Wymiana plynu i termostatu plukanie instalacji MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana plynu i termostatu plukanie instalacji MK3
Witam wszystkich!!
Chcialbym wymienic termostat i plyn w chlodnicy ale chce to zrobic sam ze wzgledow oszczednosciowych. Prosze jesli to mozliwe o opisanie jak mam to zrobic (jeszcze nigdy sie w to nie bawilem) i jak oraz czym najlepiej przeplukac instalacje przed napelnieniem nowym plynem?
Jeszcze jedno pytanie: jaki plyn do chlodnicy polecacie?
Za wszystkie porady serdeczne dzieki
Chcialbym wymienic termostat i plyn w chlodnicy ale chce to zrobic sam ze wzgledow oszczednosciowych. Prosze jesli to mozliwe o opisanie jak mam to zrobic (jeszcze nigdy sie w to nie bawilem) i jak oraz czym najlepiej przeplukac instalacje przed napelnieniem nowym plynem?
Jeszcze jedno pytanie: jaki plyn do chlodnicy polecacie?
Za wszystkie porady serdeczne dzieki
A więc od początku. Spuszczasz stary płyn poprzez korek spustowy lub odkręcając najniżej wąż (nie wiem jak jest w MK III), najpierw jednak musisz włączyć ogrzewanie w wozie na maksa, żeby wszystko spłynęło. Kupujesz płukankę, tylko jakąś lepszą, najlepiej na stacji to ci doradzą. Do pustego układu chłodzenia (cały czas włączone ogrzewanie) wlewasz wodę do pełna i płukankę. Odpalasz silnik, żeby sobie pochodził tak z 15 minut, najlepiej żeby się mocno zagrzał, do włączenia wentylatora. Potem spuszczasz wszystko tak jak poprzednio wraz z całym syfem, tylko się nie poparz wrzątkiem. Na koniec wlewasz nowy płyn do pełna i ewentualnie uzupełniasz jak się wyrówna i odpowietrzy. Najlepsze płyny to koncentraty statoil, schell, texaco, które uzupełnia się wodą. Ja osobiście polecam Petrygo do chłodnic aluminowych. Jedynym mankamentem płukanek jest to, że jak kiedyś ktoś uszczelniał chłodnicę proszkiem lub płynem to wszystko wypłucze i element będzie do wymiany (ja tak miałem z chłodnicą). Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości