Strona 1 z 1
[MK3] uklad kierowniczy - pukanie
: wt wrz 12, 2006 21:54
autor: martinez76
witam,
co to moze byc,
jak poruszam lekko kierownica - samochod stoi - lewo -prawo slysze delikatne pukniecie dochodzace jakby z dolu
co to moze byc? moze to normalne?
dzieki
: wt wrz 12, 2006 21:59
autor: Adamtd
Oczywiście nie jest to normalne. Pewnie gałki wybite. Na ale najlepiej byłoby jedną osobę wprowadzić w kanał i dopiero pokręcić kierownicą
: wt wrz 12, 2006 22:02
autor: martinez76
jakie galki?
: wt wrz 12, 2006 22:05
autor: vpil
Nie to nie jest normalne.
Przypuszczam iż poleciała Ci któraś z gałek układu kierowniczego.
Złap za koło i spróbuj nim poszarpać w poziomie tak jak byś chciał skręcić raz w prawo raz w lewo. Jeżeli uszkozona jest któraś z gałek napewno poczujesz luz wtedy wiadomo gałka do wymiany + ustawienie zbierzności.
Pozdrawiam.
: wt wrz 12, 2006 22:07
autor: martinez76
jeszcze raz, jakie galki? koncowki drazka kierowniczego?
a jesli nie ma luzow to co?
: wt wrz 12, 2006 22:08
autor: Adamtd
martinez76 pisze:jakie galki?
Gałki na końcówkach drążków kierowniczych
[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 22:13 ]
a jesli nie ma luzow to co?
Najpierw sprwadź to i miej nadzieję że to jest to. Bo nie ma się co straszyć przekładnią kierowniczą. Może wahacz sie rusza... trudno powiedzieć nie wchodząc pod auto. Ale zwykle gdzy ruszając kierownicą na postoju słychać stuki w zawieszeniu to bywają to wybite gałki
: śr wrz 13, 2006 09:42
autor: piotrek1313
No, poza tymi "galkami" to powodem takiego stukania moze byc tez wybity sam drazek kierowniczy, albo po prostu luz w przekladni. Koncowki sprawdzisz najlepiej na skreconych kolach albo na kanale - zlap za koncowke i poruszaj mocno na wszystkie strony - jak bedzie luz to to bedzie to
Drazki kierownicze sprawdzisz podobnie - skrec kola tak zebys mial dostep do drazka i scisnij mocna ta gume na nim (w miejscu takiego zgrubienia) i jak poruszasz kolem to powinienes wyczuc luz, jezeli oczywiscie jest.
A jak koncowki i drazki masz sprawne to musialbys prawdopodobnie dokrecic troche taka wielka srube imbusowa w przekladni (w jej tylnej czesci, po lewej stronie autka) bodajze 19 albo 21mm. Ja zamiast szukac takiego wielkiego imbusa wzialem dluga srube i skontorwalem ja czterema nakretkami i klucz gotowy
Aha, i jeszcze jedna rzecz - mozesz miec po prostu luzne laczenie kolumny kierownicy z maglownica
Wtedy musisz sie troche nagimnastykowac w miejscu gdzie normalnie w czasie jazdy manewrujesz nogami po pedalach i dokrecic mocno mala srubeczke (chyba kluczyk 11mm podejdzie)
Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu
A kto szuka ten znajdzie
: śr wrz 13, 2006 14:02
autor: fryta79
To pukanie to metaliczne jakieś czy bardziej takie głuche. Ja miałem taką śmieszną historyjkę coś mi właśnie tak pukało przy skręcaniu, okazało się że powodem tego pukania (dość głośnego) był zagięta guma osłaniająca krzyżak, ten przy pedałach.
: śr wrz 13, 2006 15:29
autor: vw_vandal
Chłopaki to nie gałki
to są końcówki drążków kierowniczych
martinez76, proponuje ci podjechać na diagnostykę i poprosić o przetrzepanie układu jezdnego z przodu (umnie to kosztuje 20 zł). Koleś wjedzie na płytę i obada czy to końcówki drążka bo też może być swożeń wachacza albo któraś z gum. Masz wspomaganie??
: śr wrz 13, 2006 16:53
autor: martinez76
wspomaganie mam.
wszystkim wielkie dzieki.wszystkie uwagi sprawdze.
dzwiek raczej gluchyijakby przytlumiony, w czasie jazdy tego nie slychac, tylko na postoju jest to wyczuwalne.
: śr wrz 13, 2006 20:46
autor: trebor102
miałem podobne stuki , ale przy ustawieniu kół do jazdy na wprost. Okazał się luz na przekładni kierownieczej ( 280 tyś km) , ale udało się to skasowac poprzez regulacje śrubą 9 dość duży klucz imbusowy) i problem zniknął.
: śr wrz 13, 2006 23:20
autor: martinez76
trebor102 pisze:miałem podobne stuki , ale przy ustawieniu kół do jazdy na wprost. Okazał się luz na przekładni kierownieczej ( 280 tyś km) , ale udało się to skasowac poprzez regulacje śrubą 9 dość duży klucz imbusowy) i problem zniknął.
dokladnie, kierownica jest ustawiona do jazdy na wprost i jak robie ruchy lewo/prawo slysze takie pukniecia, jakby cos przeskakiwalo.
ja mam ok. 220tys.
jaka to sruba, gdzie ona jest?
: czw wrz 14, 2006 07:40
autor: misiek
w mk2 jest taka sruba myślę że w mk3 jest podobnie, u mnie powodem stukania był luz na wieloklinie pomiedzy łącznikiem kolumny z przekładnią
: czw wrz 14, 2006 10:22
autor: trebor102
w trójce jest na imbus w samej obudowie przekładni. Dociskasz tą śrubą listwę zębatą przekładni do zębnika na końcu wału kierownicy , kasując luz.Tylko trzeba uważać z dokręcaniem , bo może przestać odbijać kierownica z e skręconych kół. Problem jest opisamy w książce którą można ściągnąć z forum.