Strona 1 z 2

Wymiana plynu i termostatu plukanie instalacji MK3

: sob sty 29, 2005 18:49
autor: gienek
Witam wszystkich!!

Chcialbym wymienic termostat i plyn w chlodnicy ale chce to zrobic sam ze wzgledow oszczednosciowych. Prosze jesli to mozliwe o opisanie jak mam to zrobic (jeszcze nigdy sie w to nie bawilem) i jak oraz czym najlepiej przeplukac instalacje przed napelnieniem nowym plynem?
Jeszcze jedno pytanie: jaki plyn do chlodnicy polecacie?

Za wszystkie porady serdeczne dzieki

: sob sty 29, 2005 18:57
autor: majkel
płyn oryginał. W ASO Skoda 15 zł/1l koncentratu lub 1,5l/22zł

: sob sty 29, 2005 19:36
autor: nawrotvw
A więc od początku. Spuszczasz stary płyn poprzez korek spustowy lub odkręcając najniżej wąż (nie wiem jak jest w MK III), najpierw jednak musisz włączyć ogrzewanie w wozie na maksa, żeby wszystko spłynęło. Kupujesz płukankę, tylko jakąś lepszą, najlepiej na stacji to ci doradzą. Do pustego układu chłodzenia (cały czas włączone ogrzewanie) wlewasz wodę do pełna i płukankę. Odpalasz silnik, żeby sobie pochodził tak z 15 minut, najlepiej żeby się mocno zagrzał, do włączenia wentylatora. Potem spuszczasz wszystko tak jak poprzednio wraz z całym syfem, tylko się nie poparz wrzątkiem. Na koniec wlewasz nowy płyn do pełna i ewentualnie uzupełniasz jak się wyrówna i odpowietrzy. Najlepsze płyny to koncentraty statoil, schell, texaco, które uzupełnia się wodą. Ja osobiście polecam Petrygo do chłodnic aluminowych. Jedynym mankamentem płukanek jest to, że jak kiedyś ktoś uszczelniał chłodnicę proszkiem lub płynem to wszystko wypłucze i element będzie do wymiany (ja tak miałem z chłodnicą). Pozdrawiam

: sob sty 29, 2005 19:42
autor: gienek
dzieki wielkie zaczynam kupowac co potrzebne i do roboty :grin:

dobrze by bylo jakby ktos mi jeszcze podpowiedzial jak wymienic termostat

: sob sty 29, 2005 19:47
autor: majkel
w mk3 odkręcanie na maksa ogrzewania nic nie da bo tam płyn cały czas krąży w nagrzewnicy

: sob sty 29, 2005 20:04
autor: nawrotvw
majkel pisze:w mk3 odkręcanie na maksa ogrzewania nic nie da bo tam płyn cały czas krąży w nagrzewnicy
Możliwe, to dużo, dużo nowsza konstrukcja niż pój pasek. Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.

: ndz sty 30, 2005 23:59
autor: gienek
czy przy wymianie plynu samochod musi stac na rownym podlozu?

: pn sty 31, 2005 03:11
autor: nawrotvw
Przynajmniej powinien stać na równym.

: pn sty 31, 2005 20:39
autor: gienek
nawrotvw pisze:Przynajmniej powinien stać na równym.
@nawrotvw

Dzieki za wszystkie rady! Czy moglbys mi podpowiedziec jak wymienic termostat i czy samemu sie za to zabierac czy lepiej nie?
Mam ksiazke obslugi i napraw ale nigdzie nie widzialem jak to sie robi.

: pn sty 31, 2005 21:00
autor: nawrotvw
Niestety nie mam zielonego pojęcia jak wymienić termostat w MK III, a tak w ogóle to dlaczego chcesz go wymienić, silnik się nie nagrzewa?

: pn sty 31, 2005 21:05
autor: gienek
dokladnie w czasie jazdy nie przekracz 70 stopni a jak postoje z wlaczony silnikiem temperatura rosnie do stukilu

: pn sty 31, 2005 21:22
autor: nawrotvw
No tak to może być termostat, jednak jak go wymienić zapytaj jakiegoś golfiarza. Pozdrawiam

: pn sty 31, 2005 22:11
autor: gienek
Dzieki. Niestety zaden nie chce wlaczyc sie do rozmowy

: wt lut 01, 2005 01:01
autor: dino84
Kurcze jakbym cos wiedzial na ten temat to napisalbym, a tak nic :(