[mk3] Łyka olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kołti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 06, 2006 23:38
Lokalizacja: Wschowa

[mk3] Łyka olej

Post autor: kołti » wt wrz 05, 2006 22:11

Witam! Mam taki problem. Ostatnio coraz więcej oleju mi znika z silnika. Co może być tego przyczyną? Załączam zdjęcie, jest to prawa strona od frontu silnika, myślę że to takie tłuste od oleju to ma chyba związek z tym znikaniem oleju, z lewej strony od frontu jest podobnie. Pomocy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt wrz 05, 2006 22:16

eee silnik to masz prawie suchy
kołti pisze: Ostatnio coraz więcej oleju mi znika z silnika
Napisz uprzejmie ile Ci go znika w przeliczeniu na 1000 km
Napisz jaki silnik i jaki przebieg

[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 22:21 ]
A to zdjęcie to zrób jeszcze raz bardziej ustawiając aparat na wprost głowicy a nie tak z góry


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

kołti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 06, 2006 23:38
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: kołti » wt wrz 05, 2006 22:21

Silnik to 1.6 benzyna, a przebieg to tak około 255 tysięcy. A ile na 1000 km mi znika to trudno mi obliczyć. A co może być tego przyczyną? A dlaczego suchy? Olej mam, bo dolewam jak mało jest.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt wrz 05, 2006 22:29

kołti pisze: A dlaczego suchy?
Suchy na zewnątrz - miałem na myśli że raczej olej nie ucieka na zewnątrz, bo na zdjęciu dramatu nie widać.
kołti pisze: A ile na 1000 km mi znika to trudno mi obliczyć
Ale musisz to zrobić - kontrolować ile dolewasz i odpisywać przebiegi, bo może się okazać , że jest to zużycie normalne, albo już zaduże wynikające np ze zbyt dużego wyeksploatowania silnika


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

kołti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 06, 2006 23:38
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: kołti » wt wrz 05, 2006 22:33

A jeśli byłby już powiedzmy trochę wyeksploatowany, to da się coś wymienić, jakąś uszczelkę, żeby oleju nie ubywało za dużo?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt wrz 05, 2006 22:39

kołti pisze:A jeśli byłby już powiedzmy trochę wyeksploatowany, to da się coś wymienić
Wtedy potrzebna jest diagnostyka silnika która Ci powie którędy ucieka olej - więc do wymiany byłyby uszczelniacze zaworów, albo.... remont kapitalny silnika (w niezbędnym zakresie oczywiście)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr wrz 06, 2006 01:22

kołti,

Zmierz ciśnienie w cylindrach, jeśli nie amsz możliwości sam, to jedź do mechanika. Jeśli bedzie słabe, zrobi próbę olejową i będzie wiadomo co nadaje się do wymiany.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr wrz 06, 2006 07:14

Na zdjęciu nie widać ale moze spod samochodu sie leje ?? Dobrze popatrzyłeś czy gdziesz jeszcze Ci sie nie leje bo moze nie połyka ioleju tylko poprostu Ci wycieka ??? Nie zostawiasz mokrych plam na parkingach ??



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr wrz 06, 2006 07:49

jak mowia koledzy po pierwsze jezdz na pomiar cisnienia...jak wsio bedzie ok zaobserwuj czy nie kopci ci rano przy zapalaniu na niebiesko...jesli tak to juz wiesze ze masz uszczelniacze zaworowe do wymiany


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » śr wrz 06, 2006 08:13

Hej
Ja mam podobny problem lecz w minimalnym zakresie. Mianowicie mam troszku nieszczelną uszczelkę pod deklem zaworów (silnikn 1.6 abu). Minimalny wyciek jest przy aparacie zapłonowym. Ale szczególnie luknij z drugiej strony przy obudowie pasta roz. Obudowa jest czarna, słaby widok, a tam może się sączyć. Oczywiście koledzy wyżej dobrze radzą.
Powodzenia.



w-ojciec-h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 17:16
Lokalizacja: Olsztynek
Kontakt:

Post autor: w-ojciec-h » śr wrz 06, 2006 18:31

1,6 abu
lykal mi ok 0,5 litra na 1000km
wymienilem uszczelniacze, simeringi i nie zre nic .. zero jak narazie a zrobilem od naprawy ok 1500km
luz



Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » śr wrz 06, 2006 18:58

A ja polecam sprawdzić uszczelkę pod blokiem silnika, mi też łykał olej i się przeraziłem że silnik domaga sie remontu. Ale po oględzinach wyszło że uszczelka się poci i to mocno, wymieniłem na nową i jest spoko; od 4tys nic nie wycieklo.


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 06, 2006 19:02

Tak przeciętnie to koło 250 -300 tys. przychodzi pora na uszczelniacze zaworów. I nic więcej. Tylko kto zna prawdziwy przebieg swojego autka :(


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » śr wrz 06, 2006 20:14

mi ucieka olej przez czujnik wysokiego ciśnienia oleju.przez to cały spod mam utytrany olejem.sprawdź może też masz taki sam problem.czujniki bo jest ich 2 znajdują sie nad filtrem oleju.


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 258 gości