[MK II] PN czy ma kompa ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

PAWEL89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn cze 05, 2006 21:32
Lokalizacja: Biskupiec NOL...
Kontakt:

[MK II] PN czy ma kompa ???

Post autor: PAWEL89 » czw wrz 14, 2006 15:32

jak w temacie mam mk II 1,6 PN czy ten silnik ma kompa?? w podszybiu od strony kierowcy są jakieś kable ale żadnego pudła tam nie widze



irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » czw wrz 14, 2006 15:37

tak, ten silnik ma komputer. tam gdzie piszesz od strony kierowcy w podszybiu pod plastikiem jest moduł zapłonu - komputer - Ecotronic



PAWEL89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn cze 05, 2006 21:32
Lokalizacja: Biskupiec NOL...
Kontakt:

Post autor: PAWEL89 » czw wrz 14, 2006 15:40

hm.... ale u mnie tam nic nie ma. Są tylko przewody i takie naprawde małe pudełeczko nie wiem czy to nawet można nazwać pudełeczkiem
I nie mam wtrysku jest na gażniku



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw wrz 14, 2006 20:06

tak to jest gaźnik elektroniczny Pierburg 2EE sterowany elektronicznie - kompem - jest sonda itd jak w układach wtryskowych.
no chyba ze miałes przerabiany na zwykły gaźnik to kompa nie ma :P
pozdro!



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » czw wrz 14, 2006 22:00

Tak jak pisza Koledzy autko seryjnie ma gaźnik sterowany komputerem który znajduje sie na podszybiu od strony kierowcy. Jest takze wyposazony w sonde lambda co umozliwia zastosowanie instalacji LPG II generacji. Zobacz czy do gaźnika dochodza przewody jak dobrze pamiatam a miałem tez silnik PN w MKII to było ich duzo. Moze ktos zmienił gaźnik. Wiem ze do niego dochodziło pełno przewodów i wtyczek.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

maus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt gru 06, 2005 15:48
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

Post autor: maus » wt wrz 19, 2006 12:35

Ten silniczek PN ma kompa (poszybie od strony kierowcy)., Musi tam być takie pudełko o wymiarach ok.13x10 cm. Wchodzi do niego troche kabli zakończonych wtyczką. Chyba ze nie masz tegiego cuda, to znak ze coś ktoś kombinował z gaźnikiem.


____/\__/\/\/\______/\________________

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr wrz 20, 2006 14:41

yyyy bo nie bardzo czaje, jezeli PN to raczej nie ma kompa tylko modul zaplonowy ( zamiast platynek) wiec to nie jest zaden KOMP! ja mam w swoim RP- ku ECU i tego tez nie mozna nawac KOMPEM tylko bardziej sterwonikiem , a z tego co pamietam to moj kumpel mial wlasnie PNke i dam sobie palec ( najmniejszy u lewej reki) uciac ze tam nie bylo sondy Lambda.
Jak dobrze pamietam to to tego modułu wchodzi jedna wtyczka a do ECU oprocz takiej wtyczki na gorze jeszcze jest jedna duza szeroka ponizej.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr wrz 20, 2006 15:37

guti szkoda palca, bo ten silnik ma podobnego kompa co RP, dokładnie tak samo się go diagnozuje jak Rp czyli kodami błyskowymi. Oczywiście jak ktos wstawił inny gaźnik to wtedy komp juz nie jest potrzebny ;)



Awatar użytkownika
wojtek98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lip 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Dolnyslask-Nord / Milicz
Kontakt:

Post autor: wojtek98 » śr wrz 20, 2006 20:37

PN napewno ma kompa ecotronic duzo tych przewodow :D



Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » śr wrz 20, 2006 20:47

prawdopodobne jest ze masz zmieniony gaźnik z 2EE na 2E2 czyli z elektronicznego na narmalny, z tym ze do 2E2 tez dochodzi troche kabli wiec nie wiem czy to dobra sugestia zeby po tym rozpoznać. Dla kogos kto nie zna sie to te gaźniki moze pomylic. A nie moglbyś zrobić fotli tego czego cos podejrzewasz o bycie kopem? To by ułatwiło sprawe.
guti pisze:dam sobie palec ( najmniejszy u lewej reki) uciac ze tam nie bylo sondy Lambda
w PNkach jest sonda


[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw wrz 21, 2006 20:49

guti, wprowadzasz tylko zamieszanie!
seryjny PN ma na 1000% komputer i sonde! i tak jak napisałeidos, diagnozuje sie ten silnik przez kody błyskowe podobnie jak twój silnik RP. tak jak pisałem w pierwszym sowim poście prawdopodobnie kogoś tamten gaźnik(2ee) doprowadził do wyłysienia i postanowił założyć zwykły gaźnik :P
a teraz Ty sie zastanawiasz heheh
najlepij zrób zdjecie to bedzie od razu wiadomo ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 253 gości