Strona 1 z 1

Cisnienie sprezania

: pn wrz 04, 2006 19:48
autor: mACK
Witam

Dzisiaj bylem u mechanika wymienic paski i plyny
Przy okazji kazalem sprawadzic cisnienie sprezania bo bierze olej (1l na 4000km)
wyszlo 9,5 ; 13 ; 7,5 ; 8,5
Mechanik radzi mi wymiane pierscieni i uszczelniaczy itd czyli remoncik silnika... co wy na to?? (chodzi mi m.in o to cisnienie)
PS. W ABU jakie jest nominalne i minimalne cisnienie sprężania w cylindrach??
Poprzedni temat zostal skasowany.

Re: [mk3] cisnienie sprezania

: pn wrz 04, 2006 19:50
autor: fend18
mACK pisze:Witam

Dzisiaj bylem u mechanika wymienic paski i plyny
Przy okazji kazalem sprawadzic cisnienie sprezania bo bierze olej (1l na 4000km)
wyszlo 9,5 ; 13 ; 7,5 ; 8,5
Mechanik radzi mi wymiane pierscieni i uszczelniaczy itd czyli remoncik silnika... co wy na to?? (chodzi mi m.in o to cisnienie)
PS. W ABU jakie jest nominalne i minimalne cisnienie sprężania w cylindrach??
Poprzedni temat zostal skasowany.
strasznie nierowne to cisnienie, nie masz przedmuchow na uszczelce pod glowica? nei ma z niej wyciekow oleju ? oleju nie ma w plynie? taki maly remoncik na pewno wyrowna cisnienie i zmniejszy zuzycie oleju ktore i tak nie jest duze no ale sa znaczne roznice na poszczegolnych garach

: pn wrz 04, 2006 19:59
autor: mACK
Nie ma wycieków oleju w plynie tez nie widac oleju , fakt ze jak sie zagrzeje i postoje w korku przez kilka minut to potrafi zadymic na niebiesko prza chwile.

: pn wrz 04, 2006 20:11
autor: vwarek
mACK pisze:Poprzedni temat zostal skasowany.
No właśnie też jestem zdziwiony. Odpowiem jeszcze raz. Różnica 13 - 7,5 jest bardzo duża i niezdrowa dla silnika. Pytałem wcześniej czy mechanik jak sprawdzał ciśnienie to robił "próbę olejową" żeby wykluczyć nieszczelność głowicy?

: pn wrz 04, 2006 20:20
autor: marek2907
normalne ciśnienie sprężania w granicach 11-13 (zależy od silnika) i mniej więcej równe na wszystkich garach takie różnice jak u ciebie świadczą o zużyciu pierścieni zarówno olejowych (fakt ze jak sie zagrzeje i postoje w korku przez kilka minut to potrafi zadymic na niebiesko prza chwile) jak i pierścieni "pracy". jak to wymienisz to silnik troche mniej paliwa żłopnie i zęba będzie miał lepszego :chytry:

: pn wrz 04, 2006 20:22
autor: mACK
vwarek pisze:No właśnie też jestem zdziwiony. Odpowiem jeszcze raz. Różnica 13 - 7,5 jest bardzo duża i niezdrowa dla silnika. Pytałem wcześniej czy mechanik jak sprawdzał ciśnienie to robił "próbę olejową" żeby wykluczyć nieszczelność głowicy?
Nie wiem czy robil próbę olejową bo nie pytałem ,ale jak pisalem sugeruje mi ze pierscienie są do wymiany wiec chyba stwierdzil ze nie ma nieszczelności glowicy.

: pn wrz 04, 2006 20:26
autor: bodzio_j
Jeśli nie robił próby olejowej to koniecznie trzeba zobić. Wykaże czy zawory, czy pierścienie.Nie ma sensu robić cokolwiek bez diagnozy.

: pn wrz 04, 2006 20:31
autor: fend18
marek2907 pisze:normalne ciśnienie sprężania w granicach 11-13 (zależy od silnika) i mniej więcej równe na wszystkich garach takie różnice jak u ciebie świadczą o zużyciu pierścieni zarówno olejowych (fakt ze jak sie zagrzeje i postoje w korku przez kilka minut to potrafi zadymic na niebiesko prza chwile) jak i pierścieni "pracy". jak to wymienisz to silnik troche mniej paliwa żłopnie i zęba będzie miał lepszego :chytry:
hm mi sie wydaje ze jakby to byly pierscionki to szlo by na wszystkich garach w miare rowno, najlepiej niech zrobi probe olejowa wtedy bedzie wszystko jasne, moze cos jeszcze z zaworami nei tak

: pn wrz 04, 2006 21:29
autor: vwarek
bodzio_j pisze:Jeśli nie robił próby olejowej to koniecznie trzeba zobić. Wykaże czy zawory, czy pierścienie.Nie ma sensu robić cokolwiek bez diagnozy.
Tak jak kolega napisał... Z naciskiem na ostatnie zdanie ;) .
A sugerować to można wymianę całego silnika (bo nie pochodzi) albo auta (bo nie pojeździ) tylko jaki to ma sens... ;)

: pn lis 05, 2007 12:12
autor: Robert Pala
ja zakupilem manowetr i wyszlo w moim nz tak:
13 12.7 12.7 13.3 (bar)
dodam ze autko jest z '89 roku w moim posiadaniu od 6 miesiecy
zrobilem nim ok 5 tys
przy zakupie licznik pokazywal ok 95000km !!!!!!!!!!!,byl zepsuty tzn pokazywal szybkosc ale kilometry nie lecialy wiec stwierdzilem ze to wina krecenia licznika przed sprzedaza :chytry: ale tak sobie teraz mysle ze skoro takie cisnienie to moze faktycznie miec niewielki przebieg
dodam ze wnetrze pojazdu jest bardzo zadbane. interesuje mnie jakie cisnienia macie w swoich nz-tach????????????? :grin:

[ Dodano: 05 Lis 2007 12:26 ]
poprawka:manometr