Strona 1 z 2

[MK2] kłęby niebieskiego dymu...

: śr sie 30, 2006 06:28
autor: ck
...zauważyłem ostatnio,że jak jechałem dwupasmówką ok.120km/h to z rury wydobywał sie niebieski dym i to dość sporo.Wygląda na to i raczej napewno,że spala olej,tylko teraz pytanie którędy,czy przez pierścienie,czy zawory.Rano jak odpalam to raczej nie kopci tylko wtedy jak wejdę na wyzsze obroty(ponad.3000obr.,tak mi sie wydaje,bo nie mam obrotka)choc nie zawsze i raczej na wyższych biegach.Spala oleju ok.0,4l/1000km.Jaką diagnoze byście postawili?

: śr sie 30, 2006 08:54
autor: kawowy19
ja bym stawiał na uszczelniacze ale cieżko jest postawić diagnoze w takim przypadku.
jedyna chyba metodą na wykluczenie pierścieni jest pomiar ciśnienia na cylindrach choć to też nie zawsze bo moze nie mieć ciśnienia z innych powodów nie koniecznie z powodu pierścieni.
Powiem tak koszt uszczelniaczy zaworowych jest nieduży a jak już sobie sam potrafisz zrobić to w ogóle tyle co materiał. Cena uszczelniacza to ok.1-2zł za sztuke a więc około 15 złoty za wszystkie i do tego uszczelka pod pokrywe no chyba ze miałes zmienianą.
Takie moje zdanie :)
pozdro!

: śr sie 30, 2006 09:52
autor: greg
kawowy19 pisze:ja bym stawiał na uszczelniacze ale cieżko jest postawić diagnoze w takim przypadku
raczej nie - kopciłby przy uruchomieniu. Skoro kopci przy wyższych obrotavh a raczej jest to bardziej zauważalen to stawiam jednak na pierścienie (no bo turbo nie masz). Z tym że jeżeli by już doszło do wymiany to i tak zrzucasz głowicę a wtedy można uszczelniacze profilaktycznie wymienić

: śr sie 30, 2006 10:45
autor: Ivanhoe
Witam. Też obstawiałbym, że to uszczelniacze i od tego bym zaczął, bo koszt jak wcześniej napisano jest naprawdę niewielki. Aczkolwiek trudno jest postawić jednoznaczną i trafną diagnozę. U mnie też kopcił zarówno po odpaleniu na zimnym silniku jak na rozgrzanym w trakcie jazdy. Po wymianie uszczelniaczy problem zniknął.

Pozdrawiam

: śr sie 30, 2006 11:01
autor: Amanda
Ja też obstawiałbym uszczelniacze.
Mi też brał troche oleju i kopcił przy odpaleniu po dłuższym postoju, niedawno wymieniałem uszczelke pod glowicą (przedmuchy) i przy okazji wymieniłem uszczelniacze - niektóre przy wyjmowaniu pokruszyły sie - przebieg 240kkm.

: pt wrz 01, 2006 10:24
autor: ck
Na uszczelniaczach mam zrobione ok.90 000km,wymieniałem jak uszczelka pod głowicą mi poszła.Jesli były by to pierścienie to by przy -18 nie palił.Co wy na to?

: pt wrz 01, 2006 10:50
autor: juby
ck, jak na zimno nie kopci to raczej nie uszczelniacze. Ja bym stawiał na pierścienie.

: pt wrz 01, 2006 10:55
autor: greg
ck pisze:Jesli były by to pierścienie to by przy -18 nie palił
nieprawda - u mnie w mk2 było tak ze cisnienie do kitu - pierścionki jak włosy - dopiero jak na jednym cylindrze pękły i zaczął kulawo chodzić to rozebrałem. A palił nawet przy -20

: pt wrz 01, 2006 11:42
autor: ck
a po czym poznać jak pierścień pęknie,słychac coś czy jakis inny objaw jest?

: pt wrz 01, 2006 11:48
autor: greg
ck pisze:a po czym poznać jak pierścień pęknie,słychac coś czy jakis inny objaw jest?
obajawem były skoki obrotów ja to nazwywałem "kulaniem" normalnie odczuwasz jak jedne cylinder ma problemy - ewentualnie - pomiar ciśnienia - na tym cylindrze będzie duża różnica ( u mnie było o 6)

: pt wrz 01, 2006 11:53
autor: Amanda
Ale jak będzie uszkodzony, wytarty, zapieczony tylko olejowy to ciśnienie może być nienajgorsze, a blue dymek bedzie lecial :grin:

: pt wrz 01, 2006 11:57
autor: ck
greg pisze:
ck pisze:a po czym poznać jak pierścień pęknie,słychac coś czy jakis inny objaw jest?
obajawem były skoki obrotów ja to nazwywałem "kulaniem" normalnie odczuwasz jak jedne cylinder ma problemy - ewentualnie - pomiar ciśnienia - na tym cylindrze będzie duża różnica ( u mnie było o 6)
U mnie narazie nie ma żadnych skoków obrotów,ale może być wytarty lub mogą być.A ile do mojego tak orientacyjnie pierścionki by kosztowały?

: pt wrz 01, 2006 13:05
autor: Amanda
Katalog
Fabryka Pierścieni Tłokowych "PRIMA" S.A.
ul. Liściasta 17, 91 - 357 Łódź
Sklep
Numer telefonu 0-42 617 41 50
Numer faksu 0-42 650 72 10
E-mail sklep@fpt-prima.com.pl

: pt wrz 01, 2006 13:17
autor: Stroosiu
U mnie Jetta brała koło 0,5 litra oleju na 100. Silnik do remontu, a co najmniej do wymiany pierścieni. Kopcił na niebiesko jak nie wiem co, szczególnie jak się ostro gazu dało:( Jest prosty sposób na sprawdzenie, czy to pierścienie: tam znajdziesz móją podpowiedź: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#632498
Pozdrawiam