Mk3-co z tym silnikiem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

NERX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 09:25
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Mk3-co z tym silnikiem?

Post autor: NERX » pt wrz 08, 2006 13:18

Sory za to przed chwilą ale coś tu z kompem nie tegens.
Jestem swieżym i prawie zielonym posiadaczem Golfa 3 ,ABD, rok 94.
Silnik pracuje może nie strasznie ,ale jest to wystarczająco odczuwalne ,nie potrafie dokładnie sprecyzować czy przy zimnym ,czy przy ciepłym ale chyba na ciepłym jest to bardziej odczuwalne zwłaszca podczas stania odgłos porównywlny do pracy malucha z króciutkim momentem cichszym tak jakby nie Golf! I te dziwne jakby ocieranie u dołu ,słysze to szcególnie przy otwrtej szybie jakby okolice środka samochodu,ostatnio kolega tam mocował tą blache co izoluje wydech bo ledwo wisiała.Przy staniu jest naprawde bardzo kiepsko ,może przy jeżdzie tego nie słychać sam już nie wiem?
Golfik jest z niemiec kupiłem od handlarza z miesiąc temu.Był mały wyciek oleju z silnika przy kupnie, niestety po 2 tygodniach w garażu była już konkretna plama w okolicach rozrządu ,szło po misce i wspomaganiu od góry też było troche widać bardziej po szybkiej jeżdzie.Przez ten wyciek dostałem przegląd na 2 tygodnie z koniecznąścią usunięcia dodam ,że koleś powiedział,że to napewno nie olej silnikowy tylko ze wspomagania.Kumpel mechanik wymienił usczelke w misce lecz daremnie bo dalej olej uciekał,dzień przed końcem terminu wymieniłpierścienie już tak nie kapało i przegląd wbił ale silnik sie dalej poci! Widze to u góry koło rozrządu czy to uszczelka? A najdziwniejsze jest to ,że (albo mam halucynacje ) chyba mi przybyło oleju w silniku !! A nic nie dolewałem (było połwe a jest cały!!!!) Co jest grane ? Auto stoi w garażu także jaj mi nikt nie robi :chytry:
Pomużcie prosze! aha zapomniałem dodać ,że silnikem z leksza żuca .A wymieniłem już:świece NGK,paski,pierścienie,uszczelke w misce, i pare dni temu kable WN bo było przebicie na 3 ,miałem beru a dałem jakieś Janmor za 50pln silikonowe czy to dobre? Zresztą po wymianie tych kabli miało być lepiej a jest chyba odwrotnie !! trzęsie,warkoczy i wogóle lipa!!! olej mam wlany mineralny jakiś mid land 15W40 czy coś takiego tak doradził mechanik. Co robić? w co mierzyć ? pomóżcie!



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 08, 2006 13:26

Usuń jeden z postów :pub: - to na początek.

Ubyło płynu chłodniczego?
Zapłon i rozrząd dobrze ustawiony - sprawdzone?
Ostatnio zmieniony pt wrz 08, 2006 13:29 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 08, 2006 13:28

sprawdz poziom płynu chłodniczego może uszczelka pod głowicą? jeżeli się traci bez widocznego wycieku i olej zminił barwę to wina leży po stronie uszczelki

[ Dodano: Pią Wrz 08, 2006 13:29 ]
NERX pisze:te dziwne jakby ocieranie u dołu ,
sprawdz osłonę paska rozrządu czy tam nie widać sladów otarcia paska



Meduza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 17:09
Lokalizacja: Francja (jeszcze)

Post autor: Meduza » pt wrz 08, 2006 13:32

Co zrobić? Iść do mechanika który się zna na autach. Brzmi dowcipnie lub dogryzająco ale nie o to piszę. Czy kupowałeś auto z mechanikiem jesli się nie znasz? (widać to że nie) Masz rękojmię i gwarancję bo od handlarza się dostaje. Jeśli nie to dopiero Ci napiszę co robić z samochodem. Odpisz, pogadamy.


Dzięki

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt wrz 08, 2006 13:34

To dobra koncepcja abyś jeden z tematów skasował więc w tym napiszę Ci to samo co w tamtym a tamten do wywalenia
Silnik pracuje może nie strasznie ,ale jest to wystarczająco odczuwalne ,nie potrafie dokładnie sprecyzować czy przy zimnym ,czy przy ciepłym ale chyba na ciepłym jest to bardziej odczuwalne zwłaszca podczas stania odgłos porównywlny do pracy malucha z króciutkim momentem cichszym tak jakby nie Golf!


Albo masz wydech dziurawy albo pompa wody szumi, albo samoregulatory na zaworach
dzień przed końcem terminu wymieniłpierścienie już tak nie kapało
Jakie pierścienie?????
Widze to u góry koło rozrządu czy to uszczelka?


Może masz możliwośc walnąc zdjęcie - bo tak to ciężko powiedzieć co masz na myśli - bo albo uszczelniacz wałka rozrządu, albo uszczelka pod pokrywą zaworów
chyba mi przybyło oleju w silniku !!


Jest to w przyrodzie możliwe co może oznaczać że z silnikiem jest źle albo jest walnięta uszczelka pod głowicą, albo paliwo dostaje się do oleju - sprawdź czy olej nie śmierdzi benzyną - to bardzo ważne!!! I sprawdź co się dzieje z poziomem w zbiorniczku cieczy chłodzącej

[ Dodano: Pią Wrz 08, 2006 13:31 ]
Aha i napisz jeszcze ile teoretycznie ma to auto przejechane



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 08, 2006 13:43

Adamtd pisze:teoretycznie ma to auto przejechane
fakt bo praktycznie to??????????



