Strona 1 z 1

[MK2 RP] Kontrolka ładowania

: czw sie 31, 2006 12:49
autor: EverFrost
Mam taki problem do tej pory po włozeniu kluczyka do stacyjki zapalała sie kontrolka ładowania, temperatury i cisnienia oleju, teraz kontrolka ładowania wogóle sie nie zapala a po uruchomieniu silnika zaczyna lekko sie żarzyć, mimo to wszystko jak narazie gra, ale jak długo, co to moze być??

: czw sie 31, 2006 13:09
autor: homsky
Miernik w łape i trzeba na poczatek sprawdzić ładowanie , jeżeli jest miedzy 13,6 a 14,4V to wszystko gra, a przyczyny trzeba szukac w braku połaczenia alternator-kontrolka ładowania, gdzies może byc przerwany kabel, zły styk itd itp . Casem tez w samym liczniku może nastapic jakieś zwracie albo brak masy , przejścia.
także na poczatek sprawdź ładowanie

: czw sie 31, 2006 13:40
autor: toffi
tak jak kolega napisał sprawdz ladowanie i naciag paska klinowego jesli masz slabe ladowanie mozxe sie zdarzyc ze masz gdzies przebicie a w najgoreszym wypadku pada ci alternator

: czw sie 31, 2006 14:31
autor: MR O. - GTI
ew regulator napiecia :)

: wt wrz 05, 2006 19:54
autor: RobertP
toffi pisze:tak jak kolega napisał sprawdz ladowanie i naciag paska klinowego jesli masz slabe ladowanie mozxe sie zdarzyc ze masz gdzies przebicie a w najgoreszym wypadku pada ci alternator
ładowanie owszem warto sprawdzić ale jak wogóle mu nie świci kontolka to co ???
nawet jak jest słaby to by się świeciła ....
spradź tylko przy włączonym zapłonie bez zapalani asilnika kableki wychodzące z alternatora jest tam jeden cieniutki u mnie niebieski nim idzie prąd do kontolki ładowania
miernik w łapę i czy przy włączonym zapłonie masz napięcie na nim +12V
po drodze pod amską jest jeszcze jedna fabryczna złączka może tam coś jak nie to problemem może być spalony układ diod w alternatorze które mają przebicia (zwarcia, bo diody pracują tylko w jednym kierunku) i wtedy zamiast + podają - na kontolkę ładowania ....

: wt wrz 05, 2006 21:09
autor: Danielo85
a ja tez mam pytanie odnosnie tematu, bo nie chce nowego zakladac.
Zdaza mi sie czasami, zwlaszcza jak silnik sie jeszcze dobrze nie rozgrzeje, ze przy gwaltownym hamowaniu potrafi zaswiecic sie ta wlasnie kontrolka, a czasami nawet potrafi zgasnac silnik.Troche to niebezpieczne jak na zakrecie tak sie robi:/ Nie jest to czesto, ale zdaza sie... Niedawno wymienilem pasek klinowy i naciagalem go wiec to chyba nie to...
Prosze o rady...