[mk3] Jak wymienić pasek od wspomagania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gumck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 12:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

[mk3] Jak wymienić pasek od wspomagania

Post autor: gumck » pt wrz 15, 2006 23:18

Witam. czy mógłby ktoś pomóc i podpowiedziec jak wymienic pasek od wspomagania w golfie III 1.8 ABS 97 r.Chodziło by mi o dokładną instrukcje co i jak zrobic po kolejii bo nie bardzo sie orientuje a nie chciałbym czegos zrabac przypadkiem.A moze ktos zna stronke gdzie by ta wymiana była zobrazkowana to jesszcze lepiej. Z góry dzieki .Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt wrz 15, 2006 23:52 przez gumck, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob wrz 16, 2006 00:28

Z kanału, albo podnośnika. Od góry ciężko (przynajmniej u mnie, mam klime jeszcze). Tam specjalnie nie masz co zepsuć.
Wejdź na http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page07_g3
Tam będzie pdf do ściągnięcia: Volkswagen Golf 3: Power steering pump, servicing (eng.)
Może to pomoże :bigok:
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
fructo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 17:18
Lokalizacja: ..
Kontakt:

Post autor: fructo » sob wrz 16, 2006 00:49

Witam

Mam TDI ale chyba pompa jest w tym samym miejscu. W zime chcac wyjechac z zaspy urwalem wlasnie pompe wspomagania. Po wymianie calego ucgwytu pompy musialem po jakims czasie wymienic pasek. Podnioslem sobie samochod, odkrecilem prawe kolo i tam masz taka srube z zabkami. Poluzuj ta srube, zmien pasek, a nastepnie dokrec :) cala filozofia:) jak masz kanal to nie musisz sciagac kola:)

ps. grzesiek masz takiego samego golfa jak ja tylko troszke dłuższego :)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob wrz 16, 2006 00:59

fructo pisze:Poluzuj ta srube, zmien pasek, a nastepnie dokrec
gumck A na tej instrukcji będzie moment dokręcenia :D
Kurde, ruskie to wszystko na necie mają :D
fructo pisze:grzesiek masz takiego samego golfa jak ja tylko troszke dłuższego
Taki sam? A Twój Golfer ma taki hardcorowy kolor jak mój :chytry: hehe
Mój jest bardzo dziwny- 96 r ma klime, poduchy ABS, napęd na 4 ale NIE MA CENTRALNEGO ZAMKA i jakiejkolwiek elektryki. Kto to zamawiał... :kac:

A poradzileś sobie z tymi kabelkami od stacyjki?



Awatar użytkownika
fructo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 17:18
Lokalizacja: ..
Kontakt:

Post autor: fructo » sob wrz 16, 2006 01:09

Identyczny--tylko moj po dzwonie ma pomalowana jeszcze atrape :) i tez nie mam hokejkow pod zderzakiem :) albo u ciebie sa tylko nie widac :) mam poduchy,centralny ale nie mam klimy i zle mi z tym ale w sumie zima idzie :) a z kabelkami sobie poradzilem :)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob wrz 16, 2006 01:25

Pod zderzakiem mam wszystko poza jedną kratką (ktoś się nie bał i ....... :grrr: ) A też masz SYNCRO? Super sprawa- zima, błoto. Mój dzwona nie mial tylko rysę na błotniku z tylu. Ale jest 2 lakier tu i ówdzie (nie szpachla), swoje latka ma...
Ale za to nie miałem jednego z hokejków hehe, rozwazałem wywalić drugi, był by taki sam hehe :D , ale jak zobaczylem ze sa po 15 zeta to kupilem, lepiej wyglada.



gumck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 12:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gumck » sob wrz 16, 2006 15:17

No tak zacząłem wymieniac ten pasek ale niestety mi nie wychodzi, bo jak probuje poluznic ta srube co trzyma to wieksze koło pasowe to zamiast sruby krecą sie koła. Moze jest gdzies jakis otwor czy cosik gdzie mozna zablokowac te koła zeby sie nie obracały.Próbowąłem trzymac reką pasek podczas odkrecania no ale ten sposob nie jest za dobry bo nie jestem w stanie utrzymac tego paska recznie.
Moze ktos z was wie w jaki sposob to odkrecic?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob wrz 16, 2006 16:16

ale po co odkręcasz koło pasowe ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 16, 2006 17:19

Kolego luzujesz śróbę nr. 1 klucz 16 ( to jest oś na której pokręcasz pompę luzując lub napinając pasek).
Potem luzujesz kluczem 13 śróby 2 i 3. Jak poluzujesz popychasz pompę w tył auta co powoduje zluzowanie paska. Wymieniasz pasek. Naciągasz wstępnie ciągnąc pompę ręką w przód, potem kluczem 22 ciągniesz lekko za nakrętkę która jest pod śróbą nr 3 ( na nią na obrazku jest ten dziwny klucz nałożony) Naciągasz tak żeby pasek uginał się na ok 1 cm. Potem dokręcasz śróby 1, 2, 3. Koniec pracy. 10 min.

Obrazek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 370 gości