Strona 1 z 1

[MK II] pod jaki bezpiecznik podpiąć centralny

: czw wrz 07, 2006 15:58
autor: PAWEL89
Podłączam centralny i słyszałem że +12V można wziąć od któregoś bezpiecznika przy którym zawsze jest napięcie moje pytanie:
Czy nie będzie paliło bezpiecznika jeśli podepnę centralny i czy będzie wystarczające zasilanie aby samochód się otworzył dodam że centralny ma swój oddzielny bezpiecznik
I drugie pytanie pod jaki bezpiecznik podpiąc to i jak to się robi ??? Proszę o pomoc :food: :okej:

: czw wrz 07, 2006 18:19
autor: misiek
mozesz wziąść i podpiać sie pod bezpiecznik od wentylatora chłodnicy (na nim jest zawsze napiecie), mozesz to zrobić wsadzająć w gniazdo bezpiecznika nie zarobiony (nie pobieliny tylko oskurowany z izolacji)kabel ale to trąci tandetą, możesz jeszcze zdjąć skrzynkę z bezpiecznikami od szykać który kabel idzie do bezpiecznika wentylatora i się w niego wlutować, a najlepiej bedzie jak pociągniesz sobie osobny plus od aku. i podłączysz do centralnego - ja tak sobie zrobiłem

: czw wrz 07, 2006 20:13
autor: PAWEL89
czyli mam się podłączyć bezpośredni od aku ??

: czw wrz 07, 2006 20:16
autor: misiek
PAWEL89 pisze:czyli mam się podłączyć bezpośredni od aku ??
według mnie tak jest najlepiej - i nie ukrywam najłatwiej

: czw wrz 07, 2006 20:34
autor: irekczek
dokładnie, wpinaj się pod aku bezpośrednio.. bo jak wepniesz się w jakiś bezpiecznik to zawsze jest jakieś obciążenie dodatkowe.. ja równiez mam prosto do aku pozdroo

: czw wrz 07, 2006 20:48
autor: Cane
Szczerze mowiac to zawsze jest lepiej i fajniej jak "cos" ma jakies zabezpieczenie. jesli juz chcesz dac bezposrednio pod akumulator to chociaz taj po drodze(kablu)jakis bezpiecznik i owin go ladnie tasma izolacyjna. to troche "fajansowate" ale juz jakies zabezpieczenie jest.

: czw wrz 07, 2006 20:51
autor: misiek
Cane przecież napisał ze centralny ma już bezpiekę :bajer:

: czw wrz 07, 2006 20:52
autor: Paweł Marek
Nie każdemu ciągniecie kabla z komory silnika wydaje się proste. Mnie nie. Proponuję znaleźć z tyłu skrzynki bezpieczników i przekaźników są pojedyńcze piny ze stałym plusem. Z brzegu od strony kierowcy trzeci od góry i pierwszy od dołu. Tam się można śmiało wpiąć. Przez dodatkowy bezpiecznik oczywiście.

[ Dodano: Czw Wrz 07, 2006 8:55 pm ]
w autach po sierpniu 89, bo w starszych niema tego u dołu, ten u góry mniej więcej w podobnej lkoalizacji

: czw wrz 07, 2006 20:56
autor: Cane
Racja nie doczytalem. Jesli tak to zmienia postac rzeczy:)

: czw wrz 07, 2006 21:21
autor: Kowal_
Ja za radą innego forumowicza z wątku o centralnym wpiąłem dzisiaj zasilanie do kabli z zapalniczki. Wszystko smiga. Ofkors na bezpieczniku jest centralny. 10A.

Jak przełączam nic nie przygasa czy miga także obciążenia wielkiego raczej nie ma.