Strona 1 z 1

[mk2] PROBLEM Z HAMULCEM RęCZNYM

: wt sie 29, 2006 13:01
autor: B_O_N_K
Witam.

Od niedawna mam mały problem z ręcznym w swoim mk2 GTI (tarcze z tyłu). Chodzi o to ze po spuszczeniu ręcznego nie odbija go do końca. Spuszczam ręczny, ruszam i autko przez jakiś czas zachowuje się jakby ręczny był lekko zaciągnięty.

Ktoś z Was wie jak rozwiązać ten problem?

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi i porady.

PozdróVWka ;)

: wt sie 29, 2006 16:44
autor: faceman
Przyczyn może byś wiele.
Sprawdź czy nie spadły Ci sprężyny odciągające przy zaciskach, jeśli nie to,
zdejmij je i sprawdź czy cięgło od ręcznego odbija. Zaciągnij ręczny, puść sprawdź ręką przy zacisku czy cofnęło do końca, jeśli nie możesz psiknąć WD 40 i spróbować rozruszać. Jeśli to nic nie da, trzeba będzie zdjąć zacisk rozebrać i przesmarować. Jeśli jednak wszystko jest sprawne to sprawdź czy linki chodzą w pancerzu lekko. Zacznik oczywiście od sprawdzenia które koło Ci blokuje bo może tylko jedno.
Daj znać co znalazłeś i będziemy radzić.

: wt sie 29, 2006 16:55
autor: B_O_N_K
faceman pisze:Daj znać co znalazłeś i będziemy radzić.
Dam znać pewnie dopiero w piątek bo zaraz kładę się do szpitala i wygląda na to że w domu będę na koniec tygodnia.

Tak czy inaczej dzięki za naprowadzenie na jakiś trop ;)

PozdróVWka ;)

: wt sie 29, 2006 17:04
autor: misiek
faceman pisze: Jeśli jednak wszystko jest sprawne to sprawdź czy linki chodzą w pancerzu lekko
warto jeszcze w pancerz linek hamulcowych wpuścić np: WD40 i je rozruszać

: wt sie 29, 2006 17:31
autor: B_O_N_K
Dosam tylko że ze środka autka, ruszając dźwignią ręcznego, wygląda to tak że przez 1/4 zakresu ruchu dzwigni, chodzi ona bez żadnego oporu.

Ok, jeszcze raz dzięki za porady - w piątek zacznę coś kombinować.

PozdróVWka ;)

: wt sie 29, 2006 17:49
autor: Skorpion75
Witam . Ostatnio miałem podobne zjawisko skończyło się to rozbieraniem zacisku ale tylko z lewej strony Prawa była OK. Ale teraz jest super, trzyma już na drugim ząbku i po spuszczeniu nic nie trzyma:) Pozdro !!

: wt sie 29, 2006 17:51
autor: B_O_N_K
Skorpion75 pisze:skończyło się to rozbieraniem zacisku
Rozebrałeś i co musiałeś z nim zrobić?

: śr sie 30, 2006 16:37
autor: Skorpion75
Wyjciągłem tłoczek Potem pierscień segera . Wypadł sprężynka z taką osłonką . Wtedy mogłem rozebrac tą częśc od ręcznego która wypycha tłoczek jak zaciągasz ręczny . Był tam syf, więc drobnym papierkiem ściernym chyba 200 wyczysciłem potem WD 40 szmatka i znów papierek na koniec smar do zacisków hamulcowych i składanie w odwrotnej kolejności . Najwięcej " frajdy" daje włożenie sprężynki i pierścienia segera . Zajeło mi to godzinkę :(( Dobrze jest miec zestaw naprawczy do zacisku, u mnie był to rozmiar 38, stare uszczelki są do wyrzucenia. Uszczelkę tłoczka zakładałem na tłoczek i dopiero wkręcałem w zacisk . Inaczej kiepsko to wychodzi . Pozdro i powodzenia :))

: śr sie 30, 2006 18:28
autor: gregoreq
Ja mialem ostatnio poodbnie . Pomoglo wd-40 wpuszczone do pancerza linki. Zeby byl lepszy dostep do linek zdemontowalem dzwignie recznego wyciagajac sworzen .

: śr sie 30, 2006 18:59
autor: krzysiek1980
WITAM a czy mk3 gti (tarcze tył) jest tak samo jak w mk2 bo ja mam zapieczone te dzwigienki jak cholera (linki mam luzniutki)

: śr sie 30, 2006 20:36
autor: Skorpion75
krzysiek1980, Nie bardzo wiem jak jest w MK3 Ale wiem że w Audi B4 jest prawie tak samo bo robiłem zacisk z bratem w jego B4. Nie było praktycznie różnicy w budowie zacisku . To znaczy najpierw wykręcic tłoczek potem wyjąc pierscień i dopiero ruszysz mechanizm dociskający tłoczek przy zaciąganiu ręcznego :))

: czw sie 31, 2006 19:51
autor: krzysiek1980
dzieki serdeczne no teraz to juz jestem pewien w 100% rozbieram i naprawiam WIELKIE DZIEKI