[mk3] Niebieski dym (ciąg dalszy...)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

[mk3] Niebieski dym (ciąg dalszy...)

Post autor: untaztood » pt wrz 01, 2006 22:20

Mój Golfik zaczął ostatnio chlać ogromne ilości oleju (Mobil1 Full-syntetyk 0W-40). Wychodzi jakiś litr na 800 km. Powyżej 2000 obrotów zaczyna kopcić na niebiesko (pali olej). Mimo to przyśpieszenie jest wręcz znakomite (ale jaką barierę dymną zostawiam to szkoda słów...)
Ponieważ przyśpieszenie jest naprawdę dobre mechanik wykluczył pierścienie. Wykluczył je też przez to, że samochód się nie dławi, ani nie kopci na jałowym biegu.
Stwierdził tylko, że to jest wina uszczelniaczy zaworowych i oleju (Dla mnie tylko i wyłącznie pół-syntetyk). Jutro mam zamiar to wszystko wymienić, ale już dziś się bardzo martwie - czy aby to wystarczy, żeby chociaż tego oleju tyle nie ubywało?

Silnik to AAZ 1.9 GTD z 1992. Przebieg na liczniku to 200 tyś km. Raczej nie kręcony, bo udokumentowany w ASO.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 01, 2006 22:29

Niestety jest tylko szansa że mechanik ma rację. Moga być zdarte pierścienie olejowe zgarniające, ale szansa jest więc warto najpierw zmienić same uszczelniacze, zwłaszcza że to się robi bez ścigania głowicy i nie jest drogie. a może akurat starczyć.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » pt wrz 01, 2006 22:41

Czekamy na rezultaty. Mam nadzieje że
untaztood pisze:Stwierdził tylko, że to jest wina uszczelniaczy zaworowych i oleju
to się sprawdzi


Obrazek

Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » pt wrz 01, 2006 22:50

0w40 to się leje do nowych samochodów



Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: untaztood » wt wrz 05, 2006 14:09

Kaplica...
Dostałem się do uszczelniaczy, a te prawie jak nowe :( Wymieniłem je mimo wszystko, olej też (na pół syntetyk) i dalej mi kopci ...
Do tego teraz na niskich obrotach wszystko mi drży w samochodzie, a bieg jałowy ma średnio 1000 ob/m... (bez ssania)... co to może być?



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » wt wrz 05, 2006 14:38

zamioculcas pisze:0w40 to się leje do nowych samochodów
DOKŁADNIE !!

Optymalne rozwiązanie to 10W40 dla dieselka z turbinką

Proponuję zalać coś gęstszego i zobaczyć jak wygląda praca silnika

[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 14:43 ]
untaztood pisze:Kaplica...
Dostałem się do uszczelniaczy, a te prawie jak nowe :( Wymieniłem je mimo wszystko, olej też (na pół syntetyk) i dalej mi kopci ...
Do tego teraz na niskich obrotach wszystko mi drży w samochodzie, a bieg jałowy ma średnio 1000 ob/m... (bez ssania)... co to może być?
A to czasem nie turbina Ci przepuszcza ?? Turbo się załącza w okolicy właśnie 2000 obr. i może to właśnie ono zasysa olej z silnika ?? Jak z osiągami ??


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt wrz 05, 2006 15:05

Moze to byc zapieczony lub pekniety pierscien na tloku jednego (oby) cylindra.

[ Dodano: 05 Wrz 2006 15:07 ]
Razal pisze:Turbo się załącza w okolicy właśnie 2000 obr
Turbo nie zalacza sie przy 2000, turbo pracuje caly czas, jednak kolo 2000 osiaga odpowiednie obroty. Jezeli poleci uszczelniacz walka turbo, to leje olej caly czas i caly czas kopci.



gostek37
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: wt sty 17, 2006 22:55
Lokalizacja: Wawka-Mokotow
Kontakt:

Post autor: gostek37 » wt wrz 05, 2006 18:25

witam ja mam golfa II GTD io mi caly czas na taki niebieski dym kopci czy bieg jalowy czy jade a jak wdepne slysz eturbo itd to wogole zaslona dymna za mna jak myslicie co to jest pierscienie?? czy np przez turbo tez moze kopcic caly zcas nawet jak sie nie jedzie??


[url=http://www.vwgolf.waw.pl/][img]http://www.vwgolf.waw.pl/forum/images/signatures/145162113047f9bd04c3864.gif[/img][/url]

greg

Post autor: greg » wt wrz 05, 2006 18:40

gostek37, zdejmij wąż pomiedzy turbo a kolektorem - jak jest olej - to odpal auto i lekko przegazuj - jak chlapnie na ciebie to turbo ciecze i do wymiany lub regeneracji



Awatar użytkownika
WilQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 13:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: WilQ » wt wrz 05, 2006 19:59

untaztood pisze:Kaplica...
Dostałem się do uszczelniaczy, a te prawie jak nowe :( Wymieniłem je mimo wszystko, olej też (na pół syntetyk) i dalej mi kopci ...
Do tego teraz na niskich obrotach wszystko mi drży w samochodzie, a bieg jałowy ma średnio 1000 ob/m... (bez ssania)... co to może być?
A może wez pod uwage, że silnik już jest na wyczerpaniu i jego dni są policzone? :bajer:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt wrz 05, 2006 21:01

WilQ pisze:A może wez pod uwage, że silnik już jest na wyczerpaniu i jego dni są policzone?
I aby się tego dowiedzieć trzeba silniczkowi zrobić diagnostykę od pomiaru ciśnienia zaczynając z próbą alejową oczywiście

[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 21:03 ]
Razal pisze:A to czasem nie turbina Ci przepuszcza ??
I to też warto sprawdzić , no i faktycznie zmień już ten olej z tego syntetyka


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: untaztood » sob paź 07, 2006 03:27

Wracając do tematu jestem już po wszystkim. Spełniły się najgorsze sny - pierścieni nie było już praktycznie wogóle, cylindry "wypaczone", zawory w fatalnym stanie.
Cud, że ten samochód wogóle jeździł.

Teraz mam nowe tłoki, nowe cylindry, szlif całkowity głowicy, testy na szczelność i wszystko chodzi cacy :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 436 gości