[MK3] Alarm i migacze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adamix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 31, 2005 15:24
Lokalizacja: Warszawa

[MK3] Alarm i migacze

Post autor: adamix » śr wrz 06, 2006 16:50

Witam.

1. Pytanie dość lamerskie ale zawsze.
Podłączyłem autoalarm Magicar 440 i chciałbym aby przy włączaniu i wyłączaniu migały kierunkowskazy. Na schemacie podłączenia jest wyprowadzony kabel z bezpiecznikiem który trzeba podłączyć z kierunkowskazami. Na schemacie bezpieczników światła awaryjne w golfie 3 są na pozycji 17 - ale jak wyjmę ten bezpiecznik dalej migają. Mało tego który kolwiek bezpiecznik wyjmę to migają. :crazy: . Gdzie w takim razie szukać?

2. Drugie pytanie dotyczy przycisku serwisowego.
Aby zaprogramować alarm trzeba włączyć i wyłączyć stacyjkę poczym trzykrotnie włączyć ten przycisk - powinna syrenka potwierdzić wejście w stan serwisowy.
Niestety nic się nie dzieje, ani syrenka nie daje sygnału ani a pilot dalej włącza lub wyłącza alarm. :crazy:


Może posiadacze tego alarmu mieli taki problem. Wdzięczny będę za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam


:::::::VW GOLF 3 TDI::::::::rulez!
Seria 90 kucy, po wirusie 105 kucy a jaka frajda z jazdy....polecam każdemu, robione u samego guru...

Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » śr wrz 06, 2006 17:16

Kabelek z centralki alarmu łączysz z kabelkiem z diodami który dostałeś z alarmem, a ta z kolei łączysz z przewodami: zielono-czarnym i czarno-białym w kolumnie kierowniczej (po stronie włącznika wycieraczek)


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » śr wrz 06, 2006 19:04

co do trybu serwisowego to znalazłem coś takiego:
1. Włączyć i wyłączyć stacyjkę.
2. W ciągu 10 sek. nacisnąć 3 razy wyłącznik serwisowy - syrena pika przez ok 3 sek.

znalazłem na elektroda.pl tematy z podobnym problem :

Tu

i tu



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 06, 2006 19:13

Sprawdź jeszcze czy plus po stacyjce masz podłączony tam gdzie trzeba, bo np ja podłączyłem tak jak był poprzedni alarm, czyli do kabla w którym pojawia sie plus już po włożeniu kluczyka do stacyjki. Wtedy zamiast przekręcać kluczyk trzeba go wkładać i wyjmować. A może zamias do plusa po stacyjce wziąłeś stały plus z czerwonego kabla? Wtedy też nie zaprogramujesz.

[ Dodano: Sro Wrz 06, 2006 7:20 pm ]
adamix pisze: Na schemacie bezpieczników światła awaryjne w golfie 3 są na pozycji 17 - ale jak wyjmę ten bezpiecznik dalej migają
bezpiecznik 17 jest do kierunków, światła awaryjne dostają prąd bez pośrednictwa żadnego bezpecznika, więc to jest normalne


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
adamix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 31, 2005 15:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adamix » śr wrz 06, 2006 19:32

Paweł Marek pisze:zamiast przekręcać kluczyk trzeba go wkładać i wyjmować
jest dokładnnie tak samo.
irekczek pisze:znalazłem na elektroda.pl tematy z podobnym problem
u nich wchodzi w tryb serwisowy u mnie nie.


Człowiek od alarmu napisał "zle podpiete _12V po stacyjce, lub poprobowac przyciskac szybciej lub wolniej"

szybciej wolnie odpada - próbowałem. Więc co znaczy źle 12V po stacyjce?


