Nowe sprzęgło się ślizga, jaka przyczyna?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Nowe sprzęgło się ślizga, jaka przyczyna?

Post autor: raptorr » śr wrz 06, 2006 14:30

Ostatnio byłem zmuszony wymienić sam komplet sprzęgła LUK do mojego AAZ 1.9TD.
jako, że nie miałem klucza dynametrycznego dociskałem wszystkie śruby do oporu z tym ze do tych 6 śrub trzymających docisk użyłem zdwojonej siły heh.

Wszystko złożyłem do kupy, mały teścik i wnioski: jest dużo lepiej niż na starym sprzęgle, ale jak wcisnąłem kiedyś gaz do dechy na dwójce to przy jakiś 3500obr auto nagle przestało przyśpieszać a obroty nadal szły w górę :(
Podejrzewałem linkę, lecz dziś sprawdziłem i ta samoregulacja ustawia dźwignię sprzęgła w dobrym położeniu.

I kurczę co to może być? na powierzchniach ciernych nie było żadnych zanieczyszczeń. Czy to możliwe, że okładzina koła zamachowego już się wyrobiła? Co ile czasu je się powinno wymieniać?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz wrz 16, 2007 20:20 przez raptorr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Post autor: cruc » śr wrz 06, 2006 16:06

Ja przerabiałem to samo,wymieniłem sprzęgło i dalej sie ślizga,gdzieś czytałem,że zwiększenie dawki paliwa powoduje ślizganie sprzęgła,zmniejszyłem dawke i narazie jest ok.



raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » śr wrz 06, 2006 16:54

ale to chyba dziwne, że jak nawet mam te 20 koni więcej to fabryczne NOWE sprzęgło nie wyrabia...

W takim razie da się wstawić jakieś mocniejsze? Bo prace tuningowe ustały, nie mam co dalej szukać dodatkowych koników zanim nie będę miał dobrego sprzęgła :((



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob wrz 09, 2006 12:33

raptorr, ja kręce mk2 1.6 TD 1V umnie ślizgało się seryjne sprzęgło. Kupiłem cały komplet Luka to samo. 3 dni temu wpadłem na pomysł, że moje ma średnicy 200 mm, wczoraj kupiłem cały nowy komplet Sachsa od wersji 80 konej 210mm i zobaczymy. Jak dalej będzie się ślizgać to wywalam linkę samoregulującą i montyje zwykłą bo słyszałem że te samoregulujące nie raz robią cyrk.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » sob wrz 09, 2006 23:34

Może po prostu miałeś troszeczkę nierówną powierzchnię na kole zamachowym i dlatego się ślizga? Jeśli sa co do tego jakieś watpliwości lepiej dołożyć kilka zł i dać do splanowania te powierzchnie:)



tomala2301
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
Kontakt:

Post autor: tomala2301 » ndz wrz 10, 2006 08:26

Wina może być w lince sprzęgła trzeb ją troche rozciągnąc na samoregulacji , przytrzymaj samoregulacje a linke samą pociągnij w dół lub do siebie , linkę ściągnij ze skrzyni i spróbuj ją pociągnąć . Pozdrawiam



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 10, 2006 09:11

vwlubek, jak bym miał nierówną powierzchnie na kole zamachowym to na tarczy było by widać, że nie bierze całą powierzchnią. raptorr, może ty sprawdz u siebie bo może faktycznie coś się dzieje z kołem zamachowym.
tomala2301, takie ciąganie podejrzewam nie pomoże ;) .


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz wrz 10, 2006 11:26

cruc pisze:gdzieś czytałem,że zwiększenie dawki paliwa powoduje ślizganie sprzęgła,zmniejszyłem dawke i narazie jest ok.
:rotfl: swietna metoda :)

IMHO najpierw posprawdzajcie te swoje samoregulatory, albo poprawnosc zlozenia sprzegla. 210mm powinno spokojnie wytrzymac te drobne podkrecenia, a nawet sporo wiecej (jesli sie bedzie dbalo). Sam mam drugi komplet 210mm i NIC sie nie slizga. Zmieniłem dlatego, ze w wyniku hardkorowego traktowania poprostu połamałem tarcze SACHSA, ale nie było na niej ani cienia uślizgu nawet przy naprawde ostrym traktowaniu...


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 10, 2006 11:34

zaprzal, ja też nie wieże tym samoregulatorą, ale umnie 200 mm nie daje rady widać że się ślizga. Mam już komplecik 210mm z kołem zamachowym i zobaczymy


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » wt wrz 12, 2006 12:59

hmm da się kupić do mk3 linkę bez samoregulacji? bedzie pasować ta od mk2 (dlugość i te sprawy)?



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob wrz 16, 2006 10:18

No to chłopaki założyłem sprzęgło 210 mm i już się nie ślizga ale sprzęgło "bierze" od razu z samego dołu jakoś tak dziwnie bo zawsze powino brać od połowy. Mam nadzieje że jakoś to się ułoży, dotrze?? ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » czw paź 05, 2006 21:09

vw_vandal, czyli założyłeś komplet sprzęgło 210mm (tarcza docisk) + koło zamachowe? A nie masz jakichś namiarów na takie koło zamachowe, bo u mnie w "1V+" też się zaczeło ślizgać... :blush:



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt paź 06, 2006 16:25

euglen, ja koło idealne wyrwałem za 60 zł od gościa, który sprowadza części ;) Jak znajdę trochę czasu to zajadę do niego, oki??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » pt paź 06, 2006 19:42

vw_vandal, oki :grin: będę Ci bardzo wdzięczny :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 244 gości