Strona 1 z 2
MKII CARAT- czy ktoś ma takie cudo?
: sob sty 29, 2005 16:28
autor: ryu
Kupiłem niedawno żonie taki wypasik z 86'- niech się uczy na tym zamiast na maluchu

Wyposażenie bez podgrzewanych siedzeń, ABS-u i klimy-poza tym wiele pierdółek. Czy ktoś jeździ dłużej takim sprzętem? Jeśli tak to proszę o porady. Dodam, że jest to automat, więc najbardziej ewentualne koszty naprawy skrzyni mnie martwią, choć na allegro widziałem taką za 250zł.
: sob sty 29, 2005 17:14
autor: Krzylu
250 to troche za tanio jak za skrzynie biegow
widziale mk2 Carat to bardzo mi sie podoba tapicerka tego auta(brazowa) i welury fajne auto
pewnie jest z silnikiem 1.8 na gazniku
rozmawialem z jednym gosciem ktory ma taki sam model i rocznik jak twoj
to ze skrzynia nie bylo problemow tylko z gaznikiem bo jest jakis rozbudowany wszedzie jakies pompki srombki i inne duperele a poza tym to nic nie robil przy nim tylko czasami zacinaly mu sie elek. szyby
: sob sty 29, 2005 17:16
autor: 1 6 D
http://www.doppel-wobber.de Tu masz opis Carata po niemiecku.
: sob sty 29, 2005 17:28
autor: Zilly
U mnie jeden taki dres jeździ golfem automatem tak jak on nie dba o te auto to nie znam nikogo drugiego, a ten golf ciągle go wozi....
: sob sty 29, 2005 17:37
autor: ryu
Krzylu pisze:250 to troche za tanio jak za skrzynie biegow
widziale mk2 Carat to bardzo mi sie podoba tapicerka tego auta(brazowa) i welury fajne auto
pewnie jest z silnikiem 1.8 na gazniku
rozmawialem z jednym gosciem ktory ma taki sam model i rocznik jak twoj
to ze skrzynia nie bylo problemow tylko z gaznikiem bo jest jakis rozbudowany wszedzie jakies pompki srombki i inne duperele a poza tym to nic nie robil przy nim tylko czasami zacinaly mu sie elek. szyby
wła
: sob sty 29, 2005 17:41
autor: ryu
Krzylu pisze:250 to troche za tanio jak za skrzynie biegow
widziale mk2 Carat to bardzo mi sie podoba tapicerka tego auta(brazowa) i welury fajne auto
pewnie jest z silnikiem 1.8 na gazniku
rozmawialem z jednym gosciem ktory ma taki sam model i rocznik jak twoj
to ze skrzynia nie bylo problemow tylko z gaznikiem bo jest jakis rozbudowany wszedzie jakies pompki srombki i inne duperele a poza tym to nic nie robil przy nim tylko czasami zacinaly mu sie elek. szyby
właśnie takie z takim gaźnikiem, ale ja mam u siebie takiego samego Pierburga i jak dbasz o wezyki to jest ok- poza tym ja pomykam na gazie. A cena skrzyni? Chyba nie za dużo, skoro taką samą tylko z silnikiem i osprzętem można kupić za 700zł
: sob sty 29, 2005 17:42
autor: ryu
CoX pisze:U mnie jeden taki dres jeździ golfem automatem tak jak on nie dba o te auto to nie znam nikogo drugiego, a ten golf ciągle go wozi....
oby tak było i u mnie- tylko ja w dresie rzadko chodzę haha
: sob sty 29, 2005 17:47
autor: ryu
thanks, a lot of interesting informations- szkoda, że nie paniemaju tego jezyka, ale jakos trza sobie w zyciu radzic
: sob sty 29, 2005 19:56
autor: Michael G60
ryu pisze:thanks, a lot of interesting informations- szkoda, że nie paniemaju tego jezyka, ale jakos trza sobie w zyciu radzic
Po prawej stronie u góry są dwie ikony symbolizujące flagi FRANCE i GREAT BRITAIN.
Klikasz i masz przetłumaczone....

: sob sty 29, 2005 20:41
autor: ryu
wielkie dzięki- człowiek całe życie się uczy
: ndz sty 30, 2005 12:22
autor: ygd
Mój opis Carata:
Luksusowa wersja GLa produkowana wyłącznie w wersji 5-drzwiowej z silnikiem 1.8 90PS GU/GX (na życzenie z automatyczną skrzynią biegów), standardowym wyposażeniem tej wersji było wspomaganie, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa), elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby oraz podgrzewane i elektryczne lusterka, sporo skórzanych dodatków - mieszek, lewarek do zmiany biegów i kierownica, tylna kanapa dzielona wraz z zagłówkami, komputer MFA, obrotomierz, radio Gamma, charakterystyczne były także "chromowane" uszczelki we wszystkich szybach i paski na zderzakach
W sume to daj info czy się wszystko zgadza

Najlepszy retro-wypas jaki może być

Jeśli potrzeba mam do niego przednie/boczne szyby z trójkątami i uszczelkami chromowanymi

Sam szukam do tej pełnej wersji, bez trójkąta.
Jeśli chodzi o automat - jak nic nie trzęsie, nie szarpie przy zmianie biegów to skrzynka pojeździ jeszcze sporo, przy zachowaniu zasad jazdy automatem.
No i faktycznie można na zapas taką kupić, 250pln warto na pewno, pod warunkiem, że sprawna

Naprawiać absolutnie nie ma sensu, podobno warsztaty biorą od 1000pln w górę za rozebranie tego

: ndz sty 30, 2005 13:45
autor: ryu
dzięki za te informacje. Próbuję znaleźć info w jakiej ilości wypuszczono go na rynek w roku 86- znalazłem tylko, że ten rok to ostatni wypust. Jeśli chodzi natomiast o wyposażenie to wszystko się zgadza, oprócz 3 rzeczy: nie mam podgrzewanych lusterek, ale może w ramach rekompensaty dali mi automatyczną antenę i beżową skórzaną tapicerkę

- i właśnie z niej najbardziej się cieszę, bo wyglada jak nówka. Radyjko Gamma też poszło już chyba do Żyda, bo w środku był już dużo cieńszy Blaupunkt. Na razie nic do niego nie potrzebuję, bo skrzynia chodzi jak marzenie, powymieniałem to co trzeba, jak się kupi od Goebelsa i na razie stoi pod blokiem, bo moja żonka już 3 raz oblała prawko. Ale jak zacznie jeździć, to może będę potrzebował te szybki haha
: ndz sty 30, 2005 14:28
autor: ygd
No to tapierkę masz wypasioną

Widziałem taką gdzies, wypas niezły.
A co do lusterek - jak sprawdzałeś, że nie masz?

Włącza się je tym samym przyciskiem, co ogrzewanie tylnej szyby, po jakiejś minucie już powinny się ciepłe robić.
: ndz sty 30, 2005 14:33
autor: Michael G60
GL CARAT produkowano od 1984 - 1988
Miał też zagłówki na tylnej kanapie.
GLX zastąpił CARAT-a po face -liftingu (1988 - 1992)
W standardzie skrzynia 4+E (automat za dopłątą)
Miał zderzaki w kolorze nadwozia.