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt wrz 08, 2006 13:46

fakt bo praktycznie to??????????
A może wyjątkowo licznik niecofany..... :grin:



NERX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 09:25
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: NERX » pt wrz 08, 2006 14:01

nie wiem gdzie sie to usówa napiszcie.A przejechane to 144tyś (podobno) W briefie byli jacyś 50 latkowie z zewnątrz i w środku auto jest zadbane ,ale jeśli chodzi o te drugie to chyba lipa :(
-pierścienie nie wiem jakie (no silnikowe)
-z tego co wiem to benzyny nie czuć ale chyba jest jaśniejszy
-a ten handlarz miał być dobrym znajomym ale okazał sie k......... bez gwarancji
-płyn sprawdze i dam znać,z rozrządem to nie wiem o co ci chodzi ,ale pasek był wymieniany a zapłon chyba nie był wogóle sprawdzany



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 08, 2006 14:27

NERX pisze:nie wiem gdzie sie to usówa napiszcie.
Kliknij w post (TEN ) i z prawej strony będziesz miał "x" usuń.
-z tego co wiem to benzyny nie czuć ale chyba jest jaśniejszy
A więc prawdopodobnie "domieszka" płynu chłodzącego - prwadopodobnie uszczelka pod głowicą jak pisał Adamtd
-płyn sprawdze i dam znać,z rozrządem to nie wiem o co ci chodzi ,ale pasek był wymieniany a zapłon chyba nie był wogóle sprawdzany
Skoro pasek był wymieniany to tym bardziej należałoby sprawdzić ustawnienie rozrządu - znaki na kołach, itp, oraz sprawdziś ustawenie zapłonu (kąt wyprzedzenia)

Tu nasz jak ustawić znaki w ABD
Obrazek
Kat wyprzedzenia zapłonu wg Autodata - 5 stopni przed GMP
Ostatnio zmieniony pt wrz 08, 2006 14:56 przez Amanda, łącznie zmieniany 3 razy.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt wrz 08, 2006 14:36

NERX, wiesz co, w Twojej sytuacji kiedy z autem jest źle a z Twoim dobrze nie jest to znajdź jakiegoś dobrego mechanika i powiedz mu jaki masz problem bez wymieniania rzeczy na pałe
Powiedz jeszcze kto Ci wymieniał ten pasek rozrządu i czy nie mówił coś o pompie wody (bo tu ona jest napinaczem paska).
Co do tych odgłosów to otwóz maskę i spokojnie posłuchaj skąd dochodzą te dźwięki.
Wydaje mi się też że z okazji tego przybywającego oleju nieodzowne będzie sprawdzenie ciśnienia sprężania.
I jeszcze jedna uwaga (jeżeli to jest Twój pierwszy golf) - dobrze by było gdybyś znalazł golfa z tym samym silnikiem i posłuchał jak on pracuje, bo to głupie , ale może ten typ tak ma...

[ Dodano: Pią Wrz 08, 2006 14:38 ]
Meduza pisze:Masz rękojmię i gwarancję bo od handlarza się dostaje
hehe pewnie jak zwykle umowa była bezpośrednio z niemcem "zafałszowana" na 100 eur.....

[ Dodano: Pią Wrz 08, 2006 14:41 ]
NERX pisze: niestety po 2 tygodniach w garażu była już konkretna plama w okolicach rozrządu ,szło po misce i wspomaganiu od góry też było troche widać bardziej
Aha i czy jesteś pewien, że to olej a nie płyn chłodzący???? Bo jak płyn to to są wzorcowe objawy uszkodzonej pompy wody, która tam właśnie jest.
Jeśli olej to cudów nie ma tak są tylko dwa uszczelniacze wałów.... no chyba , że ... to spod głowicy - musisz określić patrząc między osłonę rozrządu a blok w którym miejscu wyciek się zaczyna



gadamek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sie 09, 2006 17:49
Lokalizacja: katowice

może poradze !

Post autor: gadamek » pt wrz 08, 2006 15:20

witam , jak słysze że ktoś wymienił kable WN, orginały na JANMORY, to od razu proponuje wywal osłony metalowe na kablach , ja tak zrobiłem pomogło , auto głupiało a potem nie paliło wogule , w oleju miałem ponad 1 litr paliwa niespalonego (przybył mi stan i po uruchomieniu wywaliło mi przez odme !) sprawdzisz czy nie masz paliwa w oleju jak po wyjeciu bagnetu szybko podasz płomień np.zapalniczki , jak zapali to masz paliwo !. wyżuc osłony i sprawdz kazda świece nawet jak nowa ,u mnie przebicie wywaliło 1 swiece . pozdr -Adam



NERX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 09:25
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: NERX » pt wrz 15, 2006 10:52

Jeśli chodzi o prace silnika to jest już o wiele lepiej.Jak radził Amanda sprawdziłem zapłon i tam chyba była główna przyczyna a pozatym ta linka jest coś za lużna.Amanda masz plusa odmnie! ps. Ale przy rożrządzie słysze jakieś dziwne jakby ocieranie ,chyba ten ostatni majster coś tam żle porobił.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 291 gości