Strona 1 z 1
Pomiar kompresji
: pt sty 28, 2005 02:41
autor: marceliii
A więc jak w temaci edokonałem ów pomiaru,wyniki sa takie:
1-11.3
2-10.5
3-9.7
4.10.4
Drugi pomiar na innej uszczelce,oczywiście tej w przyrządzie do mierzenia:
1-12.5
2-10.9
3-10.2
4-10.9
No i pytanie standardowe,co panowie o tym sądzą?

: pt sty 28, 2005 11:46
autor: TAZ
Nie jest najgorzej, chociaż nie podoba mi sie ten pierwszy cylinder. Remont trzeba by robić jakby ciśnienie wynosiło poniżej 7,5.
: pt sty 28, 2005 12:15
autor: nawrotvw
Wyniki są zbyt rozbieżne lepiej podjedż na komputer.
: pt sty 28, 2005 12:44
autor: Szeli
nawrotvw pisze:Wyniki są zbyt rozbieżne lepiej podjedż na komputer.
Komputer nic mu nie pomoże.
Nie wiem jakie są normy spręzania dla twojego silnika ale ogólnie nie jest źle. Jakbyś koniecznie chciałsprawdzić co jest przyczyną spadku kompresji (czy pierscienie czy głowica) to:
Przed pomiarem wlewa sie do cylindra ok 3-4 cm3 oleju silnikowego tak aby zakryło tłok i mierzymy kompresję. Jeśli wzrosła to mamy problem w pierścieniach, jeśli nie to przyczyna leży w nieszczelnych zaworach, popychaczach etc.
: pt sty 28, 2005 16:28
autor: marceliii
Aha,ale ja się właśnie zastanawiam nad tym pierwszym cylindrem czemu on taki nadmiar ma.
Co do pierścienei to chyba są ok,bo oleju nie wpiernicza,bynajmniej nie dużo.

Dodam jeszcze że autko ma zrobione ponad 300 tyś.i z tego około 200 tyś na gazie.

: ndz sty 30, 2005 15:32
autor: bryszard
Kompesja z reguły jest różna poprzez głowicę.Wystarczy że któryś zawór będzie nie szczelny i taka będzie różnica.Jakbyś się zdecydował kiedyś na wymianę uszczelki pod głowicą warto dac głowice do planu i na szczelność zaworów.Koszt ok 300zł z gwarancją. Jeżeli autko chodzi i pali bez problemu nie szukaj narazie dziury w całym.Ewentualnie co jakiś czas zrób sobie znowu pomiar może te zawory się doklepią.
: ndz sty 30, 2005 15:34
autor: marceliii
No i chyba tez tak zrobie,ale sie właśnie zastanawiam nad tym planem głowicy.
