Strona 1 z 1

Climatronic kod 4F9

: wt wrz 05, 2006 14:43
autor: bartiboro
Witam!

Po samodiagnozie climatronic pokazał błąd 4f9, wg opisu to dmuchawa świeżego powietrza. Dodam, że nie dmucha zimnego tak jakby kompresor nie działał?

: czw kwie 05, 2007 11:14
autor: maniakmm
Pewnie juz sie z tym uporałes, ale napisze gdyby jeszcze to kiedys ktos czytał ;)

- błąd 4F9 to w VAGu 1273 (Frischluft unten -V2 czyli dmuchawa świeżego powietrza V2)
- żeby się do niej dostać musicie rozkręcić schowek ze strony pasażera tzw "schowek na rękawiczki"... po demontażu schowka zobaczycie prawą stronę klimy... najpierw po prostu trzeba sprawdzić czy do kostki dochodzi prąd... jeżeli jest, to trzeba sprawdzić czy dmuchawa działa gdy włączymy klimę... a jak nie, to trzeba rozebrać "dmuchawę" aby sprawdzić czy czasem coś nie jej zablokowało:

Obrazek

: pn sty 21, 2008 13:33
autor: DZIOBEK
maniakmm pisze:Pewnie juz sie z tym uporałes, ale napisze gdyby jeszcze to kiedys ktos czytał ;)

- błąd 4F9 to w VAGu 1273 (Frischluft unten -V2 czyli dmuchawa świeżego powietrza V2)
- żeby się do niej dostać musicie rozkręcić schowek ze strony pasażera tzw "schowek na rękawiczki"... po demontażu schowka zobaczycie prawą stronę klimy... najpierw po prostu trzeba sprawdzić czy do kostki dochodzi prąd... jeżeli jest, to trzeba sprawdzić czy dmuchawa działa gdy włączymy klimę... a jak nie, to trzeba rozebrać "dmuchawę" aby sprawdzić czy czasem coś nie jej zablokowało:

[url=http://images20.fotosik.pl/199/7197ad67fd5954c6.jpg]Obrazek[/URL]
No mi się przyda, ale czy mógłbyś przybliżyć jak rozebrać schowek jak to określiłeś na rękawiczki w golfie IV ??
czy tam są jakieś zatrzaski jak to lubi robić VW czy tylko wykręcasz śruby i wszystko gładko odchodzi ??

: pn sty 21, 2008 17:56
autor: greg
DZIOBEK pisze:czy tam są jakieś zatrzaski jak to lubi robić VW czy tylko wykręcasz śruby i wszystko gładko odchodzi ??
wykręcasz śruby w schowku i pod nim + wypadałoby odkręcić ta część z popielniczką bo będzie klinowało przy próbie wyjęcia

: wt sty 22, 2008 00:05
autor: DZIOBEK
greg pisze:
DZIOBEK pisze:czy tam są jakieś zatrzaski jak to lubi robić VW czy tylko wykręcasz śruby i wszystko gładko odchodzi ??
wykręcasz śruby w schowku i pod nim + wypadałoby odkręcić ta część z popielniczką bo będzie klinowało przy próbie wyjęcia
Schowek wyciągnięty w miarę bezkolizyjnie.
DZIĘKI greg, kolejny raz mi pomogłeś :okej:

Mam jeszcze pytanie do kolegów,
czy przy KLIMATRONIKU przy zwiększaniu siły nadmuchu na d-ch ostatnich kreskach jest u WAS różnica, bo u mnie NIEEE ??
Siła nadmuchu zwiększa się po każdej kresce ale przy dwóch ostatnich kreskach już nie (u mnie jak jest u WAS) ??

: wt sty 22, 2008 11:37
autor: greg
u mnie zwiększa predkosć aż do końca skali

: wt sty 22, 2008 23:16
autor: eshaton
Nie chce zakladac nowego tematu.
Blad 4FA.
04FA-Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria silnik/zablokowany)
Tutaj jest zaznaczony ten silnik.
Czy jest mozliwosc wymontowani tego silniczka bez wyciagania nagrzewnicy?

: śr sty 23, 2008 00:07
autor: greg
eshaton,
1. ta fotka to nie jest nagrzewnica z golfa 4
2. poniżej instrukcja
Obrazek

: śr sty 23, 2008 00:23
autor: eshaton
Dzieki Greg.
Czy mozesz zdradzic w jakiej ksiazce sa takie opisy?

: śr sty 23, 2008 00:31
autor: greg
mogę - na pw

: pt sie 28, 2009 18:42
autor: tbrally
no to i mi pojawił się ten błąd
4f9 oraz 444
dmuchawa się nie odzywa !!

wcześniej bywało tak, że dmuchawa załaczała się się dopiero po około 20s ale zwykle było ok
teraz już nie hula

dodam jeszcze, że po właczeniu zapłonu wszystkie kontrolki na climatroniku mrugają jednocześnie

co może być przyczyną ??

: pt sie 28, 2009 22:26
autor: greg
tbrally, wyżej masz opis błędu i naprawy - 444 to koniec błędów , mruga bo jest błąd 4F9

: pt sie 28, 2009 23:05
autor: tbrally
czyli zacząć od rozkręcania ??
myślałem, że może gdzieś szukać na przekaźnikach

dzisiaj zauważyłem, że pod maską mam jeden przekaźnik do którego wtyk jest mocno przypalony
przekaźnik znajduje się obok przekaźnika webasto i jego bezpieczników (o ile to typowe miejsce
jutro podam zdjęcie poglądowe oraz opis przekaźnika - może tu leży wina ??
bo przepalenie mogłoby wskazywać na moje wcześniej opisane objawy

a może tylko kombinuję jak by tu nie rozkręcać :D

DZIOBEK pisze:czy przy KLIMATRONIKU przy zwiększaniu siły nadmuchu na d-ch ostatnich kreskach jest u WAS różnica, bo u mnie NIEEE ??
mam (a właściwie miałem do wczoraj) tak samo !!!

[ Dodano: 31 Sie 2009 14:52 ]
już u mnie działają wszystkie stopnie nawiewu

opis problemu tu

: sob sty 23, 2010 15:45
autor: racer2000
Witam:) Mam problem z nawiewem. A wiec klimatronic chodzi ok , na kazdym poziomie, nawiew glowny chodzi, na nogi tez ale troche slabiej, gdzy wlaczam obieg zamkniety , dmucha ostro w gebe po chwili jest jakis pisk i nawiew zaczyna sie oslabiac, dmucha coraz mniej i nagle wogole(przy obiegu zamknietym) i sie wylacza slychac tylko warkot i pisk spod schowka. Robilem test climatronica wyskoczyl mi blad 4F9 i 4FA.. potem zresetowalem climatronic i puscilem nawiew to samo sie dzieje. zrobilem kolejny test i wyskoczyl juz tylok jeden blad 4F9.Dmuchawa chodzi ale po czasie sie wyłacza i buczy. O co chozi? Musze wymienic dmuchawe obiegu zamknietego i swiezego powietrza. czy wystarczy szczotki wymienic? Prosze o pomoc :grin:

Dziekuje :bajer: