[mk3 - mk5] Jak sprawdzić faktyczny przebieg auta

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

[mk3 - mk5] Jak sprawdzić faktyczny przebieg auta

Post autor: Cefaloid » czw sie 31, 2006 11:01

Jest darmowy sposób na dość dokładne oszacowanie faktycznego przebiegu. Opisałem go w dziale "Chcę kupić auto", ale może się i przydać technicznie - np do wybrania rodzaju oleju albo oszacowania kiedy polecą panewki na wale.

Tu opisałem jak to sprawdzić


Konto usunięte.

Janis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr sie 30, 2006 12:21
Lokalizacja: WaWa

Post autor: Janis » czw sie 31, 2006 12:24

Standardowo sprawdza sie przebieg po stopniu wytarcia kierownicy, pedałów, wajchy skrzyni biegów, po zniszczeniach tapicerki itp.
W silnikach VW (z wyjątkiem diesla) na bloku silnika od frontu, po lewej stronie ( w widocznym na pierwszy żut oka miejscu) znajdują się cztery bolce (w malolitrażowych silnikach) i sześć bolców (w dwulitrówkach)
Niejestem pewny czy to prawda, ale ponoć w niemieckich serwisach, a większość naszych aut przyjechało z tamtąd :) Po przejechaniu każdych 100 tyś km. ścinają jeden bolec. U mnie na sześć bolców trzy są ściętę, bolce więc wskazują ponad 300 tyś, a licznik wskazuje 1800 tyś. Jeśli to nie jest prawda i te bolce służa do czegoś innego to bardzo proszę mnie poprawić :-)



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » czw sie 31, 2006 12:41

Janis pisze:Standardowo sprawdza sie przebieg po stopniu wytarcia kierownicy, pedałów, wajchy skrzyni biegów, po zniszczeniach tapicerki itp.
Ale jak koś jeździł np. w miękkich rękawiczkach (kobieta) to byś się nieźle mógł zdziwić.
Poza tym kierownicę można przełożyć aby uwiarygodnić przebieg.

Janis pisze:W silnikach VW (z wyjątkiem diesla) na bloku silnika od frontu, po lewej stronie ( w widocznym na pierwszy żut oka miejscu) znajdują się cztery bolce (w malolitrażowych silnikach) i sześć bolców (w dwulitrówkach)
Niejestem pewny czy to prawda, ale ponoć w niemieckich serwisach, a większość naszych aut przyjechało z tamtąd :) Po przejechaniu każdych 100 tyś km. ścinają jeden bolec.
No właśnie nie wiem bo mam udokumentowane kilkanaście wizyt w ASO, przebieg 210tys i bolce nietknięte, ale są tam. Auto "poniemieckie".


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » czw sie 31, 2006 12:44

Janis pisze:Niejestem pewny czy to prawda, ale ponoć w niemieckich serwisach, a większość naszych aut przyjechało z tamtąd :) Po przejechaniu każdych 100 tyś km. ścinają jeden bolec. U mnie na sześć bolców trzy są ściętę, bolce więc wskazują ponad 300 tyś, a licznik wskazuje 1800 tyś. Jeśli to nie jest prawda i te bolce służa do czegoś innego to bardzo proszę mnie poprawić
To jest bzdura... był rozległy watek na forum na ten temat.


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Janis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr sie 30, 2006 12:21
Lokalizacja: WaWa

Post autor: Janis » czw sie 31, 2006 12:45

Słyszałem też, teorie, że każdy bolec jest ścinany po remoncie silnika, ale w to raczej nie chce mi sie wierzyć.
A co do kierownicy i pani w rękawiczkach, to fakt nie jest to sposób dajacy 100%, ani nawet 50%, ale kilka tego typu metod zbiera sie do kupy i prawdopodobieństwo ustalenia przebiegu nieco wzrasta

[ Dodano: 31 Sie 2006 13:04 ]
no fakt, sorki, coś tam było o tym mówione, ale niedoszukałem się ostatecznego rozwiązania. Każdy miał raczej własną teorię i własne domysły i to tyle, co znalazłem.
Może nie szukałem wystarczająco dokładnie, bo sporo razy ten temat był poruszany, więc gdybys mógł mi oszczędzić szukania i powiedzieć jak to jest....
Będę wdzięczny



PawelP

Post autor: PawelP » czw sie 31, 2006 18:13

Janis pisze:Może nie szukałem wystarczająco dokładnie, bo sporo razy ten temat był poruszany, więc gdybys mógł mi oszczędzić szukania i powiedzieć jak to jest....
Będę wdzięczny
Był nawet wątek ze zdjęciami - są to bolce typowo technologiczne - dokładnie nie wiadomo do czego ale korzysta się z nich w procesie produkcyjnym auta a nie serwisowym



Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » czw sie 31, 2006 18:45

Wg. mnie 80% samochodów które trafiają do Polski z niemiec ma kręcone liczniki, tylko kto prz zdrowych zmysłach kupuje samochód na licznik?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw sie 31, 2006 20:40

Cefaloid, bardzo słuszna metoda do momentu jak auto jest serwisowane w ASO, a niemcy też ludzie i wcale nie wszyscy robią sobie wizyty w ASO.
Mój np zobaczył ostatni raz niemieckie ASO 4,5 roku przed opuszczeniem Niemiec :grin:


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw sie 31, 2006 21:09

Adamtd pisze:Mój np zobaczył ostatni raz niemieckie ASO 4,5 roku przed opuszczeniem Niemiec
Ale majac wczesniejsze wpisy latwo zauwazyc jaki sredni roczny przebieg mial z poprzednim wlascicielem, mozna zalozyc ze przez nastepne 4.5 roku sredni roczny przebieg bedzie podobny.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » czw sie 31, 2006 22:25

jak kupowałem swojego GOFIEGO miał przebieg na zegarach niecałe150 tysiaków, 14 letnie auto?????
mój niebieski maluszek z 94 roku ma stukniete 120 tysiów. niepatrzyłem na przebieg tylko na tapicerkę foteli, deskę rozdzielczą, kierę, drążek zmiany biegów żeby jedno grało do drugiego. potem stan lakieru ale nie z zewnąrrz tylko w szczelinach, pod samochodem, w komorze silnikowej ,żeby był mniej wiecej taki sam. A przebieg przebieg przyjałem na ok 250 tyś jako że byłem z kumplem mechanikiem znał "zagrywki" komisów. Silnik był suchy ale dość mocno ukurzony więc dawno niebył myty co przekonało mnie że nicieknie. Przy odfpalaniu nie było mowy o żadnym dymku (lub coś w tym stylu) potem jazdac próbana aż załączył się wentylator ( gosciu z komisu mówił że mało jest paliwa , więć zalałem w gofiaka za 20 PLN- stracił argumemt ) na oko było w porządku. chamulce brały równo. biegi wchodziły tak samo zarówno jedynka jak i piatka więc zdecydowałem się i mam GOLFIKA ( wybór okazał sie dobry)
A prawdziwy przebieg ??? to pytanie tylko do Boga.
Moj wniosek nieważne jaki jest przebieg , wazne jest jaki był ostatni właściciel
NIEWOLNO napalać się bo fajnie wygląda, lepiej samemu go troszkę podtuningować wtedy mamy satysfakcję i większe prawdopodobieństwo że nasz CL czy GL niebył za bardzo katowany , co przeważnie ma miejsce w wypadku GTI ale ostateczny wybór należy do Ciebie :pub:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pt wrz 01, 2006 11:54

marek2907 pisze:A prawdziwy przebieg ??? to pytanie tylko do Boga.
Moj wniosek nieważne jaki jest przebieg , wazne jest jaki był ostatni właściciel
No jak widać niekoniecznie jest to już pytanie tylko do Boga. :grin:
A przebieg to i wg mnie nie jest najważniejszy ale i nie zgodzę się że całkiem nieważny.


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pt wrz 01, 2006 12:23

Niemcy też cofaja liczniki o czym się przekonałem jak kuzyn przyjechał z Niemiec i mówił,że musi cofnąć bo przy dużym przebiegu ma wyższe ubezpieczenie.Auto to Audi A4 TDI.



Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: untaztood » pt wrz 01, 2006 12:51




Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » czw sty 29, 2009 16:23

PawelP pisze:
Janis pisze:Może nie szukałem wystarczająco dokładnie, bo sporo razy ten temat był poruszany, więc gdybys mógł mi oszczędzić szukania i powiedzieć jak to jest....
Będę wdzięczny
Był nawet wątek ze zdjęciami - są to bolce typowo technologiczne - dokładnie nie wiadomo do czego ale korzysta się z nich w procesie produkcyjnym auta a nie serwisowym
zgadza sie sa to bolce typowo tevhnologiczne. w momencie gdy na jednej lini produkcyjnej idzie klika silnikow robot biorąc (powiem na przykladzie silnikow z polkowic) głowice od 2.0 tdi wie ze ma ją zamontowac na bloku od 2.0 ktory ma odpowiednie bloce i ktore sa zaprogramowane w pamieci robota montazowego a nie np. od 1,9 to jest zabezpieczenie przed pomylka przy produkcji oraz "otwiera oczy robocikowi" :bigok:


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 418 gości