[MKIII '93r 1.4] problem z hamulcami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

stado
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sty 12, 2006 19:09
Lokalizacja: Bytom

[MKIII '93r 1.4] problem z hamulcami

Post autor: stado » wt wrz 12, 2006 13:53

nie trzyma mi prawe tylne koło - wyszło mi to na stacji diagnostycznej, rozebrałem bęben z tyłu - wszystko oki, przeszlifowałem papierem sciernym beben - myslałem że może to jest przyczyną bo był jak lustro ale dalej te same objawy, na stacji mówili że może to być reduktor czy rozdzielacz siły hamowania. Pomóżcie co może byc jeszcze przyczyną i jaki jest koszt tego rozdzielacza?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt wrz 12, 2006 14:02

a moze masz tylko kiepski cylinderek?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt wrz 12, 2006 14:10

stado pisze:może to być reduktor czy rozdzielacz siły hamowania.
KOREKTOR SIłY HAMOWANIA jest to taka kostka na belce po prawej stronie patrząc od przodu samochodu spróbuj ją rozruszać jest to tłoczek ze spręzyną jest on przymocowany do belki zaś od strony nadwozia od góry jest to sprężyna



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » wt wrz 12, 2006 18:55

prawdopodobnie cylinderek nie trzyma ci ciśnienia i przez to jest słabe hamowanie na tylne koło.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt wrz 12, 2006 19:11

miś fazi pisze:a moze masz tylko kiepski cylinderek?
Tak tu trzeba szukać
Jak miałeś zdjęty bęben to sprawdzałeś czy cylinderki luźno chodzą i czy działa samoregulacja????

[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 19:12 ]
stado pisze:na stacji mówili że może to być reduktor czy rozdzielacz siły hamowania
Korektor działa na dwa koła a nie jedno

A wogóle to próbowałeś odpowietrzyć?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt wrz 12, 2006 19:21

Adamtd pisze: Korektor działa na dwa koła a nie jedno

A wogóle to próbowałeś odpowietrzyć?
jeśli jest NIE SPRAWNY- PłYN HAM BęDZIE SIę"PRZELEWAł "za nic nie mogłem dojśc co to jest że nie hamuje na wszystkie koła jedno z tyłu wogóle aż w końcu kiedy rozruszałem korektor hamowania sprawa się wyjaśniła co prawda winnym samoch ale ? czy vw zbudowany jest inaczej?????

[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 19:22 ]
oczywiści z odpowietrzenien całego układu



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt wrz 12, 2006 19:32

dziejo pisze:prawda winnym samoch ale ? czy vw zbudowany jest inaczej?????
Są różne typy korektorów


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt wrz 12, 2006 19:45

prawdopodobnie masz zapowietrzony układ ham. w tym kole, odpowietrz go i zobacz czy nastąpiła poprawa, warto jeszcze na zdjetym bebnie zrobić próbę - trzeba lekko (minimalnie) naciskać na pedał hamulca i patrzeć czy szczęki sie rozwierają, bedziesz potrzebował do tego drugiej osoby


:-k ...

vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Post autor: vpil » wt wrz 12, 2006 22:45

Ja też stawiam na zapowietrzony układ.
Jeżeli cylinderek by nie trzymał to zauwarzyłbyś wyciek płynu hamulcowego.
Jeżeli korektor siły hamowania byłby uszkodzony to drugie koło też by nie hamowało.
Jeśli układ hamulcowy masz odpowietrzony to spróbuj tak:
popuść linkę ręcznego z tego feralnego koła, następnie przejedz się kawałek i kilka razy zahamuj (nastąpi ustawienie luzu między szczękami a bębnem) następnie podkręć linkę z ręcznego do stanu aby hamulec łapał gdzieś na trzecim ząbku.
Jeżeli to Ci nie pomoże to daj znać pomyślimy co dalej.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr wrz 13, 2006 07:42

niekoniecznie jak cylinderek jest uszkodzony to leje wystsrczy ze jest zapieczony albo dostał troche dziadostwa z płynem i go zablokowało



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » pt wrz 15, 2006 16:41

Byłem dzisiaj u mechanika z identyczną sprawą tj;braku hamowania na tylne koła.Okazało się ,że szczęki są dobre ale zapiekły się cylinderki hamulcowe.Po wymianie hamuje teraz auto porządnie :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 87 gości