Strona 1 z 2

Jak sprawdzić alternator?

: pn sty 31, 2005 10:38
autor: Agamek12
Jak sprawdzić alternator? Czy mierzy się napięcie czy natężenie prądu, który on wytwarza? W którym miejscu się to sprawdza, na klemach?
czy regulator napięcia jest wbudowany w alternator, czy jest to oddzielna część?
Czy ktoś ma porządnego elektryka w okolicach Bemowa/Żoliborza?
Zadaję tyle pytań, bo mam nowy akumulator, ale słabo kręci. Dzięki za odpowiedzi.

: pn sty 31, 2005 12:07
autor: Michael G60
Napisz jaka pojemność akulumatora i jaki prąd rozruchowy!
Redulator napięcia jest przykręcany do alternatora - można go wymienić bez demontażu alternatora.
NAjpierw sprawdza się na aku a potem na alternatorze.
Czy pulsuje ci oświetlenie (np. na światąłch mijania)?

: pn sty 31, 2005 12:48
autor: Agamek12
Michael G60 pisze:Napisz jaka pojemność akulumatora i jaki prąd rozruchowy!
Redulator napięcia jest przykręcany do alternatora - można go wymienić bez demontażu alternatora.
NAjpierw sprawdza się na aku a potem na alternatorze.
Czy pulsuje ci oświetlenie (np. na światąłch mijania)?
Chodzi o to, że nic mi nie pulsuje, więc teoretycznie alternator działa OK. Mogę włączyć wszystkie odbiorniki prądu, a światła dalej świecą jasno. Nie chce mi się wierzyć, że akumulator jest zdupczony (ma 2 m-ce) , więc chciałbym najpierw sprawdzić, czy alternator jest OK.
Aku ma 45 Ah i jeśli się nie mylę, 360 prąd rozruchowy.

: pn sty 31, 2005 12:59
autor: lanumisu
Podepnij woltomierz do klemow akumulatora, napiecie powinno byc powyzej 12V (okolo12,5V-12,8V) to da ci odpowiedz czy alternator laduje. Obroty silnika troche wyzsze niz na biegu jalowym. Mozna tez szeregowo na plusie wyjscia z alternatora podlaczyc amperomierz.

: pn sty 31, 2005 13:14
autor: guli
Naładuj akumulator prostownikiem, jeżeli rozrusznik będzie sabo kręcił, znaczy ,że wina jest po stronie rozrusznika - tulejki do wymiany:) albo posprawdzaj przewody, zwłaszcza linki masowe.

: pn sty 31, 2005 14:43
autor: Agamek12
guli pisze:Naładuj akumulator prostownikiem, jeżeli rozrusznik będzie sabo kręcił, znaczy ,że wina jest po stronie rozrusznika - tulejki do wymiany:) albo posprawdzaj przewody, zwłaszcza linki masowe.
Ale on słabo kręci tylko przy zapalaniu po kilku godzinach, jak postój trwa godzinę, to kręci normalnie.

: pn sty 31, 2005 14:58
autor: lanumisu
Wiec chyba pozostalo Ci posluchac mojej rady. Upewnisz sie na 100%.

: pn sty 31, 2005 16:06
autor: WarMachine18
Mi ja wpaszam jaies dobiorniki to swiatla troszke przygasaja Co jest przyczyna i jak ja usunac Prosze o rade

: pn sty 31, 2005 16:09
autor: WarMachine18
Mi ja wpaszam jaies dobiorniki to swiatla troszke przygasaja Co jest przyczyna i jak ja usunac Prosze o rade

: pn sty 31, 2005 17:44
autor: Agamek12
lanumisu pisze:Podepnij woltomierz do klemow akumulatora, napiecie powinno byc powyzej 12V (okolo12,5V-12,8V) to da ci odpowiedz czy alternator laduje. Obroty silnika troche wyzsze niz na biegu jalowym. Mozna tez szeregowo na plusie wyjscia z alternatora podlaczyc amperomierz.
Wg książki obsługi napięcie na klemach ma się mieścić w przedziale 13,5-14,5 V, niezależnie od ilości włączonych odbiorników i obrotów silnika.

: pn sty 31, 2005 18:07
autor: Deacon

: pn sty 31, 2005 18:54
autor: Agamek12
Deacon pisze:moze to pomoze :)
http://vwgolf.pl/golf2/porada34.html
O to chodziło, dzięki :pub:

: pn sty 31, 2005 20:22
autor: Michael G60
Przy właączonych światłach drogowych (2*2) na biegu jałowym mam 14,16 !

: wt lut 01, 2005 01:17
autor: dino84
Ladowanie powinno byc w granicach 14v. Najlepiej sprawdzisz podlaczajac miernik elektryczny do klem (samochod oczywiscie wlaczony). Patrzysz ile wskazuje. Potem wlaczasz co tylko masz tzn wycieraczki, radio, dmuchawe, swiatla i jesli spada prad to znaczy ze alternator nie laduje.