Strona 1 z 1

[MK3] Uszkodzony immobilizer?

: wt wrz 05, 2006 13:31
autor: Meduza
Witam specjalistów. Myślę, że ktoś mi pomoże wykryć usterkę w moim golfiku ( rocznik 97). Objawy od kilku tygodni były takie:
Przy zapalaniu silnika rozrusznik kręcił ale zauważyłem, że nie słychać pompy paliwowej, to też nie odpalił. Po chwili pompa się właczyła i można było odpalić. I tak co kilka dni coraz częściej, aż już więcej nie odpałił. Przy wymuszonym włączeniu przekaźnika pompy paliwo jest podawane ale samochód nie odpala. Pewnie nie ma iskry. Wszyskie inne przekaźniki też są w samochodzie ok. jak i bezpieczniki. Wydaje się, iż może to być immobilizer. Nie potrafiłem go zlokalizować w obrębie tablicy bezpiecznikowej, bo nawet nie wiem jak wygląda i jakie ma wymiary. I tu pytanko do specjalistów. Gdzie znajdę ten immobilizer i jak wygląda, jest napewno oryginajny z VW bo pisze w papierach. Czy może winna jest pętla, kluczyk lub jakiś zimny lut w układzie elektronicznym, skoro dotychczas zawsze odpalił, mimo, że z opóźnieniem? Co jeszcze steruje przekażnikiem pompy lub układu zapłonowego, napewno komputer? Jak wykluczyć kolejne układy w warunkach domowych aby dojść do sedna? Czy ktoś pomoże? Pozdrawiam

: wt wrz 05, 2006 15:10
autor: dziechu
Jednak wyglada na pompe. To ze podaje paliwo nic nie znaczy, wazne jest jakie osiaga cisnienie. Przy zbyt malym cisnieniu (zuzyta pompa) nie zapali, choc paliwo niby podaje.

[ Dodano: 05 Wrz 2006 15:11 ]
Napisz jaki silnik - to podstawa.

: wt wrz 05, 2006 15:48
autor: Meduza
Silnik na pełnym wtrysku 1,6 101 konny.

Pompę włanczałem i nabiła takiego ciśnienia, że jak zdejmowałem wężyk to cały silnik oblało. Butelkę 1,5 litrową napełniło w kilka sekund a zatykając go palcem prawie nie mogłem utrzymać bo cały czas wypychało.
Wolałbym aby to była pompa bo miałbym problem z głowy.

: wt wrz 05, 2006 20:32
autor: miś fazi
imobilajzer znajdziesz w ten sposób ze jak zdejmiesz obudowe stacyjki to pojedz ręką po czarnym przewodzie od pętli i dojdziesz do takiego pudełeczka koło kolumny kierownicy a od tego pudełeczka wychodzi drugi kabel który dochodzi do sterownika poruszaj tymi wtyczkami bo czasem styki potrafią zaśniedzueć ja miałem to samo i pomogło

: wt wrz 05, 2006 20:56
autor: Meduza
Dzięki za pomoc, znalazłem pudełko a jutro założę od nowa, może coś to da.

: śr wrz 09, 2009 01:12
autor: moraless989
mam ten sam silnik i ten sam model i ten sam problem!!! nieraz mi zgasnie w jezdzie a nieraz wogole niemoge go odpalić itd. czaesm dopiero jest to mozliwe po paru sekundach! niewiem o co tu loto cos z immo na bank. kolego jak to zrobic?

: śr wrz 09, 2009 07:55
autor: zyggy
nie pamiętam, ale miałem takie coś w moim byłym mk3 i powodem były luty w przekaźniku 109 (albo 108)

pzdr
zyggy