Strona 1 z 1

mk4 problem z zamkiem

: sob wrz 02, 2006 16:01
autor: tycu
Mam problem chyba z zamkiem od przednich drzwi kierowcy. Gdy wysiadam z auta to nie zapala mi sie
lampka wewnętrzna w samochodzie, nie świeci obramówka drzwi oraz nie ma ostrzezenia ze mam zapalone
swiatla postojowe kiedy wychodze z auta i kluczyków nie ma w stacyjce. Czy mam racje ze to wina
popsutego mechanizmu zamka ?? Jeżeli tak to skad moglbym wziasc ten mechanizm. A może ma ktoś coś takiego na sprzedaż??
Bardzo prosze o pomoc

: sob wrz 02, 2006 18:31
autor: kiss
dokladnie jest tak jak myslisz
uszkodzona krancowka zamka i niestety jest to czesc nierozbieralna
w ASO za taki zamek placilem 200zl z gwarancją na 2 lata

: sob wrz 02, 2006 21:35
autor: Grzesiekk1982
Widzę, że jesteś tu nowy i szukajka jeszcze dla Ciebie obca.
Siadłem i znalazłem CI coś takiego, co pisał inny użytkownik o takim problemie- kopiuję to:

"PROBLEM ROZWIĄZANY

Uszkodzona dioda !!

Jednoczesnie chcialem sie podzielic spozrzezeniami, jako, ze troche znam sie na elekronice, otóz:

Uzyta dioda w plastikowej obudowie to typowa dioda prostownicza typu 1N4001.
wytzrymuje prad max 1A. Czyli zarówkę 12 W. Jako, ze zarowka uzyta w oswietleniu kabiny jest slabsza (o ile pamietam 5 W) teoretycznie wszytko ok. Ale zarowka przy wlaczeniu, przez ulamek sekundy, zanim jeszcze wlokno zarowki jest zimne pobiera kilka, kilkanascie rzy wiecej.czyli taka zarowka 5 W moze przez ulamek sekundy pobierac nawet 3-5 A !! I dlatego siada....

Uwazam, to za fuszerkę Volkswagena w MK4.

Wstawilem samodzielnie diode typu BYP680, ktora tym sie rozni, ze wytrzmuje 5 A pracy ciąglej. I jestem pewien ze nie przepali sie !!!

Szkoda wydawac 45 zł na oryginal !!!

Jesli to mozliwe to prosilbym nmoderatora o wystawienie tej wiadomosci, bo uwazam to za cenna informacje )

POZDRAWIAM WSZYSTKICH I DZIEKUJE ZA POMOC !


Przez diodę płynie prąd 2,2 Amper. Wynika on ztego, ze przy otwarciu drzwi kierowcy palą sie trzy żarówki na pofitówce, plus w drwiach ostrzegawcze. W sumie 5 żarówek !!
A dioda uzyta w oryginale, czyli 1N4001 wytrymuje prąd 1 Amper.

NIC DZIWNEGO, ZE SIE SZYBKO PRZEPALA.
Przestrzegam wszytskich przed wymianą w ASO.
Radze samemu, alebo z pomoca elektonika ją wymienic na jakis mocniejszy typ, np tak jak ja na BYP680 (5 amper)".

"Dioda jest zamonotowana w plastikowej obudowie- taki prostopadloscian o wymiarach 1cmx1 cmx8cm. Cala wiazka kabli jest owinieta tasma, wiec musisz na wiazce kabli szukac zgrubienia- to bedzie tam. Mnie wiecej po srodku drzwi jak zdejmiesz tapicerkę."

Miejmy nadzieję, że to tylko ta pierdóła ;)

: ndz wrz 03, 2006 13:45
autor: kiss
Grzesiekk1982, gdybys sam lepiej poszukal to dowiedzialbys sie ze przy uszkodzonej diodzie piszczek od swiateł działa

: ndz wrz 03, 2006 20:47
autor: jajko
tycu ja mam ten sam problem, tyle że u mnie jeszcze czasami łaczy. Zależy to od temperatury, ogólnie im cieplej tym rzadziej kontaktuje. Ostatnio odkryłem, że jak nie zapalą się światełka w środku to jak stuknę w okolicach zamka przy otwartych drzwiach, bo chodzi mi o miejsce gdzie masz to wcięcie w drzwiach gdzie wchodzi ta klamra ze słupka, to zaskoczy. Narazie mi to strasznie nie przeszkadza, poza tym idą zimniejsze dni, więc powinno częściej łapać. :bajer: Jak się całkiem zepsuje to tylko wymiana zamka pomaga. Trochę to spartolili, no ale cóż, musimy z tym żyć. :helm:

mk4 problem z zamkiem

: pn wrz 04, 2006 08:38
autor: tycu
jajko, ale u mnie w ogóle nie działa, nawet jak cos tam pomajstruję przy zamku....nic, kompletnie. Czyli w ASO kosztuje to ok 200 PLN. hmmm trochę dużo.
A czy orientuje się ktoś czy można gdzieś kupić tą część na szrocie i czy to będzie dzialać ??

: pn wrz 04, 2006 15:07
autor: kiss
kupisz na szrocie i za jakis czas bedziesz mial to samo albo odrazu kupisz z padnietą krancówką i kase tylko niepotrzebnie wydasz
kupisz nówke to bedziesz mial spokuj przynajmniej pare ladnych lat ale to Twoja decyzja