inne troche dłużej do pełnego zagrzania silnika. Także nie ma sie co martwić.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: czarny22 » sob wrz 16, 2006 12:27

homsky pisze:czarny22, masz mono-wtrysk a nie gaźnik , nie ma co sie specjalnie sugerować obrotami czy masz obroty 800 czy 1000 na biegu jałowym, to sterownik benzyny na podstawie czujnika temparatury podaje zwiększona dawke paliwa do momentu aż silnik nie osiagnie około 60-70*C i tak samo jest w ojca Cordobie. Osobna kwestia jest podwyższanie wolnych obrotów przy zimnym silniku , obrotami osobno steruje tez ECU za pomoca krokowca i róznie jest to zaprogramowane, niektóre silniki trzymaja podwyższone obroty tylko chwilę do lekkiego zagrzania a inne troche dłużej do pełnego zagrzania silnika. Także nie ma sie co martwić.
Dzieki za pocieszenie :) mam nadzieje ze jest tak jak mowisz bo troche mnie to martwilo



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob wrz 16, 2006 12:32

Sprawdź tylko jak długo w obecnych temparaturach zagrzewa sie silnik, jesli w czasie normalnej jazdy osiaga 90*C po 3-4km to jest wszystko OK! Zwróc tez uwage czy w czasie szybkiej jazdy na trasie 100-120km/h temparatura nie ma tendencji do spadania w dół, silnik po rozgrzaniu musi bez wzgledu na warunki jazdy trzyma swoje 90-95*C , nie ma prawa w czasie jazdy spadac temp do powiedzmy 70-80*C.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: czarny22 » sob wrz 16, 2006 13:48

teperatura po rozgrzaniu jest utrzymywana caly czas tak samo silnik rozgrzewa sie do 90 tak wlasnei mniej wiecej po 3km



Awatar użytkownika
bielakow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 10:18
Lokalizacja: Poland

Post autor: bielakow » wt wrz 19, 2006 23:09

moj problem polega na tym ze nie moge rozgrzac silnika do 90 stopni nie podskoczy wiecej niz 70 -80 cyba ze bedzie stał bez jazdy.Przypuszczam ze mam cały czas otwarty układ i pora na wymiane termostatu. Czy to jest napewno to ? Jaki termostat???



czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: czarny22 » śr wrz 20, 2006 08:52

bielakow pisze:moj problem polega na tym ze nie moge rozgrzac silnika do 90 stopni nie podskoczy wiecej niz 70 -80 cyba ze bedzie stał bez jazdy.Przypuszczam ze mam cały czas otwarty układ i pora na wymiane termostatu. Czy to jest napewno to ? Jaki termostat???
prawie na pewno to bedzie termostat poprostu on sie nie otwiera , mozna to sprawdzic wyjmujac go i wkladajac do gotraej wody jesli sie otworzy jest srawny , sprawdz jeszcze wszystkie przewody gumowe od plynu chlodzacego jesli jest tak jak mowisz pewnie te dolne powrotne masz lenie albo zilmne ja tez tak kiedys mialem, bo jak by to byla pompa wodna to by sie przegrzewal zamiast nie dogrzewac tak mi sie wydaje ale moze sie myle



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr wrz 20, 2006 09:15

bielakow pisze:moj problem polega na tym ze nie moge rozgrzac silnika do 90 stopni nie podskoczy wiecej niz 70 -80 cyba ze bedzie stał bez jazdy.Przypuszczam ze mam cały czas otwarty układ i pora na wymiane termostatu. Czy to jest napewno to ? Jaki termostat???
Tak , objawy napisane przez ciebie wskazuja na termostat, w czassie jazdy silnik jest niedogrzany bo pęd powietrza studzi chłodnicę i jesli temperatura wody spada to termostat powinien odciąc duzy obieg i podnieśc temp silnika , czego nie robi.

Termostat najlepiej firmy Wehler


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw wrz 21, 2006 20:57

witam
podłącze sie do temtu jesli mozna
mam mK2 1.6 na gaźniku i u mnie np. rozgrzewanie( na wskaźniku temp) trwa bardzo bardzo długo
aby wskazówka doszła na środek to musze przejechać jakieś 6/7 km - czy to jest OK?
bo przeciez ze gaźnik to nie ma nic do rzeczy:P
a termostat zmieniałem już 2 razy! z tym że nie wehler bo ich nie było a potrzebowałem pilnie samochód
pozdrawiam!

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 21:00 ]
oczywiście ssanie działa dłużej u mnie ale moze to włąsnie przez to ze mam moze termostat otwarty cały czas...? bo u mnie ssanie wyłączane jest przez obieg wody -im bardziej sie nagrzewa tym bardziej sie ssanie wyłącza



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw wrz 21, 2006 21:07

kawowy19, czy potem już utrzymuje temperature?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » sob wrz 23, 2006 16:03

utrzymuje - ale rozgerzewanie do środka na skali trwa naprawde długo
czy to bedzie termostat - czy coś innego?
jutro sprawdze jak bedzie zimny - zmierze po przejechaniu jakiego odcinka wskazówka dojdzie na środek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 383 gości