Strona 1 z 1

[ JETTA mk II ] wymiana łożyska alternatora

: śr sie 30, 2006 22:20
autor: koonrad
pragne powitać wszystkich kolejnym problemem związanym tym razem z alternatoren ;)
mianowicie strasznie wyje mi od paru dni łożysko i jutro zabiorę sie do na prawy ale chciałbym wiedziec co i jak mam zrobić, jak rozebrać, na co zwrócić uwagę, na co uważać??!!

ps: szukajka mi padła tylko jakies błędy na stronie wyskakują...

pozdrawiam

: śr sie 30, 2006 22:26
autor: Maniek88
Ja mialem alter. Valeo jesli jest podobny do wszystkich to zwroc uwage jak bedziesz rozkrecal obudowe bys niewyrwal stojana (czy jakos takm sie to nazywa) musisz pokabinowac by go rozebrac 4sroby , łozyska oczywiscie wybijasz pomagajac sobie sciagaczem inaczej Ci sie moze sie zejsc! Banalnie prosta robota jak troszku sie znasz na mechanice. PS wymien tez szczotki w regulatorze jak juz beda przy krodkie. pozdro

: śr sie 30, 2006 22:52
autor: misiek
ja jednak na Twoim miejscu pojechał bym z tym na warsztat - łatwo jest obudowę alternatora połamać - koszt takiej roboty nie jest duży

: czw sie 31, 2006 06:48
autor: bodzio_j
koonrad, jeśli nie masz dwóch lewych rąk, trochę pojęcia o mechanice, narzędzia, to śmiało możesz to zrobić sam. Narzędzia :klucz 22 (nasadowy, lub kopytkowy) do odkręcenia śruby przy kole pasowym, dobry śrubokręt ( u mnie potrzebny był krzyżakowy) do odkręcenia śrub-4, ściągacz do łożysk, ale z dość cienkimi "chwytakami - łożysko przy komutatorze, młotek, jakieś WD-40 się przyda.
Wykręcasz reg. nap, odkręcasz śrubę od koła,, cztery śruby obudowy.Największy problem miałem z łożyskiem przy kole - nie chciało "puścić" wirnikaMłotek, kawałek miedzi i wyszło. Reszta to już z górki.Koszt łożysk - 15zeta ( są dwa różne- 6201, drugie trochę większe, nie pamiętam dokładnie)Czyszczenie, weryfikacja szczotek i składanie.