Strona 1 z 2

[MK3 1.6] regulacja obrotów (bez LPG!!)

: pt wrz 01, 2006 12:23
autor: conradozz
witam, kupilem w niedziele MK3 :okej:
rok 96, 2x pp, 1,6 CL, dwu-drzwiowy :helm:
ale ma problem-nie da rady go odpalic bez dodania gazu a w czasie jazdy potrafi zgasnac :otepienie:
obroty na biegu jalowym to 350-400r/min (wiem ze standardowo powinno byc 600-800r) takze auto jest praktycznie na granicy zgasniecia, czasem juz nim szarpie na luzie bo nie wie sam czy ma zgasnac czy dalej chodzic :kwiat:
i moje pytanko-pojezdzilem dzis rano po okolicznych mechanikach zeby mi podregulowali obroty ale jeden albo mi kazal jutro, inny gdzies pojechal, trzeci wyjechal, czwarty to nawet szkoda slow a piatego nie ma akurat i nie wiadomo kiedy bedzie :crazy: wiec moje pytanko-jak samemu podkrecic obroty-chce sobie pojezdzic bo autko dopiero wczoraj zarejestrowalem a jak spuszcze z gazu to czasem potrafi zgasnac :dol: jak to zrobic

: pt wrz 01, 2006 12:37
autor: dziejo
http://images1.fotosik.pl/156/e5e3d9a84e6ad2f0med.jpg

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 12:39 ]
http://images2.fotosik.pl/147/ebf8f17fefe2a26fmed.jpg

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 12:40 ]
jak dobrze poczytasz o obejrzysz fotki troszkę ci to pomoże

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 12:41 ]
równiez może nie dostawac dostatecznej dawki paliwa (cisnienie) nie odpowiednie

: pt wrz 01, 2006 12:46
autor: conradozz
dzieki-juz ogladam

: pt wrz 01, 2006 23:45
autor: Jacenty85
Drogi kolego!od początku. Po pierwsze. Jaki masz typ silnika podejrzewam że AEE na wielopunkcie. Po drugie czy jest tak od początku kiedy już jest zimny?a Po trzecie to jeśli to jest wtryskowiec a jest napewno to NIE MOŻNA NICZYM PODKRĘCAĆ OBROTÓW. Era śrubek przy gaźnikach minęła.Trzeba przeprowadzić diagnostyke auta podpinając je pod VAGa inaczej nic nie zrobisz.Podejrzewam że Ci nastawnik przepustnicy poszedł na amen ale przyczyn to może być ogrom (od popsutego czujnika temperatury po ciągnący powietrze zawór regulacji ciśnienia paliwa). Podałes za mało informacji na temat tej usterki ale zapomnij o podkeceniu obrotów. A tak szczerze co Cie przekonało żeby kupić auto z tak pracującym silnikiem?może cena?ale obroty przy tych silnikach to często zmora którą trudno wyeliminować.pozdro

: sob wrz 02, 2006 02:52
autor: conradozz
nie cena mnie przekonala a stan auta (jesli chodzi o cene to chyba troszke swiadomie przeplacilem).... wiem ze era srubek sie juz skonczyla ale pytalem czy da sie to jakos podkrecic jakims "domowym sposobem" silnik 1600 jest na jednopunkcie 75KM rok 96, wersja CL.... hmmm co jeszcze:| jak jest zimny to wlasnie tak chodzi do ..... tylka:P ze bez gazu go nie odpale, jak si erozgrzeje to ju zjakos mu to idzie :bajer:

: sob wrz 02, 2006 03:03
autor: Jacenty85
Silnik nie ma oznaczenia CL, chodzi mi o kod silnika: Czy jest to AEE wielopunkt czy ABU jednopunkt.Ale z tego co się orientuje to na końcu 95 juz byly tylko wielopunkty także to mnie myli. A wracając do zakupu to pierwsze co robie kiedy jade kupowac auto to słucham silnika jak mi coś przy nim nie gra to odchodze chociaż nie wiem jakby byl piekny...silnik jest najdroższy do remontu to wiem z doświadczenia szczególnie taki nafaszerowany elektronicznym badziewiem.

Jeśli chodzi o problem stawiam na czujnik temperatury przekazujący dane do kompa. Ale to takie gdybanie...jedź na diagnostyke.

a jeszcze co do silnika a raczej tego czy jest to jednopunkt czy wielopunkt w twoim poście napisałeś że obroty powinny być między 600 a 800 takie obroty powinien mieć wielopunkt czyli AEE a jednopunkt około 900~850...zresztą co to za problem otwierasz maske i wiesz czy masz cztery małe wtryskiwacze czy jeden duży z silnikiem krokowym i osobnym TPSem.

: sob wrz 02, 2006 09:16
autor: Sławekvwgolf
cześc. moim zdaniem jak to jest oczywiście abu na jedno punkcie to pewnie silniczek krokowy.

: sob wrz 02, 2006 22:50
autor: Jacenty85
no spoko ale czy widzialeś ten silnik że jesteś pewny że to jest ABU. Kolega przeciez pisze że pownien mieć obroty 600-800 a to są obroty AEE. Oczywiście jeśli jest to jednopunkt jest to ABU. pozdrawiam.

: ndz wrz 03, 2006 09:02
autor: T.O.B.I.
niech kolega sprawdzi w dokumentach jaki ma silnik, jak ABU to juz mowie:
1. silniczek krokowy
2. dostaje lewe powietrze pod wtryskiem jest podstawa gumowa ktora sie wypala
3. przewody wysokiego, kopolka i palec trzeba sprawdzic w jakim stanie sa

a propo wymieniales paski i filtry, olej ? czy ufasz poprzedniemu wlascicielowi :)

: ndz wrz 03, 2006 22:58
autor: Jacenty85
Tak jeśli to ABU to dokładnie tak jak kolega powyżej. Jeśli to AEE to nastawnik przepustnicy czujnik temp. plus to co piszesz.

: ndz wrz 03, 2006 23:26
autor: exec
Jacenty85 pisze:a jednopunkt około 900~850
Ja mam ABU i jak sie nagrzeje to wskazowka obrotomierza jest ciutke pod kreska 750...

: pn wrz 04, 2006 03:41
autor: Sławekvwgolf
Cześć, conradozz jednak prawdopodobnie ma AEE były one produkowane 07/95-12/97 a ABU 08/92-09/94 więc jego silnik jest na pełnej szprycy.

Exel a co do obrotów w ABU to ja mam 850 ale zdaża się że mogą być przekłamania sprawdź jeszcze na wyświetlaczu kilometrów. Wiesz jak to sięrobi?

: pn wrz 04, 2006 18:27
autor: T.O.B.I.
u mnie tez jest po rozgrzaniu na 750, od zera do 1000 sa 4 kreski wiec wypada po 250 na jedna ale moge sie mylic, a jak sprawdzic to na wyswietlaczu?

: wt wrz 05, 2006 07:47
autor: Sławekvwgolf
Musisz przycisnąć ten przycisk od kilometrów i go trzymać włączyć stacyjke wyłączyć jeszcze raz włączyć i wybrać pozycjje nr 7 kilka razy przyciskasz ten sam przycisk a następnie go zapalasz.