[mk3] biały osad na korku wlewu oleju???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zimny_bastek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt cze 09, 2006 12:31
Lokalizacja: Polska (Chojnice)

[mk3] biały osad na korku wlewu oleju???

Post autor: zimny_bastek » czw wrz 14, 2006 10:06

Witam...

Znalazłem jakiś temat, w którym pisał ktoś o białym nalocie na korku wlewu oleju. Niestety nikt nie wytłumaczył co jest tego powodem. Jeżeli ktoś wie co to znaczy to prosze o opinię.

Z poważaniem... Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
byczkins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 13:37
Lokalizacja: Warszawa | Skarżysko | Siedlce
Kontakt:

Post autor: byczkins » czw wrz 14, 2006 10:12

to się pojawia podobno przewaznie przy niskich temp., taka biała śmietana



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw wrz 14, 2006 10:37

zimny_bastek pisze:Znalazłem jakiś temat, w którym pisał ktoś o białym nalocie na korku wlewu oleju. Niestety nikt nie wytłumaczył co jest tego powodem. Jeżeli ktoś wie co to znaczy to prosze o opinię.
najczęściej jest to płyn chłodniczy wymieszany z olejem. Może to być skutek skraplania sięwody w niskich temp., lub uszkodzenia uszczelki pod głowicą



Awatar użytkownika
Sławekvwgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 23:06
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Sławekvwgolf » czw wrz 14, 2006 11:13

A ja słyszałem że tak się dzieje gdzy auto jeźdźi krótke trasy i olej nie nabiera odpowiedniej temperatury. Ewentualnie może to być kiepski olej i teraz pytanie kiedy zmieniałeś i na jakim jeździłeś wcześniej?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw wrz 14, 2006 11:19

Sławekvwgolf pisze:A ja słyszałem że tak się dzieje gdzy auto jeźdźi krótke trasy i olej nie nabiera odpowiedniej temperatury.
powód prawidłowy, ale to nie jest kwestia niskiej temperatury oleju - zimny też ma normalny kolor, ale właśnie wody, która powstaje z wilgotnego powietrza, i nie jest w stanie odparować przy krótkich odcinkach.



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » czw wrz 14, 2006 11:45

Po prostu woda się skrapla w silniku a przy wyższej temperaturze jak już silnik pracuje to mgła olejowa miesza się z parą i robi się taki majonez latem tego niema ponieważ z zasady jest wtedy dość suche powietrze ale jak popada kilka dni to już znów widać osad Nic na to się nie poradzi jak jeżdzi się mało to się ma biało :grin: (na korku)



Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: ggregorii » czw wrz 14, 2006 15:41

Witam ! trafiliscie w sedno to jest ta własnie woda, ale nie ma się czym przejmować ja już sasówam tak nie jeden rok i nic sie nie dzieje. Dobrym rozwiązaniem jest kupienie sobie korka od naszego starego podcziwego Żuka pasuje idealnie i posiada siateczkę dzieki której para bedzie sobie ulatywać w niebiosa.


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw wrz 14, 2006 16:08

Chłopaki a nie lepiej autko trochę przegonić. Tak często się dzieje u ludzi, którzy jeżdzą krótkie odcinki i powoli. Wystarczy zmieniać bieg powyżej 3 tyś. i zgłowy.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » czw wrz 14, 2006 16:31

vw_vandal pisze:Chłopaki a nie lepiej autko trochę przegonić. Tak często się dzieje u ludzi, którzy jeżdzą krótkie odcinki i powoli. Wystarczy zmieniać bieg powyżej 3 tyś. i zgłowy.
Nic nie da Obroty tu nie mają nic do rzeczy



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw wrz 14, 2006 16:42

Kand, a dla czego tak sądzisz??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw wrz 14, 2006 17:19

vw_vandal pisze:Kand, a dla czego tak sądzisz??
dlatego bo nei chodzi o obroty, ale o temperaturę. Auto można perzegonić, alr to musi być dłuższy odcinek.
Podobnie rzecz ma się z benzyną. Jeżdżąc krotkie odcinki zimą, niespalona dostaje się do oleju i powoduje jego rozrzedzenie, spadek ciśnienia.



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » czw wrz 14, 2006 17:29

bodzio_j pisze:
vw_vandal pisze:Kand, a dla czego tak sądzisz??
dlatego bo nei chodzi o obroty, ale o temperaturę. Auto można perzegonić, alr to musi być dłuższy odcinek.
Podobnie rzecz ma się z benzyną. Jeżdżąc krotkie odcinki zimą, niespalona dostaje się do oleju i powoduje jego rozrzedzenie, spadek ciśnienia.
Dokładnie TAK



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw wrz 14, 2006 17:39

Ale chłopaki ja po przejechaniu 3 km mam zagrzaną furę. Widziałem taki majonez ale u mojego dziadka, który biegi zmieniał chyba przy 1800 obrotów. Mechanik mu powiedział, żeby biego zmieniał po 3 tyś. i nie będzie tego. Póżniej doradziłem to sąsiadce która przy 70 miała już piaty bieg. Powiedziałem jej, żeby bieg zmieniała przy 3 tyś, a jak chce jeździć 40 to na 4 biegu. I już nie ma majonezu.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

aluk94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 12:07
Lokalizacja: ŻARY
Kontakt:

Post autor: aluk94 » ndz wrz 17, 2006 18:01

witam.. powodem takiego osadu(masla) jest niedogrzanie silnika co w rezultacie daje niedogrzanie oleju przyczyna moga byc jazda na krutkich odcinkach wowczas z oleju wutraca sie woda i aje efekt maselka na korku ....proponuje przegonic autko na wiekszym odcinku i problem zniknie, zmniejszy sie zuzycie paliwa itp.


pozdrawiam!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości