Strona 1 z 1

[mk3 - mk5] Jak sprawdzić faktyczny przebieg auta

: czw sie 31, 2006 11:01
autor: Cefaloid
Jest darmowy sposób na dość dokładne oszacowanie faktycznego przebiegu. Opisałem go w dziale "Chcę kupić auto", ale może się i przydać technicznie - np do wybrania rodzaju oleju albo oszacowania kiedy polecą panewki na wale.

Tu opisałem jak to sprawdzić

: czw sie 31, 2006 12:24
autor: Janis
Standardowo sprawdza sie przebieg po stopniu wytarcia kierownicy, pedałów, wajchy skrzyni biegów, po zniszczeniach tapicerki itp.
W silnikach VW (z wyjątkiem diesla) na bloku silnika od frontu, po lewej stronie ( w widocznym na pierwszy żut oka miejscu) znajdują się cztery bolce (w malolitrażowych silnikach) i sześć bolców (w dwulitrówkach)
Niejestem pewny czy to prawda, ale ponoć w niemieckich serwisach, a większość naszych aut przyjechało z tamtąd :) Po przejechaniu każdych 100 tyś km. ścinają jeden bolec. U mnie na sześć bolców trzy są ściętę, bolce więc wskazują ponad 300 tyś, a licznik wskazuje 1800 tyś. Jeśli to nie jest prawda i te bolce służa do czegoś innego to bardzo proszę mnie poprawić :-)

: czw sie 31, 2006 12:41
autor: Cefaloid
Janis pisze:Standardowo sprawdza sie przebieg po stopniu wytarcia kierownicy, pedałów, wajchy skrzyni biegów, po zniszczeniach tapicerki itp.
Ale jak koś jeździł np. w miękkich rękawiczkach (kobieta) to byś się nieźle mógł zdziwić.
Poza tym kierownicę można przełożyć aby uwiarygodnić przebieg.

Janis pisze:W silnikach VW (z wyjątkiem diesla) na bloku silnika od frontu, po lewej stronie ( w widocznym na pierwszy żut oka miejscu) znajdują się cztery bolce (w malolitrażowych silnikach) i sześć bolców (w dwulitrówkach)
Niejestem pewny czy to prawda, ale ponoć w niemieckich serwisach, a większość naszych aut przyjechało z tamtąd :) Po przejechaniu każdych 100 tyś km. ścinają jeden bolec.
No właśnie nie wiem bo mam udokumentowane kilkanaście wizyt w ASO, przebieg 210tys i bolce nietknięte, ale są tam. Auto "poniemieckie".

: czw sie 31, 2006 12:44
autor: Marihuana Man
Janis pisze:Niejestem pewny czy to prawda, ale ponoć w niemieckich serwisach, a większość naszych aut przyjechało z tamtąd :) Po przejechaniu każdych 100 tyś km. ścinają jeden bolec. U mnie na sześć bolców trzy są ściętę, bolce więc wskazują ponad 300 tyś, a licznik wskazuje 1800 tyś. Jeśli to nie jest prawda i te bolce służa do czegoś innego to bardzo proszę mnie poprawić
To jest bzdura... był rozległy watek na forum na ten temat.

: czw sie 31, 2006 12:45
autor: Janis
Słyszałem też, teorie, że każdy bolec jest ścinany po remoncie silnika, ale w to raczej nie chce mi sie wierzyć.
A co do kierownicy i pani w rękawiczkach, to fakt nie jest to sposób dajacy 100%, ani nawet 50%, ale kilka tego typu metod zbiera sie do kupy i prawdopodobieństwo ustalenia przebiegu nieco wzrasta

[ Dodano: 31 Sie 2006 13:04 ]
no fakt, sorki, coś tam było o tym mówione, ale niedoszukałem się ostatecznego rozwiązania. Każdy miał raczej własną teorię i własne domysły i to tyle, co znalazłem.
Może nie szukałem wystarczająco dokładnie, bo sporo razy ten temat był poruszany, więc gdybys mógł mi oszczędzić szukania i powiedzieć jak to jest....
Będę wdzięczny

: czw sie 31, 2006 18:13
autor: PawelP
Janis pisze:Może nie szukałem wystarczająco dokładnie, bo sporo razy ten temat był poruszany, więc gdybys mógł mi oszczędzić szukania i powiedzieć jak to jest....
Będę wdzięczny
Był nawet wątek ze zdjęciami - są to bolce typowo technologiczne - dokładnie nie wiadomo do czego ale korzysta się z nich w procesie produkcyjnym auta a nie serwisowym

: czw sie 31, 2006 18:45
autor: zamioculcas
Wg. mnie 80% samochodów które trafiają do Polski z niemiec ma kręcone liczniki, tylko kto prz zdrowych zmysłach kupuje samochód na licznik?

