Widzę, że jesteś tu nowy i szukajka jeszcze dla Ciebie obca.
Siadłem i znalazłem CI coś takiego, co pisał inny użytkownik o takim problemie- kopiuję to:
"PROBLEM ROZWIĄZANY
Uszkodzona dioda !!
Jednoczesnie chcialem sie podzielic spozrzezeniami, jako, ze troche znam sie na elekronice, otóz:
Uzyta dioda w plastikowej obudowie to typowa dioda prostownicza typu 1N4001.
wytzrymuje prad max 1A. Czyli zarówkę 12 W. Jako, ze zarowka uzyta w oswietleniu kabiny jest slabsza (o ile pamietam 5 W) teoretycznie wszytko ok. Ale zarowka przy wlaczeniu, przez ulamek sekundy, zanim jeszcze wlokno zarowki jest zimne pobiera kilka, kilkanascie rzy wiecej.czyli taka zarowka 5 W moze przez ulamek sekundy pobierac nawet 3-5 A !! I dlatego siada....
Uwazam, to za fuszerkę Volkswagena w MK4.
Wstawilem samodzielnie diode typu BYP680, ktora tym sie rozni, ze wytrzmuje 5 A pracy ciąglej. I jestem pewien ze nie przepali sie !!!
Szkoda wydawac 45 zł na oryginal !!!
Jesli to mozliwe to prosilbym nmoderatora o wystawienie tej wiadomosci, bo uwazam to za cenna informacje )
POZDRAWIAM WSZYSTKICH I DZIEKUJE ZA POMOC !
Przez diodę płynie prąd 2,2 Amper. Wynika on ztego, ze przy otwarciu drzwi kierowcy palą sie trzy żarówki na pofitówce, plus w drwiach ostrzegawcze. W sumie 5 żarówek !!
A dioda uzyta w oryginale, czyli 1N4001 wytrymuje prąd 1 Amper.
NIC DZIWNEGO, ZE SIE SZYBKO PRZEPALA.
Przestrzegam wszytskich przed wymianą w ASO.
Radze samemu, alebo z pomoca elektonika ją wymienic na jakis mocniejszy typ, np tak jak ja na BYP680 (5 amper)".
"Dioda jest zamonotowana w plastikowej obudowie- taki prostopadloscian o wymiarach 1cmx1 cmx8cm. Cala wiazka kabli jest owinieta tasma, wiec musisz na wiazce kabli szukac zgrubienia- to bedzie tam. Mnie wiecej po srodku drzwi jak zdejmiesz tapicerkę."
Miejmy nadzieję, że to tylko ta pierdóła
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)