Strona 1 z 3

[All MK3] Jak szybko rozgrzewa się Wam do 90 stopni?

: ndz sie 27, 2006 11:31
autor: wojtas_GT
Od roku jeżdżę tyl autem. Na początku ponieważ wolno się rozgrzewał i trzymał około 80 stopni - wymieniłem termostat na nowy WAHLER - producent oryginału. Od tamtej pory auto trzyma 90 stopni w trasie, z bardzo małymi wahaniami, czasami ja stanę i wentylator nie zdąży jeszcze schłodzić.
Pytanie jest takie jak temat. Moj (zakładając że wsiadam do całkiem zimnego, nie butuję, ruszam od razu na trasę i jadę do 100km/h zanim się nagrzeje) potrzebuje tak: na oko ze 3 km aż dojdzie do 1 kreseczki, następne 2km aż minie obszar gęstych kresek i nastepne 5 aż leniwie zbliży się do 90, ale nie osiągnie, bo musiałbym zrobić jeszcze pare.
Pytam bo do pracy mam 15 km głównie dwupasmowką i jak wracam wieczorem i jest mały ruch to do połowy dojadę i mam dopiero 70 stopni. Potem jest wszystko OK, tzn. jadąc 20-30 czy nawet 600km jest cały czas na 90. Może za anemicznie jeżdżę, ale nie jestem z tych co butują auto non stop.
Pomóżcie, problem to czy nie??? :smoke:

: ndz sie 27, 2006 11:39
autor: Paweł Marek
Moim zdaniem wszystko OK. Jedziesz "po płaskim", silnik nie zagrzeje się szybciej. Ja mam podobnie w 2.0, też 15 km do pracy, nawet mała górka z początku i zależnie od temperatury na zewnątrz: jak jest z minus 20 to dopiero po 7-8 km ma 90 stopni. Silnik jest ciężki, żeliwny.

: ndz sie 27, 2006 11:48
autor: pawlon159
witka
u mnie czy to lato czy zima... po przejechaniu ok 5 km trzyma równe 90 st. pozdrawiam
:pub:

: ndz sie 27, 2006 11:58
autor: twardy
Ostatnio dłużej mi się nagrzewa podejrzewam że termostat się zawiesz , pewnie będzie wymiana.

: ndz sie 27, 2006 12:04
autor: Adamtd
Paweł Marek pisze:Moim zdaniem wszystko OK
Moim zdaniem też wszystko jest OK i problemu brak. Oznaką źle działającego termostatu byłoby nie trzymanie okolic 90 stopni, u Ciebie i temperatuta OK i czas nagrzewania w normie

: ndz sie 27, 2006 12:26
autor: WilQ
u mnie do 90 stopni dochodzi bardzo szybko, aż sam sie dziwie czasami, latem to na ssaniu chodzi doslownie 20-30 sekund a do 90 stopni nagrzewa sie po około 3-4 minutach, zimą 5-6

: ndz sie 27, 2006 13:27
autor: wojtas_GT
WilQ, mam pytko, a potem jak już masz te 90 to trzyma na 90 czy np. 110, bo tak wyświetlają tanie zamienniki czujników temperatury.

: ndz sie 27, 2006 13:33
autor: marekx2710
u mnie po zmianie termoststu (1,6 ABU) 90* łapie po około 6-7 km. Miałem kiedyś problemy z układem chłodzenia, ale moim zdaniem ty nie masz żadnego.

: ndz sie 27, 2006 13:36
autor: herflik95
witam u mnie po przejachani około 4 km jest juz 90 i cały czas sie utrzymuje w tej samej pozycji

: ndz sie 27, 2006 17:30
autor: paww18
Siemka, u mnie tak jak u przedmowcy, 3-5km i mam 90stopni - pozniej utrzymuje te 90stopni, mam silnik 1.8 ADD i oslone pod silnikiem ( nie wiem jak w zimie bedzie bo auto mam od niedawna).

: ndz sie 27, 2006 17:32
autor: WilQ
wojtas_GT pisze:WilQ, mam pytko, a potem jak już masz te 90 to trzyma na 90 czy np. 110, bo tak wyświetlają tanie zamienniki czujników temperatury.
Nie, jezeli dochodzi do 90 to trzyma go przez caly czas, nawet przy 30 stopniowym upale w mega dużym korku temperaturka jest równo na 90 :bajer:

: ndz sie 27, 2006 20:58
autor: zamioculcas
4-5km i jest 90'C

: ndz sie 27, 2006 21:16
autor: rav0910
A u mnie na trasie temperaturka spada ponizej 90 stopni!!! Pęd powietrza za mocno chłodzi czy co? w miescie jest normalnie.

: ndz sie 27, 2006 21:21
autor: el_tommo
U mnie ciężko ma osiągnąć 80 stopni, a 90 to tylko na długim postoju.
Przy normalnej jeździe wskazówka pokazuje góra 75stopni, czy to jakiś powód do zmarwień czy wszystko jeszcze ok? Silnik 1.6 ABU.