: czw sie 31, 2006 20:40
autor: Adamtd
Cefaloid, bardzo słuszna metoda do momentu jak auto jest serwisowane w ASO, a niemcy też ludzie i wcale nie wszyscy robią sobie wizyty w ASO.
Mój np zobaczył ostatni raz niemieckie ASO 4,5 roku przed opuszczeniem Niemiec :grin:

: czw sie 31, 2006 21:09
autor: dziechu
Adamtd pisze:Mój np zobaczył ostatni raz niemieckie ASO 4,5 roku przed opuszczeniem Niemiec
Ale majac wczesniejsze wpisy latwo zauwazyc jaki sredni roczny przebieg mial z poprzednim wlascicielem, mozna zalozyc ze przez nastepne 4.5 roku sredni roczny przebieg bedzie podobny.

: czw sie 31, 2006 22:25
autor: marek2907
jak kupowałem swojego GOFIEGO miał przebieg na zegarach niecałe150 tysiaków, 14 letnie auto?????
mój niebieski maluszek z 94 roku ma stukniete 120 tysiów. niepatrzyłem na przebieg tylko na tapicerkę foteli, deskę rozdzielczą, kierę, drążek zmiany biegów żeby jedno grało do drugiego. potem stan lakieru ale nie z zewnąrrz tylko w szczelinach, pod samochodem, w komorze silnikowej ,żeby był mniej wiecej taki sam. A przebieg przebieg przyjałem na ok 250 tyś jako że byłem z kumplem mechanikiem znał "zagrywki" komisów. Silnik był suchy ale dość mocno ukurzony więc dawno niebył myty co przekonało mnie że nicieknie. Przy odfpalaniu nie było mowy o żadnym dymku (lub coś w tym stylu) potem jazdac próbana aż załączył się wentylator ( gosciu z komisu mówił że mało jest paliwa , więć zalałem w gofiaka za 20 PLN- stracił argumemt ) na oko było w porządku. chamulce brały równo. biegi wchodziły tak samo zarówno jedynka jak i piatka więc zdecydowałem się i mam GOLFIKA ( wybór okazał sie dobry)
A prawdziwy przebieg ??? to pytanie tylko do Boga.
Moj wniosek nieważne jaki jest przebieg , wazne jest jaki był ostatni właściciel
NIEWOLNO napalać się bo fajnie wygląda, lepiej samemu go troszkę podtuningować wtedy mamy satysfakcję i większe prawdopodobieństwo że nasz CL czy GL niebył za bardzo katowany , co przeważnie ma miejsce w wypadku GTI ale ostateczny wybór należy do Ciebie :pub:

: pt wrz 01, 2006 11:54
autor: Cefaloid
marek2907 pisze:A prawdziwy przebieg ??? to pytanie tylko do Boga.
Moj wniosek nieważne jaki jest przebieg , wazne jest jaki był ostatni właściciel
No jak widać niekoniecznie jest to już pytanie tylko do Boga. :grin:
A przebieg to i wg mnie nie jest najważniejszy ale i nie zgodzę się że całkiem nieważny.

: pt wrz 01, 2006 12:23
autor: ck
Niemcy też cofaja liczniki o czym się przekonałem jak kuzyn przyjechał z Niemiec i mówił,że musi cofnąć bo przy dużym przebiegu ma wyższe ubezpieczenie.Auto to Audi A4 TDI.

: pt wrz 01, 2006 12:51
autor: untaztood

: czw sty 29, 2009 16:23
autor: passatgl5
PawelP pisze:
Janis pisze:Może nie szukałem wystarczająco dokładnie, bo sporo razy ten temat był poruszany, więc gdybys mógł mi oszczędzić szukania i powiedzieć jak to jest....
Będę wdzięczny
Był nawet wątek ze zdjęciami - są to bolce typowo technologiczne - dokładnie nie wiadomo do czego ale korzysta się z nich w procesie produkcyjnym auta a nie serwisowym
zgadza sie sa to bolce typowo tevhnologiczne. w momencie gdy na jednej lini produkcyjnej idzie klika silnikow robot biorąc (powiem na przykladzie silnikow z polkowic) głowice od 2.0 tdi wie ze ma ją zamontowac na bloku od 2.0 ktory ma odpowiednie bloce i ktore sa zaprogramowane w pamieci robota montazowego a nie np. od 1,9 to jest zabezpieczenie przed pomylka przy produkcji oraz "otwiera oczy robocikowi" :bigok: