Strona 1 z 2

[MK3 1.8] kontrola ciśnienia oleju - PROBLEM!

: czw wrz 14, 2006 23:10
autor: mrozial
witam all;

stalem sie posiadaczem golfa III 1.8 92r. i odkad go mam dreczy mnie jeden problem zwiazany z kontrolka cisnienia oleju, a raczej nieznośnym pikaniem ktoremu towarzyszy miganie diody, praktycznie wszystko juz probowalem, mianowicie:
- wymiana oleju
- wymiana czujników
- sprawdzanie cisnienia oleju (ok)
- brak wycieków

samochod po nocy nie pika odrazu, najczesciej staje sie to po okolo 20 minutach jazdy i chyba przyspiesza to chwilowy postoj samochodu przy porannej jezdzie,
zauwazylem ze gdy jade majac ponizej 3000obr/min to pika musze wrzucac na luz i go przygazowac i gdy obroty wzrosna powyzej 3000obr/min pikanie ustaje i mozna odetchnac ale czesto tylko na pare sekund, autko potrafi co pare dni nie meczyc uciazliwym pikaniem, slychalem od kolegow o bledzie procesora w zegarach, ale czy to napewno to, nie chce zeby sie okazalo ze kupie zegary za 150zl i nic to nie pomoze, moze wy jakos z tym wygraliscie?!?! pomocy - pozdrawiam

: czw wrz 14, 2006 23:22
autor: Cefaloid
To może oznaczać iż zapewne jesteś kolejnym (a wielu tu takich) właścicielem golfa z "wyhuśtanym" silnikiem tzn z faktycznym przebiegiem dobrze ponad 300tys km i cofniętym przez sprzedawcę licznikiem.

Jak zrobisz "szukaj" z słowami "kontrolka oleju" to znajdzie Ci mnóstwo tematów i ew porad. Streszczę ci ew. przyczyny:
- popsute czujniki
- stary olej
- zapchany nagarem filtr oleju
- zapchany smok pompy oleju
- wgięta miska olejowa
i te gorsze
- wyhuśtana pompa oleju
- wyhuśtane panewki i wał korbowy

Na początek jedź do mechanika i niech:
- sprawdzi czy nie słyszy stukania panewek
- rozgrzeje silnik do 90stopni i wtedy zmierzy ciśnienie oleju.

Przy 2000 obr/min minimalne graniczne ciśnienie to 2 bary, mniej oznacza konieczność zajrzenia do silnika.

: pt wrz 15, 2006 07:35
autor: misiek
mrozial pisze: wymiana oleju
a na jakim oleju jeździsz?, mineralnym czy syntetycznym, jeżeli syntetyk to wymiań na mineralny i zobacz czy sie cisnienie ustabilizuje

: pt wrz 15, 2006 08:26
autor: bodzio_j
mrozial, wymieniałeś olej, a więc zapewne i filtr. Na jaki-firma. Częstym powodem takich objawów były filtry FILTRONA. Jeśli to nie to , podejrzane są panewki (niestety). Na gorący silniku słychać dość wyraźnie, nie trzeba do tego specjalisty.

: pt wrz 15, 2006 08:33
autor: herflik95
witam miałem dokładnie to samo i te same rzeczy tobiłem tj: wymiana 2 czujników, zmiana oleju i filtra, ciśnienie ok i dokładnie tak jak u ciebie i po jakiś 20-30 minut odzywał sie czujnik. co sie okazało zapsółsie na liczniku mikro układ odpowiedzialny właśnie za kontrolke smarowania i ten brzeczek i załączał sie bez powodu. masz na to 2 sposoby.
1. zmiana licznika na drugi (ja tak zrobiłem) raczej zalecane bo smarowanie jest wiadomym tematem co by sie bez przyczyny nie swieciło i nie wydzierało bo toma działać jak cos naprawde bedzie sie działo

2. na jakiś czas mozesz odciąć kabel od czujnika i dokrecić do niego na tzw. krótko kabel i przykrecić go do masy a końcówke od czujnika zpowrotem na czujnik założyć. w ten sposób nie bedzie mrugał i pioszczał

pozdrawiam

: pt wrz 15, 2006 08:44
autor: PiTTer99
a mi kiedys odpiął sie kabel od czujnika cisnienia oleju na trzymaku filtra oleju... i efekt byl ten sam tyle ze odpalal sie jak podnosilem obroty....

: pt wrz 15, 2006 08:48
autor: Karlos87
idź od czujnika ciśnienia oleju po kablu i zobacz może gdziś jest przetarty lub przerwany.

: pt wrz 15, 2006 09:22
autor: herflik95
Karlos87 pisze:idź od czujnika ciśnienia oleju po kablu i zobacz może gdziś jest przetarty lub przerwany.
watpie te kable ida w osłonie przynajmniej u mnie. wychodza one z osłony dopiero przed czujnikami jakieś 10-15cm sa odsłoniete. wiec przetarcie jest sprawa wątpliwa

: pt wrz 15, 2006 11:07
autor: Adamtd
mrozial pisze:sprawdzanie cisnienia oleju (ok)
Jakie było i czy silnik aby napewno był ciepły?

: pt wrz 15, 2006 16:04
autor: Karlos87
przylączając sie do tematu z pokrewnym pytaniem: czy normalne jest to że z pod tego gumowego kondonika który jest na czujniku ciśnienia oleju wycieka olej :/ ??
może to być objawem jakiegoś uszkodzenia czy po prostu należy wymienić tą gume i po kłopocie :?

: pt wrz 15, 2006 16:09
autor: vwarek
przylączając sie do tematu z pokrewnym pytaniem: czy normalne jest to że z pod tego gumowego kondonika który jest na czujniku ciśnienia oleju wycieka olej :/ ??
może to być objawem jakiegoś uszkodzenia czy po prostu należy wymienić tą gume i po kłopocie
Czujnik już przecieka.

: pt wrz 15, 2006 16:14
autor: Adamtd
Karlos87 pisze:może to być objawem jakiegoś uszkodzenia czy po prostu należy wymienić tą gume i po kłopocie
Wygląda na tzw przebicie czujnika - niestety konieczna jest jego wymiana

: pt wrz 15, 2006 16:42
autor: Pinhead
Podaj mase na kabel od czujnika lub odepnij go od masy w zalezności który czujnik sprawdzasz (jeden reaguje na mase, drugi na jej brak). Jak kontrolka prawidłowo reaguje (tzn. przestaje migać i piszczeć) to znaczy że elektryke masz OK. Co do ciśnenia to miałem sprawdzane na gorącym silniku i było prawidłowe a podczas jazdy problem z kontrolką i bzyczkiem występował. Jak się potem okazało panewki były konkretnie zeszlifowane a pompa oleju mocno ryzklekotana tak że pomiar ciśnienia na luzie nie jest w 100% miarodajną wyrocznią.

: sob wrz 16, 2006 00:23
autor: Karlos87
Adamtd pisze: Wygląda na tzw przebicie czujnika - niestety konieczna jest jego wymiana
tam są 2 czujniki.czy oba są takie same?bo z tego co wiem jest od wysokich obr i od niskich i nie wiem czy one sie czymś róznią. w ilu PLN zmieszcze sie ?