Strona 1 z 1

[mk4] Miga kontrolka silnika

: pn wrz 11, 2006 08:07
autor: Kolec
Witam!
Pojawił mi się taki problem - rano (duża wilgotność bo samochody mokre - rosa) - zapalił bez problemu, ale zaczął strasznie szarpać (chodził jak traktor) i zaświeciła się lampka z osymbolem silnika (miga). Zgasiłe, zapaliłem i to samo. Zostawiłem go pod blokiem :(
Co to moze być? Co oznacza ta kontrolka? Można z tym jechać - dojechać do jakiegoś serwisu?

: pn wrz 11, 2006 08:30
autor: harrygo1
Moim zdaniem masz już w złym stanie przewody wysokiego napięcia i po osiadnięciu rosy
na nich mają przebicie, następnym powodem moze byc kopułka rozdzielacza zaplonu.
Sprubuj powycierać przewody , wysuszyć a jak bedzie się paliła kontrola odłącz akumulator na minute wykasuje to usterke z pamięci komputera

: pn wrz 11, 2006 17:09
autor: PitrekT
Prawdopodobnie masz uszkodzoną cewekę na świecy zapłonowej.Jednak bez diagnostyki na VAGu się nie obędzie aby stwierdzić przyczynę szarpania.

: pn wrz 11, 2006 19:46
autor: Adamtd
Kolec pisze:Co oznacza ta kontrolka?
Oznacza że OBD wykryło usterkę i należy podpiąć się do kompa w celu odczytania błedu
Kolec pisze: Można z tym jechać - dojechać do jakiegoś serwisu?
Teoria mówi - "po zaświeceniu się kontrolki check engine udaj się do najbliższej stacji obsługi"

: wt wrz 12, 2006 00:15
autor: Grzesiekk1982
Mnie się też wydaje że mogą to być przewody zapłonowe. Tylko jedno mnie zastanawia, to że wyświetla się check engine. Objaw jakby pdpalił na 3 cylindrach, ale czy to by się zapisało jako bląd? spróbuj jeszcze odpalić, dodać lekko gazu, jeśli zapalił na 3 cylindrach, to powinno przestać po chwili. Jeśli nie, to może być cokolwiek dlatego najlepiej podłączyć do VAGa

: wt wrz 12, 2006 08:01
autor: Kolec
Macie rację - byłem wczoraj w warsztacie - podpieli komputer i wyszło: uszkodzona cewka na 2 cylindrze. Wymieniłem. Koszt cewki 130 + robocizna 90 :grrr:

PS. Na przyszłość też gość mnie uprzedzał, żeby jak najszybciej (ale delikatnie z gazem) dojechać do jakiegoś mechanika, bo świeca w 2 cylindrze była ewidentnie mokra i pewnie dopalało paliwo w katalizatorze, co grozi uszkodzeniem :(

: wt wrz 12, 2006 16:19
autor: PitrekT
A tak a propo w tym silniku nie ma typowych kabli zapłonowych :)

eee, loozik ten silnik w momęcie wykrycia braku zapłonu na..

: śr wrz 13, 2006 09:42
autor: hauer
cewce odcina dopływ paliwa do konkretnego cylindra. przerabiałem już 2 cewki. w przypadku jednej musiałem przejechać 200km do najbliższego warsztatu. nic się nie stało.
a ta kontrolka to nie kontrolka silnika "EPC" tylko kontrolka "spalin", jak się zaświeci EPC to chyba większe problemy się szykują.
pzdr