MK2 Ściąga w lewo i krzywo kierownica po wymianie tulejek
: ndz sie 27, 2006 00:26
Cze all.
Zapragnąłem dziś mieć w swoim dieslu nowe silentbloki w przednich wahaczach.Pojawiły sie problemy, stąd kilka pytań :
1) Niestety nie mogłem wycisnąć ze zwrotnic sworzni,więc odkręciłem je od wahaczy zostawiając przy zwrotnicy.Próbowałem je ustawić na stare slady,ale najwyrażniej sie nie udało,ponieważ kąt wyprzedzenia zwrotnicy lewego koła wyniósł 0,48 stopnia ,a nie 1-2 stopni jak powinno być.Czy to,że sworzeń jest źle ustawiony w wahaczu moze tę różnice powodować?Mechanik twierdzi,ze sworzniem takiej różnicy sie nie skompensuje.
2)oryginalne silentblocki ( duże ) były walcowe, natomiast nowe posiadają kołnierz.Okazało się,że wahacze mają w otworach na silentblocki wytłoczone kołnierze,ale ley u góry,a prawy u dołu.Czy jest to normalne,czy mam naprzykład dwa lewe wachacze?Wcisnąłem tuleje intuicyjnie prawą kołnierzem do góry a lewą kołnierzem do dołu w związku z czym wysokości zamocowania wahaczy różnią się.Czy to moze powodować zły kąt wyprzedzenia zwrotnicy?
3)Mechanik usunął tuleje centrujące z otworów w które wchodzi śruba mocujaca wahacz pionowa.Czy to prawda,ze służą one tylko do ustalenia położenia montażowego wahacza?Czy całą siłe mocującą przenosi śruba zaciskając tuleję silentblocku,czy też tulejki centrujące są konieczne?
Proszę o szybką odpowiedź,gdyz kołok ierownicy ustawione jest nieco w prawo, a samochód ściaga w lewą stronę...
Pozdrówka!
Zapragnąłem dziś mieć w swoim dieslu nowe silentbloki w przednich wahaczach.Pojawiły sie problemy, stąd kilka pytań :
1) Niestety nie mogłem wycisnąć ze zwrotnic sworzni,więc odkręciłem je od wahaczy zostawiając przy zwrotnicy.Próbowałem je ustawić na stare slady,ale najwyrażniej sie nie udało,ponieważ kąt wyprzedzenia zwrotnicy lewego koła wyniósł 0,48 stopnia ,a nie 1-2 stopni jak powinno być.Czy to,że sworzeń jest źle ustawiony w wahaczu moze tę różnice powodować?Mechanik twierdzi,ze sworzniem takiej różnicy sie nie skompensuje.
2)oryginalne silentblocki ( duże ) były walcowe, natomiast nowe posiadają kołnierz.Okazało się,że wahacze mają w otworach na silentblocki wytłoczone kołnierze,ale ley u góry,a prawy u dołu.Czy jest to normalne,czy mam naprzykład dwa lewe wachacze?Wcisnąłem tuleje intuicyjnie prawą kołnierzem do góry a lewą kołnierzem do dołu w związku z czym wysokości zamocowania wahaczy różnią się.Czy to moze powodować zły kąt wyprzedzenia zwrotnicy?
3)Mechanik usunął tuleje centrujące z otworów w które wchodzi śruba mocujaca wahacz pionowa.Czy to prawda,ze służą one tylko do ustalenia położenia montażowego wahacza?Czy całą siłe mocującą przenosi śruba zaciskając tuleję silentblocku,czy też tulejki centrujące są konieczne?
Proszę o szybką odpowiedź,gdyz kołok ierownicy ustawione jest nieco w prawo, a samochód ściaga w lewą stronę...
Pozdrówka!