Strona 1 z 1

Stuk w końcowej fazie hamowania

: pt wrz 15, 2006 22:56
autor: nijou
Witam. Mój wierny Golf w ostatnich dniach posiadania zaczął robić fochy. Mianowicie po wymianie amortyzatorów (geometrii nie robiłem, zostawiam to następnemu właścicielowi) zaczęły dochodzić stuki z przodu. Stuk polega na tym, że słychać go tylko podczas hamowania, tuż przed zatrzymaniem pojazdu, na luzie. Brzmi to trochę jakby coś się przesunęło i lekko puknęło w coś innego. Do tego czuć lekkie drgnięcie na kierownicy. Mam też wrażenie że ten stuk robi się coraz głośniejszy. Czy to niezrobienie geometrii się mści?

: pt wrz 15, 2006 23:20
autor: SToRM
Imho wywalone te duze tuleje na wahaczach :)
Ewentualnie uszkodzona poduszka McPersona przy wymianie amortyzatorow
Bedzie coraz gorzej...

Stuknięcie podczas hamowania

: pn wrz 22, 2008 23:04
autor: ruszmar
W moim MK4 jest to samo, podczas ostatniej fazy hamowania słychać stuk, dźwięk jest podobny, jakby coś się luźno przesuwało i na końcu puk :) ( rozkręciłem już nawet drzwi, myślałem że może coś w nich lata), puknięcie słychać też podczas gwałtownego ruszenia z miejsca. Co to może być?

: wt wrz 23, 2008 01:44
autor: moriel
A nie będzie to czasem objaw poduszki pod silnikiem lub skrzynią?

: wt wrz 23, 2008 06:45
autor: zjawa
poszły tuleje na wahaczach miałem to samo u siebie , po wymianie wszystko sie uspokoiło .

stuki po zahamowaniu

: wt wrz 23, 2008 07:33
autor: ruszmar
które te tuleje? tzn tam są dwa punkty łączące wahacz z nadwoziem czy obydwie tuleje trzeba zmieniać czy raczej jedna z nich jest odpowiedzialna za te stuki?

: wt wrz 23, 2008 09:37
autor: rafus
u mnie tak wali, i niestety to poduszki pod silnikiem

: wt wrz 23, 2008 09:40
autor: ruszmar
a jak to sprawdzić czy to poduszki silnika, czy tuleje wahacza?jest jakiś uniwersalny sposób?

[ Dodano: 23 Wrz 2008 09:41 ]
dodam że słychać to dokładnie w okolicy przednich drzwi pasażera w okolicy głośnika, ale wiem dzwięk się może przenosić

: wt wrz 23, 2008 20:00
autor: sas_gti
Imho wywalone te duze tuleje na wahaczach
na jakiej podstawie tak uwazasz i inni tu zebrani? :bajer: Wczesniej przeciez nie stukało a wymieniono tylko amorki !

To moze byc tylko jedno. Źle skręcone górne mocowanie amortyzatora (potocznie poduszka). Ktos niedociągnał górnej nakrętki albo tej rowkowanej która siedzi pod nią. Innej opcji nie widzę. Nie należy szukać w obszarach w których nie było nic ruszane tylko w mijescu którego dotyczyła ostania naprawa tj w tym przypadku Mcperson
Ewentualnie wadliwy amortyzator (mimo ze nowy) badź niedokręcono czegoś co odkręcono przy wymianie. Tuleje wahacza, ani poduszki silnika nie mogą sobie zacząc stukać po wymianie amorów, a kierująć się taką logiką to moze także stukać tylna klapa na zamku. "No bo przeciez mi stukało a po regulacji zamka ucichło" :jezor: