Strona 1 z 1

mk3 Gi problem z ele. szybami

: ndz sie 27, 2006 10:51
autor: Elwis
Szyba od strony pasażera domyka się na raty tzn kawałek idzie i koniec, po ponownym wciśnięciu zonu jedzie i zonwu przerywa obojętnie czy w dół czy w górę.
Tak jak by ginoł prąd. (obydwa przłączniki działają - bez różnicy który wciskamy)
Co to możebyć

: ndz sie 27, 2006 11:05
autor: Paweł Marek
Uszkodzony czujnik obrotów silniczka. Musisz poszukać i wymienić sam moduł silnika (bywają na allegro), lub cały silnik albo cały mechanizm, co tam dorwiesz ). Jak chcesz sam naprawiać to skorzystaj z mojej porady, ja w ten sposób usunąłem tą awarię w dwóch szybach w moim Vento
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53280

[ Dodano: Nie Sie 27, 2006 11:17 am ]
to działa tak, że jak czujnik obrotów nie działa, to moduł "myśli" że silnik się zatrzymał i odłącza prąd od niego po tej pół sekundzie. Czyli normalnie jeśli szyba dochodzi do końca to silnik się zatrzymuje, a moduł wtedy odłącza prąd, żeby silnik dalej nie ciągnął i się nie spalił. Czujniczek trzeba postarać się zbliżyć do magnesu wirującego na wale silnika, lub ustawić go nieco w innej pozycji po podgrzaniu plastyku na którym jest umocowany. Drogą prób i błędów znaleźć taką pozycję przy której zniknie skokowe zamykanie - mnie się udało

Re: mk3 Gi problem z ele. szybami

: pn sie 28, 2006 14:52
autor: placek
ja mam ten sam problem tylko z oboma szybami tylnymi, myslalem ze to jakies zabezpieczenie zeby dziecklo nie otworzyło. mozliwe zeby w dwoch szybach naraz ten czujnik poszedł?? moze to tak ma byc??

Re: mk3 Gi problem z ele. szybami

: pn sie 28, 2006 14:55
autor: Paweł Marek
placek pisze:ja mam ten sam problem tylko z oboma szybami tylnymi, myslalem ze to jakies zabezpieczenie zeby dziecklo nie otworzyło. mozliwe zeby w dwoch szybach naraz ten czujnik poszedł?? moze to tak ma byc??
u mnie poszło w dwóch to i u ciebie mogło. Zabezpieczenie przed łapką dziecka to inaczej działa. Po napotkaniu na opór szyba się cofa. Ale ja w dwóch autach z 93 roku nie mam tego zabezpiczenia. Szyba po prostu się zatrzymuje jak na opór natrafi.

: czw sie 31, 2006 21:06
autor: Elwis
Ok, tylko prosił bym o jakieś wskazania jak zdjąć boczek i jak zrobić jak najmniej błędów z tym magnesikiem.
Czy on jest przyklejony i trzeba go każdo razowo odklejać czy jak ???

: czw sie 31, 2006 22:40
autor: Paweł Marek
porady pod hasełm zdejmowanie tapicerki są liczne na forum poszukaj.
Magnesik jest pierścieniem wirującym na wale silniczka i co najwyżej może sie odkleić - to się raz komuś na forum zdarzyło. Ja pisałem o czujniczku znajdującym sie na plastykowym wysięgniku połączonym z tą pokrywką w której moduł siedzi.

[ Dodano: Czw Sie 31, 2006 11:11 pm ]
http://www.a1electric.com/install/vw/vw03.htm

: pt wrz 01, 2006 00:28
autor: Elwis
właśnie o to mi chodziło, teraz przy weekendzie mysle że znajde chwile to zajrze.