[ JETTA mk II ] wymiana łożyska alternatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

[ JETTA mk II ] wymiana łożyska alternatora

Post autor: koonrad » śr sie 30, 2006 22:20

pragne powitać wszystkich kolejnym problemem związanym tym razem z alternatoren ;)
mianowicie strasznie wyje mi od paru dni łożysko i jutro zabiorę sie do na prawy ale chciałbym wiedziec co i jak mam zrobić, jak rozebrać, na co zwrócić uwagę, na co uważać??!!

ps: szukajka mi padła tylko jakies błędy na stronie wyskakują...

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr sie 30, 2006 22:39 przez koonrad, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Maniek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: wt mar 01, 2005 01:08
Lokalizacja: Łódź - OlechóVW
Kontakt:

Post autor: Maniek88 » śr sie 30, 2006 22:26

Ja mialem alter. Valeo jesli jest podobny do wszystkich to zwroc uwage jak bedziesz rozkrecal obudowe bys niewyrwal stojana (czy jakos takm sie to nazywa) musisz pokabinowac by go rozebrac 4sroby , łozyska oczywiscie wybijasz pomagajac sobie sciagaczem inaczej Ci sie moze sie zejsc! Banalnie prosta robota jak troszku sie znasz na mechanice. PS wymien tez szczotki w regulatorze jak juz beda przy krodkie. pozdro


Volkswagen samochód dla ludu!!

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr sie 30, 2006 22:52

ja jednak na Twoim miejscu pojechał bym z tym na warsztat - łatwo jest obudowę alternatora połamać - koszt takiej roboty nie jest duży


:-k ...

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw sie 31, 2006 06:48

koonrad, jeśli nie masz dwóch lewych rąk, trochę pojęcia o mechanice, narzędzia, to śmiało możesz to zrobić sam. Narzędzia :klucz 22 (nasadowy, lub kopytkowy) do odkręcenia śruby przy kole pasowym, dobry śrubokręt ( u mnie potrzebny był krzyżakowy) do odkręcenia śrub-4, ściągacz do łożysk, ale z dość cienkimi "chwytakami - łożysko przy komutatorze, młotek, jakieś WD-40 się przyda.
Wykręcasz reg. nap, odkręcasz śrubę od koła,, cztery śruby obudowy.Największy problem miałem z łożyskiem przy kole - nie chciało "puścić" wirnikaMłotek, kawałek miedzi i wyszło. Reszta to już z górki.Koszt łożysk - 15zeta ( są dwa różne- 6201, drugie trochę większe, nie pamiętam dokładnie)Czyszczenie, weryfikacja szczotek i składanie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 295 gości