:::::::VW GOLF 3 TDI::::::::rulez!
Seria 90 kucy, po wirusie 105 kucy a jaka frajda z jazdy....polecam każdemu, robione u samego guru...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 06, 2006 20:19

adamix pisze:Więc co znaczy źle 12V po stacyjce?
takie opcje jak wyżej wymieniłem. Czyli stały plus zamiast plusa po włozeniu lub przekręceniu kluczyka. Sprawdziłeś czy dobrze działa wyłącznik serwisowy?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
M@rcus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: M@rcus » śr wrz 06, 2006 20:29

Z tymi kierunkami to lipa jest troche, próbowałem na różne sposoby i jak to połączysz to przy wlaczeniu kierunka beda Ci wszystkie migały, trzeba specjalną diode zastosować, która że tak to po "lamersku" wytłumacze ale żeby było jasne przepuszcza sygnał tylko w jedną strone, jak będę w domu to postaram się podrzucić schemacik takiej diody, ale to dopiero koło weekendu. Pozdro



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 06, 2006 20:33

Kabelek z dwoma diodami jest dołączony do Magikara, jeśli go nie było to trzeba dorobić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
adamix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 31, 2005 15:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adamix » czw wrz 07, 2006 17:15

Witam z powrotem.
Paweł Marek pisze:A może zamias do plusa po stacyjce wziąłeś stały plus z czerwonego kabla?
tak właśnie zrobiłem - ale ze mnie głupol. (+) dla ciebie.
Zmieniłem na plus po stacyjce i bangla. Zaprogramowałem wszystko co chciałem.

Co do kierunków. Nie wiem dalczego ale ubzdurałem sobie, że po naciśnięciu pilota mają zapalać się światła awaryjne - bzdura jakaś.

Podłączyłem pod kierunki - kabelek z diodami był w komplecie. Jak naciskam pilota to wszystkie kierunki zapalają mi się tyle razy ile piknięć syreny. Tak miało być.

Napiszcie mi jeszcze czy bezpiecznik na kablu który wychodzi z centralki alarmu do kierunków zabezpieczy przed uszkodzeniem alarmu przez złodzieja na przykład przez zbicie kierunku i zwarcie w nim. Czy trzeba jeszcze jakoś się zabezpieczyć?

pozdr.


:::::::VW GOLF 3 TDI::::::::rulez!
Seria 90 kucy, po wirusie 105 kucy a jaka frajda z jazdy....polecam każdemu, robione u samego guru...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 07, 2006 18:58

Wystarczy. Nic nie musisz dodatkowo zabezpieczać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
adamix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 31, 2005 15:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adamix » pt wrz 08, 2006 16:54

Odgrzebię trochę temat i zapytam jeszcze o jedno.
Czy w waszych Magiccar'ach 440 też tak cichutko pika syrenka jak włączacie i wyłączacie alarm?
U mnie ledwo te piknięcia słychać. Można jakoś to regulować. Chciałbym żeby pikało trochę głośniej - łatwiej samóch na parkingu zanleść :helm: .
Pozdrawaim.


:::::::VW GOLF 3 TDI::::::::rulez!
Seria 90 kucy, po wirusie 105 kucy a jaka frajda z jazdy....polecam każdemu, robione u samego guru...

Awatar użytkownika
spek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: spek » pt wrz 08, 2006 17:20

Paweł Marek pisze:Wystarczy. Nic nie musisz dodatkowo zabezpieczać.
Ja bym ci radził założyć bezpieczniki nigdy nic niewiadomo a na instrukcji pewnie masz narysowane ze powinien być 5A ale załóż 7,5 bo gdy żarówka jest zimna może pobrać tyle prądu ze bezpiecznik 5A nie wytrzyma zawsze lepiej zmienić bezpiecznik niż cały alarm :chytry:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » pt wrz 08, 2006 17:21

hm..
głlośność "piknięcia" zależy raczej od syreny niż od alarmu.. może masz cichą syrenkę i dlatego tak



Awatar użytkownika
adamix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 31, 2005 15:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adamix » pt wrz 08, 2006 17:36

irekczek pisze:głlośność "piknięcia" zależy raczej od syreny niż od alarmu.. może masz cichą syrenkę i dlatego tak
Syrenka jak włączy się alarm to drze mordę bardzo głośno, więc dziwię się, że te piknięcia są takie ciche.


:::::::VW GOLF 3 TDI::::::::rulez!
Seria 90 kucy, po wirusie 105 kucy a jaka frajda z jazdy....polecam każdemu, robione u samego guru...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 386 gości