Strona 1 z 2

Pełny/pełen wtrysk

: pt wrz 24, 2004 13:37
autor: Agamek12
Czy ktoś mi może wytłumaczyć, co to znaczy "pełen/pełny wtrysk"? Bo ja bez przerwy słyszę to określenie, a nie wiem co ono znaczy? Czy pełny wtrysk to jedno- czy wielopunkt, z "lambdą" czy bez, z "katem" czy bez. Moim zdaniem ktoś wymyślił kiedyś jakieś nic nieznaczące pojęcie, a teraz wiele osób to powtarza. A może to jakieś nieprzemyślane działanie marketingowe, jak pisanie, że w aucie z wtryskiem jest "komputer", czyli to co steruje wtryskiem (a często ludzie odhaczają tak "komputer pokładowy". Dla mnie wtrysk to wtrysk. (A może ja zacznę mówić o pełnym wtrysku elektronicznie sterowanym za pomocą komputera-wiem: "masło maślane" :jezor: ):food:

: pt wrz 24, 2004 14:17
autor: ku_bi
pełen wtrysk to wielopunkt

: pt wrz 24, 2004 14:23
autor: ygd
Wtrysk pełny/wielopunktowy, charakteryzuje się tym, że jest po jednym wtryskiwaczu na cylinder, czyli w przypadku golfów 4 wtryski, ewentualnie piąty rozruchowy w przypadku jetroników.
Dodatkowo sterowanie tymi wtryskami może się odbywać mechanicznie - właśnie wszystkie jetroniki, albo elektronicznie - digifant, simos, za pomocą komputera sterującego, tzw. ECU.
Jednopunkt/monowtrysk - jeden wtryskiwacz z ECU (ale tam jakoś prosciej to wszystko jest rozwiązane ;).
Komputer pokładowy w przypadku golfów to MFA, może występować w przypadku wtrysku mechanicznego i elektronicznego, jak również monowtrysku, nie ma znaczenia.

To tak po łebkach w dwóch zdaniach.

: pt wrz 24, 2004 14:28
autor: Agamek12
Domyślałem się, że "pełny" tzn. wielopunktowy, ale zwróć uwagę, że także na tym forum spotkać można użytkowników, którzy w swoich mk2 1300 mają zamontowany "wtrysk pełny".

: pt wrz 24, 2004 14:30
autor: Agamek12
Domyślałem się, że "pełny" tzn. wielopunktowy, ale zwróć uwagę, że także na tym forum spotkać można użytkowników, którzy w swoich mk2 1300 mają zamontowany "wtrysk pełny", a z tego, co się orientuje (nie mam przed sobą fachowej literatury) tylko "wyczynowe" wersje silnika 1800 w mk2 miały wielopunkt.

: pt wrz 24, 2004 14:36
autor: ygd
tak, 1.3 też występował od 89 (chyba) roku na wielopunkcie sterowanym elektroniką (nie pamiętam już nazwy).
Wielopunkt był w modelach CL,GL,GT,GTI,GTI 16v, G60, Rallye. Czyli praktycznie we wszystkich ;)
Ja mam w GT wielopunkt 1.8 90koni i w GTI 16v.

: pt wrz 24, 2004 17:21
autor: Koolas
jestem tu nowy ale sie wypowiem:
mam 1.8GT i jest on na gaźniku 2E2 i ma MFA
ogólnie furka sie sprawuje super...tylko gdyby miala wielopunkt to pewnie by mniej palila
dam jeszcze gaźnik do regulacji i zobacze

: pt wrz 24, 2004 17:47
autor: ygd
gaźnik i GT? hmm dziwne

: pt wrz 24, 2004 17:51
autor: Koolas
też sie zdziwiłem myslełem ze to jednopunkt ale powiedzieli mi ze gaznik silnik ma oznaczenia RH i jest z roku 1988 wiec chyba dlatego gaźniczek... :otepienie:

: pt wrz 24, 2004 18:00
autor: ygd
tak, 85koni, tylko musze poszukać jakiegoś infa, czy faktycznie wkładali je do GT.

: pt wrz 24, 2004 19:38
autor: mcyplik
No tak ja mam MK2 1,3 i ma na pełnym wtrysku i wiem co mam pod maska i orientuje się mniejwięcej w mechanice ale nie dokońca bo nikt nie wie wszystkiego :bajer:

: pt wrz 24, 2004 19:52
autor: dioob
ja tez mam takowy właśnie wtrysk wmoim 1.3

: pt wrz 24, 2004 21:07
autor: pablo
hej(mk2)napiszcie coz o 1.3 na pelnym wtrysku.tzn.jak sie sprawuje,ile pali(np.gazuu-bo wlasnie w poniedz.zakladam.

: sob wrz 25, 2004 13:02
autor: mcyplik
To znaczy ja nie mam gazu w swoim ale pali mi coś za dużo benzynki! A tobie ile pali beznynki i ile płacisz za załorzenie gazu?