Strona 1 z 1

[MK2] Poszukuje posiadacza Golfa II 1.8RP WROCŁAW

: pt wrz 15, 2006 08:01
autor: kpuchala
Witam

Golf Mk2 1991 1.8 RP monowtrysk

Objawy: Podczas jazdy na benzynie, w losowych momentach silnik traci całkowicie moc i hamuje. Taka sytuacja trwa od ułamka sekundy do kilku sekund, potem silnik odzyskuje moc i jedzie normalnie. Sytuacja ma miejsce przeważnie podczas przyspieszania, ale czasami również podczas normalnej jazdy. Podczas jazdy na LPG powyższy problem nie występuje

Diagnoza firmy Jetronic: Komputer sterujący wtryskiwaczem dostaje prawidłowe sygnały. W losowych momentach rozsypują się jego obliczenia i totalnie źle steruje wtryskiwaczem. Komputer firmy Bosh (0 280 000 734, 443 907 403 D).

Zanim wymienię komputer, chciałbym na próbę włożyć sprawny komputer i sprawdzić, czy to rzeczywiście pomoże. Poszukuje chętnej osoby z Wrocławia lub okolic (ewentualnie okolice Kalisza, Ostrowa Wlkp, Ostrzeszowa), która użyczy na chwilę swojego komputera. Przejadę się kawałek i wszystko będzie jasne.

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc :-)

--
Konrad

tel. 503 131838
gg: 2662433

: pt wrz 15, 2006 15:51
autor: qhr
nie jestem tam od ciebie ale mam to samo w rp. Na serwisie po kasowaniu komputera wszystko jest ok, ale wystarczy ze przejdzie na gaz i potem benzynka przechodzi w tryb awaryjny czy jakis. Jedyny podobno sposób to kasowanie komputera:( we wtorek jade wlasnie to zrobic, jak cos bede wiedzial to napisze. Podobno to wina komputera gazu, a mogłem założyć najprostszy i najtańszy gaz regulowany śróba, sam bym sobie był serwisem.Dobra zasada: czym prostsza budowa i mniej elektroniki tym lepsze dzialanie:D
pozdrawiam i we wtoerek postaram sie cos napisać.

: pt wrz 15, 2006 16:36
autor: Pinhead
Miałem ten sam problem.
1) Woda w baku.
2) Uwalona sonda lambda.
3) Błedy ustawienia mieszanki benzynowej przez niewłaściwą emulacje lambdy na LPG.

Gdy występowały w/w usterki był też problem który ty opisujesz. Woda w baku to pewnik że powodowała ten problem ale jaki wpływ miała uszkodzona lambda i zła emulacja na lpg tego nie miałem okazji sprawdzić. Teoretycznie jest możliwe że uszkodzona lambda która w pewnym zakresie obrotów zawisa na syngale "mieszanka uboga" spowoduje zalanie się silnika do tego stopnia że przestanie występować zapłon.

: pt wrz 15, 2006 19:12
autor: robal264
kpuchala ja jestem z wroclawia jakby co mozna sie gdzies ustawic, ale od razu ci powiem ze zanim wymienisz kompa, zacznij od sondy, sprawdz pompe w baku , posluchaj czy ta pod nim dziala, do tego mozesz filtr paliwa zmienic, powietrza, swiece, kable, czujnik hala itp itd

no mozna mnostwo rzeczy przekladac ale czy sie znajdzie to nie wiadomo bo moze w danej chwili chodzic dobrze


ja bym stawial na sonde i na pompe paliwa bo ona czesto pada jak sie duzo jezdzi na LPG i ma sie malo bajury w baku, oczywiscie koledzy wyzej dobrze pisza,moim zdaniem komp nie jest walniety bo tez mialby pewnie wplyw na prace silnika na LPG


P.S. Niektore czesci pasuja od seata toledo jak masz w poblizu :)

: sob wrz 16, 2006 10:31
autor: kpuchala
do tej pory sprawdziłem takie rzeczy:
- wymieniłem sondę lambda
- wymieniony filtr paliwa
- sprawdzon bak - czysty
- sprawdzona pomba - działa dobrze, w dwóch warsztatach ją sprawdzali (zawsze dbam, by było co najmniej 1/4 zbiornika paliwa)
- kable, świece, palec i kopółka - wymienione na nowe

Wrocławscy spece od elektroniki w Jetronic siedzieli nad samochodem 2 dni, stwierdzili, że to komputer źle działa. Podobno sprawdzili w samochodzie wszystko. Ale kto wie - nie ma ludzi nieomylnych.

Apropo pracy an LPG. Wydaje mi się, że na LPG moze chodzi dobrze, a na benzynie źle. Za sterowanie gazem odpowiedzialny jest oddzielny komputerek, który może już dobrze działać. Mam instalację II generacji. Dobrze mi się wydaje?

robal264 - spróbuję się z Tobą jakoś umówić, dzięki za propozycje pomocy :-)

: sob wrz 16, 2006 11:07
autor: homsky
Podejżewam , że diagności z firmy Jetronic wykluczyli przyczyne takich zachowań przez złą emulację ze sterowanika LPG, w sumie to wpływ LPG mozna bardzo szybko wykluczyc, poprostu zresetowac ECU i zrobic jazde próbna tylko na benzynie bez przełanczania na LPG.
RP czasem jest złośliwy i mimo że mono-jetronic jest prymitywnym układem to czasem potrafi zrobić niezłą zagadkę. Przyczyna taki zachowniań jak pisałeś może powodowac tez walnięty TPS (uszkodzona ścieżka) w niektórych momentach TPS może dawac złe napięcie i auto bedzie gasło lub sie muliło, ale to podejżewam tez musieli dokładnie sprawdzić .
Chyba najprostszym i najłatwiejszym wyjściem bedzie jednak podmianka ECU , chila roboty , a bedzie mozna w 100% potwierzcic albo wykluczyc diagnoze fachowców z Jetronica.

P.S. Mnie chyba tez to czeka , bo ostatnio mój RP ma durne zachowania i pomysły moje tez sa na wyczerpaniu, został jeszcze tylko do sprawdzenia ECU - czyżby wirus z Wrocławia tez zaatakował mojego RP ?????? Hehheheheheh :bajer:

: sob wrz 16, 2006 17:39
autor: kpuchala
Homsky przeczytałem chyba wszystko co napisałes o emulowaniu sądy lambda przez sterownik LPG (u mnie firmy BRC). Zgodnie z Twoimi wskazówkami zrobiłem kilka resetów ECU, jeździłem tylko na benzynie. Najdłużej bez zacinania się silnika przejechałem ok 8 km. Reset robiłem poprzez odłączenie akumulatora na pare minu, lub poprzez wyciągnięcie wtyczki z ECU (tej, na której jest napisane Siemens).

Samochód cały czas się tnie, więc chyba będzie to walnięty ECU. Wymienię komputer i sprawdzę, czy będzie ok.

[ Dodano: 17 Paź 2006 08:49 ]
Przszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. W papierach mam napisane, że silnik to 1,6. W rzeczywistości mam 1,8 (RP). Samochód był sprowadzony z Holandii. Może tam ktoś wymienił silnik na 1,8 pozostawiając stary komputer, który teraz źle działa z silnikiem 1,8. Jest to możliwe?

Dane komputera:
Bosch
0 280 000 734
443 907 403 D

Moglibyście napisać dla porównania, jaki macie numer na komputerze?

[ Dodano: 13 Lis 2006 13:24 ]
ROZWIĄZANIE:

Wymiana komputera ECU na 0 280 000 701 pomogła. Wszystkie problemy ustąpiły.