Strona 1 z 2

MK 3 - problem z filtrem nawiewu oraz z pokrętłami nawiewu

: czw sie 31, 2006 23:07
autor: promyk5
1wsze:

Mam problem z filtrem kabiny i nawiewem. Wpierw fotki:
od strony silnika
Obrazek

kabina:
Obrazek

Zatem - nie wieje nawiew :( Dokładnie to nie wieje gdy pokrętło jest w pozycji 1 i 2, na 3 i 4 już wieje, ale bardzo mocno. Sytuacja ta ma miejsce
niezależnie od tego czy wieję na szybę, czy na kabinę - w wszystkich 3 pozycjach.
Czy to jest wina zapchanego (być moze) filtru kabiny? Rok temu był on czyszczony.
Chciałem go sprawdzic ale nie mam pojęcia jak odkręcić mocowanie podszybia. Kręcę kręcę i nic, chciałem podważyć śrubokrętem ale nie wiem czy czasem
czegoś nie połamię :(
Jak się do nich zabrać??

Jesli okaże się, ze to nie wina filtra to jak zabrać się za naprawę (chyba linek) nawiewu?

Drogi moderatorze - mam nadzieję, że teraz post jest napisany dobrze i nie usuniesz go?

: czw sie 31, 2006 23:27
autor: greg
zacznij od filtra - jesli był czyszczony a nie wymieniany to kup nowy (filtrona np koszt 27zł) a potem zgodnie z załaczonym rysunkiem - 3 wkręty wykręcasz podważając podczas odkręcania (ja to robię nożykiem). Zdjąć uszczelkę grodzi. Przesunąć łącznik całą osłonę od strony pasażera zdejmujesz - odpinasz stary filtr, zakładasz nowy i jest OK.
Obrazek

: czw sie 31, 2006 23:34
autor: Grzesiekk1982
1. Jeśli byś miał klimę, to by można było sprawdzić włączając wewn. obieg. A czy słychać pracę wentylatora dmuchawy, czy się w ogóle nei włącza na 2 pierwszych pozacjach? Napisz to.
Jeśli nie włącza się to usterka w elektryce, a jeśli tylko słabo wieje to napewno filtr.
NIE CZYŚCI się filtra kabinowego, tylko wymienia. Kosztuje ledwie 20 zł (okrągły 60-70). Powinny siwykeręcić te zapinki. Jeśli nie, podważ delikatnie śrubokrętem, a drugim kręć. Cała instrukcja jest tu gdzieś w PORADACH. Wyjmij filtr i sprawdź jak dmucha, wtedy będzie jasne. Ale Ja filtr wymieniłem w marcu i juz słabiej wieje.

: czw sie 31, 2006 23:44
autor: Gobo90
jeszcze możesz sprawdzić styki w pokrętle musisz ściągnąć pokrętło pierwsze od lewej i tam pod spodem są blaszki sprawdź czy sie stykają ogólnie ich stan

: czw sie 31, 2006 23:48
autor: marek2907
pociąnij ( śmiało nic się nie wyłamie) za pokrętło włącznika nawiewu gdy zejdzie wyczczyść styki, ewentualnie trzeba je przygiąć żeby lepiej stykały) i powinno być ok

: czw sie 31, 2006 23:54
autor: zibolek
na 99% cos masz ze stykami. i uwazaj na to bo jak ja kupowalem golfika to tez wial tylko na 3 i 4 a przy pozycji 1 i 2 to az byl stopiony caly platik dookola! Jakos to naprawialem ale za cholere niepamietam co zrobilem :)
PS
Moj tata w audi 80 ma to samo :) ale szczerze mowiac leje na to... :D

: pt wrz 01, 2006 00:11
autor: snowak
A jeśli nie styki to może poszly rezystory przy dmuchawie.

: pt wrz 01, 2006 10:08
autor: inek01
promyk5 pisze:Chciałem go sprawdzic ale nie mam pojęcia jak odkręcić mocowanie podszybia. Kręcę kręcę i nic, chciałem podważyć śrubokrętem ale nie wiem czy czasem
czegoś nie połamię
Tego sie nie odkreca, tylko przekreca o 45 st. i wyciaga - http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?107,0

: pt wrz 01, 2006 11:31
autor: Grzesiekk1982
inek01 pisze:Tego sie nie odkreca, tylko przekreca o 45 st. i wyciaga
U mnie kręciłęm, jestem pewien. Tylko jeden nie chciał się wykręcić, być może to właśnie taki był jak mówisz. Pewnie mam nieoryginanle :hmm: :hmm:

: pt wrz 01, 2006 13:21
autor: promyk5
OKI moi drodzy - filtr wymieniony - byl caly zasyfiony - tzn. czarny :D

Teraz pora na pokretlo - dzieki za wszelkie uwagi.

I mała aktualizacja - dziala tylko w pozycji 4. Czyli padly 1, 2 i 3 :|

: pt wrz 01, 2006 14:35
autor: rooboo
promyk5 pisze:OKI moi drodzy - filtr wymieniony - byl caly zasyfiony - tzn. czarny :D

Teraz pora na pokretlo - dzieki za wszelkie uwagi.

I mama aktualizacja - dziala tylko w pozycji 4. Czyli padly 1, 2 i 3 :|

Stawiam na styki w przełączniku sprawdz je a na pewno okaze sie ze trzeba je reanimować...

: pt wrz 01, 2006 15:36
autor: Grzesiekk1982
marek2907 pisze:pociąnij ( śmiało nic się nie wyłamie) za pokrętło włącznika nawiewu
Trzeba ciągnąć baaaardzo mocno. Jak nie chce iść to jeszcze mocniej. Cholernie dobrze się trzyma, ale jak mówił marek2907, na 100% nic nie wyrwiesz i nie zepsujesz, tak że śmiało.

: śr wrz 20, 2006 20:06
autor: promyk5
Witam, zatem:
1) Po pociągnięciu za pokrętło ono schodzi, ale ukazuje się dość skomplikowany mechanizm. Od przodu nie za wiele da się tam zrobić i trzeba (jak na mój gust) rozkręcić cały panel z pokrętłami, tak by można było dobrać sie do styków.
PYTANIE: Jak się do niego dobrać?

: śr wrz 20, 2006 20:44
autor: Gobo90
promyk5, nie musisz dostać się od strony pokrętła tego sie nie rozbiera bo za dużo roboty zbędnej... Ale ja spokojnie sam to zrobiłem. Zdjąem pokrętło wziąem papier ścierny na śrubokręt i przeczyściłem styki. POtem dogiołem odpowiedni tą blaszkę i jest pięknie :)