Strona 1 z 1

Problemy z płynem chłodniczym w golfie mk3

: pt wrz 15, 2006 12:20
autor: Wojtekahq
Czy to normalne że jak sie odkrenca korek wlewu płynu chłodniczego to płyn chłodniczy zaczyna sie wylewac jak pepsi wszcząsnięte przed otwarciem. Co może być tego przyczynom

Re: Problemy z płynem chłodniczym w golfie mk3

: pt wrz 15, 2006 12:21
autor: Boogie
Wojtekahq pisze:Czy to normalne że jak sie odkrenca korek wlewu płynu chłodniczego to płyn chłodniczy zaczyna sie wylewac jak pepsi wszcząsnięte przed otwarciem. Co może być tego przyczynom
Lekkie nadciśnienie wywołane podniesioną temperaturą? Tak się sam zastanawiam...

: pt wrz 15, 2006 12:29
autor: Wojtekahq
czyli z tego wynika że ten typ tak już ma i nie ma sie co przejmować :bajer:

: pt wrz 15, 2006 12:30
autor: vwarek
Wojtekahq pisze:Czy to normalne że jak sie odkrenca korek wlewu płynu chłodniczego to płyn chłodniczy zaczyna sie wylewac jak pepsi wszcząsnięte przed otwarciem. Co może być tego przyczynom
Tak, to normalne na gorącym silniku. Przyczynę podał Ci Boogie.

: pt wrz 15, 2006 12:35
autor: Chmielu
Wojtekahq a jaka masz temperaturę podczas jazdy :?:
Generalnie jak samochód jest gorący i odkręcisz korek ze zbiorniczka wyrównawczego to bedzie taki efekt.
Ponieważ układ jest zamknięty i pracuje pod pewnym ciśnieniem, jak odkrecasz korek, to rozprężasz cały układ.
Kolejna sprawa (w przypadku wody) to taka, że w układzie zamknietym pod ciśnieniem woda ma temp. wrzenia około 120 stopni. Jak samochód jest zagrzany np. w lato do około 100 stopni to nic sie nie dzieje, ale jak bedziesz na tyle szalony/odważny :P żeby wtedy odkręcić - to dopiero zobaczysz jaka fontanna sie zrobi ;) ;)
Pisałeś w zasadzie o płynie, wiec tutaj bedzie raczej ta pierwsza kwestjia ;)
Odkręcasz jak samochód jest gorący -> układ sie rozpręża -> i wywala płyn ;)

: pt wrz 15, 2006 12:51
autor: Wojtekahq
Nie no nie jestem taki odważny żeby odkrencoć przy ciepłym silniku :blush: , sprawdzam na zimnym a podczas jazdy temp. nie przekracza mi 90 stopni, to pewnie to podciśnienie o którym mówicie , miałem letkie obawy że dostaje lewe powietsze bo ostatnio wymieniałem pompe wodnom jakie 500km temu i nie byłem pewny czy tam wszystko ok. ale na szczeście rozwialiście moje wontpliwości.

: pt wrz 15, 2006 13:00
autor: Boogie
WooYessu czekam, jak wybawienia FireFoxa 2.0
:satan: :satan: :satan:

: pt wrz 15, 2006 16:21
autor: Adamtd
Wojtekahq pisze:to pewnie to podciśnienie o którym mówicie
Nie podciśnienie ale ciśnienie. Koledzy mają rację, a Ty stosuj zasady BHP przy zadawaniu się z tym układem :grin: w nowszych autach już jest naklejka - ręce precz od korka jak silnik ciepły

: pt wrz 15, 2006 16:31
autor: vwarek
Boogie pisze:WooYessu czekam, jak wybawienia FireFoxa 2.0
:lol: :lol: :lol:

: pt wrz 15, 2006 17:42
autor: JARO.W
SZKODA, ŻE NIE KAŻDY POLAK POTRAFI PISAĆ PO POLSKU! :cry:

: pt wrz 15, 2006 20:48
autor: yoobi
A skoro o płynie mowa to czym się różni płyn G11 od zwykłego borygo i dlaczego jest lepszy do diesli (konkretnie 1Z) ??

Pozdrawiam
yoobi

: pt wrz 15, 2006 21:14
autor: Adamtd
yoobi pisze: czym się różni płyn G11 od zwykłego borygo
którego borygo??? Bo od jednego borygo rózni sie rodzajem glikolu, a od tego które możesz wlać do golfa rózni sie producentem, ceną, zapachem i smakiem (:grin:) a o reszcie trudno powiedzieć
yoobi pisze:i dlaczego jest lepszy do diesli (konkretnie 1Z) ??
Pierwsze słysze..... zalecało i lało go VW ale lepszy do diesli........???

: pn wrz 25, 2006 22:26
autor: Wojtekahq
Już wiem dlaczego ten płun sie tak wylewał uszczelka pod głowicom :)