[mk3] klimatyzacja 1.9tdi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

[mk3] klimatyzacja 1.9tdi

Post autor: herflik95 » śr wrz 06, 2006 10:48

Witam
chciałbym sie dowiedziecz jakie czynności trzeba robic z klimatyzacja tzn czy trzeba ja jakoś czyścic czy jakieś filtry wymieniąć czym ona jest napełniana i czy samemu mozna ja napełnić i jak to zrobić poniewaz jestem w tym temacie zielony. ogolnie klimatyzacja chodzi dobrze tzn po przejechaniu kilku kilometrów jest tak simno w samochodzie ze mozna by było w samochodzie mieso mrozić. czy to jest normalne.

prosze o pomoc i jakieś rady zwiazane z klimatyzacja i oczywiscie z gory dziekuje :pub:



Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » śr wrz 06, 2006 11:45

Witam:) Samemu to raczej możesz odgrzybić, ale trzeba to zrobić bardzo dokładnie, bo po około 2 tyg. grzyb może wrócić. Co do napełniania klimy trzeba udać się do serwisu obsługującego klimę - w tym temacie sam nic nie zrobisz. Wymiana filtru to sprawa dość prosta - jest na podszybiu - przy masce - dostęp z zewnątrz. Czynnik: zależy jaki masz, tj. starego typu( nie pamiętam oznaczenia), lub nowego R134a. Napełnianie tylko w serwisie(dość drogo, ale skoro Ci chłodzi to pewnie tylko spuszczą czynnik i sprawdzą ciśnienie, a następnie naładują jak było, ewentualnie trochę dobiją). W serwisie powinni Ci tez wymienić olej w kompresorze na nowy. No i sprawa podstawowa - włączać klimę zimą co jakiś czas i dobrze włączać nadmuch, aby nic się nie skroplało na parowniku, bo później to będzie zalążek grzyba. A latem przyjemny chłód :bigok: . To chyba wszystko w tym temacie. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36