Strona 1 z 1
Golf 3
: czw wrz 14, 2006 15:31
autor: ggregorii
Witam w moim mk3 po dłuzszej jezdzie zaczyna migać kontrolka smarowania i tylko zwiekszenie obrotów na biegu jałowym uspokaja tą rzecz. Czujnik oleju z tego co wiem jest sprawny więc co to moze byc i jak to sprawdzić?
: czw wrz 14, 2006 16:00
autor: gribu
Kiedy wymieniałeś olej (kkm) ? W zdecydowanej większości pomaga wymiana oleju i filtra. Filtr najlepiej firmy Mann, broń Boże Filtrona. To jest że tak powiem "pierwsza pomoc". A jak nie pomoże to można się powoli zacząć martwić.
pozdro
Aha. Objawy u mnie były identyczne, wył przy dłuższej jeździe i przegazówka czasem pomagała. Zalałem Castrol mineralny + nowy filterek i od prawie 10 tys. km nawet nie pisnął
: czw wrz 14, 2006 17:04
autor: ggregorii
Filt i olej zmieniałem kilka razy więc to nie to.
: czw wrz 14, 2006 17:49
autor: herflik95
moze mi ktos wytłumaczyć czego wszyscu nażekacie na filtrona?????????
mam u siebi filtron i nic sie nie dzieje. u ojca też jest filtron i nie ma zadnych problemów. o co wam sie rozchodzi??????????????????????????????????????????????
: czw wrz 14, 2006 17:57
autor: SToRM
ggregorii pisze:Witam w moim mk3 po dłuzszej jezdzie zaczyna migać kontrolka smarowania i tylko zwiekszenie obrotów na biegu jałowym uspokaja tą rzecz. Czujnik oleju z tego co wiem jest sprawny więc co to moze byc i jak to sprawdzić?
Co sprawdzic? Panewki, bo pewno juz przetarte - jezdzic z tym i nauczyc sie z tym zyc, albo zabrac sie za maly remont silnika
: czw wrz 14, 2006 19:02
autor: x27
"albo zabrac sie za maly remont silnika"
maly ehhhhh. jak sie zacznie grzbac mierzyc i i tak wszytko prawie do wymiany. wiec z malego remontu wydadku robi sie duzy remon i duzy wydatek.
: czw wrz 14, 2006 19:09
autor: Adamtd
ggregorii, następny krok to pomiar ciśnienia oleju
: czw wrz 14, 2006 20:47
autor: gribu
Adamtd pisze:ggregorii, następny krok to pomiar ciśnienia oleju
dokładnie!!! Smok od pompy może być przytkany, lub sama pompa niedomaga. W najgorszym przypadku panewki już nie trzymają ciśnienia
Zawsze warto wykluczyc wszystkie te drobne usterki, bo generalka to już nie są "rurki z kremem"
: czw wrz 14, 2006 22:03
autor: ggregorii
A więć uszczelka pod głowico wymieniana choc nie potrzebnie ale co tam więc panewki sprawdzane ciśnienie sprawdzane niby miał zajebiste. No chyba ze to pompa, ale czemu dopiero sie odzywa po kilkudziesięciu kilosach czy olej robi sie zbyt zadki i pompa nie domaga sam nie wiem. Jedno co wiem ze gdy sie jeżdzi po deszczy tego zjawiska jakoś nie widać
: czw wrz 14, 2006 23:14
autor: Cefaloid
gribu pisze:Kiedy wymieniałeś olej (kkm) ? W zdecydowanej większości pomaga wymiana oleju i filtra. Filtr najlepiej firmy Mann, broń Boże Filtrona. To jest że tak powiem "pierwsza pomoc". A jak nie pomoże to można się powoli zacząć martwić.
pozdro
Aha. Objawy u mnie były identyczne, wył przy dłuższej jeździe i przegazówka czasem pomagała. Zalałem Castrol mineralny + nowy filterek i od prawie 10 tys. km nawet nie pisnął
E niekoniecznie, ja na filtrona nie narzekam, jak kupiłem auto dałem Mann i piszczał (bo filtr zapchał się po paru tys km syfem z porzedniego kijowego oleju - rozciąłem i sprawdziłem) a teraz mam filtrona prawie 10kkm i nie pisnął ani raz na nim.
Taka drobna komplikacja przy wymianie mineralnego na półsyntetyk mi się zdarzyła. Od następnej wymiany oleju już nic się nie dzieje.