[Passat B3] problem z elektryką

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
robert83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 13, 2006 00:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[Passat B3] problem z elektryką

Post autor: robert83 » pt wrz 08, 2006 10:51

Mam paska B3 i ostatnio pojawia się ten sam problem. Po dłuższym postoju (naprzykład na noc) jak chce zapalic silnik to rozrusznik raz zakręci i pada. Czasem pomaga lekkie porszenie samochodu tak aby zemby na kole zamachowym się troszkę przesunęły a czasem nie. to na pewno nie jest wina akumulatora bo dzieje się tak na dwóch róznych akumulatorach. Oba działają bez problemów w cieniasie brejdaka. jak dzisiaj wyjałem akumulator z samochodu ( nie chciał juz kręcic rozrusznik) i sprawdziłem na nim napięcie to miernik wskazywał 12,5 V. Dodam ze szczotki i tulejki w rozruszniku wymieniłem jakis rok temu i mają około 16 tys km, jeżdze głównie po mieście i krótkie trasy. W ciągu dnia nie ma problemów z odpalaniem. Wczoraj czyściłem końówki na kablach z nalotu ale to nic nie pomogło bo dzisiaj rano tez nie chciał za drugim razem zakręcic. Gdzie szukac przyczyny???
Ostatnio zmieniony pt wrz 08, 2006 23:16 przez robert83, łącznie zmieniany 1 raz.


PASSAT B3 1.8 PF - już sprzedany. Mondeo TD pod nogą

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 08, 2006 11:04

robert83 pisze:rozrusznik raz zakręci i pada. Czasem pomaga lekkie porszenie samochodu tak aby zemby na kole zamachowym się troszkę przesunęły a czasem nie
zęby na kole się nie porusza ponieważ jest to wieniec całośc od wału korbowego natomiast jesli chodzi o sam rozrusznik mierzyłeś te napięcie w chwili przekręcenia kluczyka na rozruch???? to jest wazne !czy tylko sam akum sprawdzałes ?mozliwe że bendix jest temu winien !!!!

[ Dodano: Pią Wrz 08, 2006 11:08 ]
bo jezeli nie sprawdzałeś napięcia na bendixe w czasie rozruchu to jeszcze jedna mozliwa żecz że stacyjka (rozdzielacz napięcia ) jest felerny i nie podaje zawsze napięcia na rozruch



Awatar użytkownika
robert83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 13, 2006 00:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

elektryka

Post autor: robert83 » pt wrz 08, 2006 11:09

Mierzyłem sam akumulator.


PASSAT B3 1.8 PF - już sprzedany. Mondeo TD pod nogą

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 08, 2006 11:12

Jak nie kręci to znaczy nie reaguje wogóle (kompletny brak reakcji) czy "stęknie" (próbuje zakręcić, ale brak mu "pary") i przygasną np lampki podświetlenia tabicy wskaźników, ew. inne?


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 08, 2006 11:20

sa 2 mozliwości albo nie dochodzi napięcie od rozdzielacza w stacyjce albo na bendixe robi sie zwarcie strata napięcia ! skoro tuleje szczotki (regenerowałes rozrusznik)



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 08, 2006 11:24

Może też zacinać sie elektromagnes i nie załącza styków "rozruchowych" - powinno wtedy pomóc (doraźnie) postukanie w elektromagnes.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 08, 2006 11:27

Amanda pisze:elektromagnes i nie załącza styków "rozruchowych" -
własnie ten elektromagnes to bendix



Awatar użytkownika
robert83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 13, 2006 00:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

rozrusznik

Post autor: robert83 » pt wrz 08, 2006 11:38

tylko dlaczego w takim razie w ciągu dnia wszystko jest ok?? Problem pojawia się tylko rano po dłuższym postoju. Za dnia jeżdze w pizzeri i nie ma problemu


PASSAT B3 1.8 PF - już sprzedany. Mondeo TD pod nogą

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 08, 2006 11:46

robert83 pisze:
tylko dlaczego w takim razie w ciągu dnia wszystko jest ok?? Problem pojawia się tylko rano po dłuższym postoju. Za dnia jeżdze w pizzeri i nie ma problemu
to są moje sugestie ale oparte na faktach co prawda z innego samochodu nie powiem jakiego :mrgreen: (niewwazne)! miałem identyczną sytuację częst jezdziłem jak juz odpalił to dłuzszy czas spoko ale np nad ranem kiedy chciałem sobie jechać na rybki lub do pracy młotek z bagaznika jeden szlag w rozrusznik i zagadał odrazu! wnerwiało mnie to że z młotkiem chodzę koło samochodu i wtedy :: wykręciłem rozrusznik był w regeneracji wymienili szczotki przeczyścili komutator wirnik lekko przetoczyli nowe tuleje ale kiedy zajżał gostek do bendixa rozkręcił go ale złozyć juz nie mógł wypalone wszystko



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 08, 2006 12:04

dziejo pisze:
Amanda pisze:elektromagnes i nie załącza styków "rozruchowych" -
własnie ten elektromagnes to bendix
Bendix to sprzęgiełko z zębatką :grin:

robert83 Odkręć elektromagnes (3 śrubki) i wyczyść to co wewnątrz - tloczek, sprężyna.
Ostatnio zmieniony pt wrz 08, 2006 12:06 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
robert83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 13, 2006 00:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

rozrusznik

Post autor: robert83 » pt wrz 08, 2006 12:05

więc najlepiej rozebrac rozrusznik??
A da sie sprawdzic mechanizm bengiksa bez wuciąganai rozrusznika z samochodu??


PASSAT B3 1.8 PF - już sprzedany. Mondeo TD pod nogą

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 08, 2006 12:07

Nie wiem czy odkręcisz bez wyciagania, ale całego rozrusznika nie musisz rozkręcać :food:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 08, 2006 12:08

najlepiej wykręć rozrusznik wraz z bendixem (automatem) to będzie prosciej bo on lezy na rozruszniku



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pt wrz 08, 2006 12:10

Elektromagnes odkręcisz i wyjmiesz ale bendixu za Chiny Ludowe... ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 281 gości