Strona 1 z 1

MK2 Ściąga w lewo i krzywo kierownica po wymianie tulejek

: ndz sie 27, 2006 00:26
autor: stonefree
Cze all.

Zapragnąłem dziś mieć w swoim dieslu nowe silentbloki w przednich wahaczach.Pojawiły sie problemy, stąd kilka pytań :
1) Niestety nie mogłem wycisnąć ze zwrotnic sworzni,więc odkręciłem je od wahaczy zostawiając przy zwrotnicy.Próbowałem je ustawić na stare slady,ale najwyrażniej sie nie udało,ponieważ kąt wyprzedzenia zwrotnicy lewego koła wyniósł 0,48 stopnia ,a nie 1-2 stopni jak powinno być.Czy to,że sworzeń jest źle ustawiony w wahaczu moze tę różnice powodować?Mechanik twierdzi,ze sworzniem takiej różnicy sie nie skompensuje.
2)oryginalne silentblocki ( duże ) były walcowe, natomiast nowe posiadają kołnierz.Okazało się,że wahacze mają w otworach na silentblocki wytłoczone kołnierze,ale ley u góry,a prawy u dołu.Czy jest to normalne,czy mam naprzykład dwa lewe wachacze?Wcisnąłem tuleje intuicyjnie prawą kołnierzem do góry a lewą kołnierzem do dołu w związku z czym wysokości zamocowania wahaczy różnią się.Czy to moze powodować zły kąt wyprzedzenia zwrotnicy?
3)Mechanik usunął tuleje centrujące z otworów w które wchodzi śruba mocujaca wahacz pionowa.Czy to prawda,ze służą one tylko do ustalenia położenia montażowego wahacza?Czy całą siłe mocującą przenosi śruba zaciskając tuleję silentblocku,czy też tulejki centrujące są konieczne?

Proszę o szybką odpowiedź,gdyz kołok ierownicy ustawione jest nieco w prawo, a samochód ściaga w lewą stronę...

Pozdrówka!

: ndz sie 27, 2006 00:53
autor: rabbit1
sworzniem tego niewyrównasz jedz na zbieżność ustawią ci to a z tymi wachaczami coś niepasuje

: ndz sie 27, 2006 10:09
autor: emgrala
stonefree pisze:Mechanik usunął tuleje centrujące z otworów w które wchodzi śruba mocujaca wahacz pionowa.Czy to prawda,ze służą one tylko do ustalenia położenia montażowego wahacza?Czy całą siłe mocującą przenosi śruba zaciskając tuleję silentblocku,czy też tulejki centrujące są konieczne?
sa konieczne i wymienia sie je na nowe wraz z nowymi tulejami silentblocku

: ndz sie 27, 2006 10:13
autor: wojtas_GT
Według mnie potrzebujesz mimo wszystki reg. geometrii - czyli nie tylko zbieżności ale też kątów pochyleń- ustawiane na górze McPhersona. Koszt do 100zł. Mechanik poogląda te Twoje tuleje, to powie.

: ndz sie 27, 2006 11:46
autor: stonefree
rabbit1 pisze:sworzniem tego niewyrównasz jedz na zbieżność
Byłem na stacji diagnostycznej.Wszystko udało sie ustawic w normie oprócz tego kąta wyprzedzenia zwrotnicy lewego koła.Zastanawiaam sie,czy odkręcanie srub sworznia mogło ten kąt spaprać,czy przyczyną są np te wbite odwrotnie tuleje.Samochód do tej pory jeździł prosto.
emgrala pisze:sa konieczne i wymienia sie je na nowe
Czy tulejki centrujace maja inne zadanie oprócz ustawienia gum w osi otworu?
wojtas_GT pisze:Mechanik poogląda te Twoje tuleje, to powie
Niestety mechanik zrobił "karpia" ;)

[ Dodano: Nie Sie 27, 2006 11:52 ]
rabbit1,
stonefree pisze:2)oryginalne silentblocki ( duże ) były walcowe, natomiast nowe posiadają kołnierz.Okazało się,że wahacze mają w otworach na silentblocki wytłoczone kołnierze,ale ley u góry,a prawy u dołu.Czy jest to normalne,czy mam naprzykład dwa lewe wachacze?Wcisnąłem tuleje intuicyjnie prawą kołnierzem do góry a lewą kołnierzem do dołu w związku z czym wysokości zamocowania wahaczy różnią się.
To jest nie tak z wahaczami?