MK2 Ściąga w lewo i krzywo kierownica po wymianie tulejek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

MK2 Ściąga w lewo i krzywo kierownica po wymianie tulejek

Post autor: stonefree » ndz sie 27, 2006 00:26

Cze all.

Zapragnąłem dziś mieć w swoim dieslu nowe silentbloki w przednich wahaczach.Pojawiły sie problemy, stąd kilka pytań :
1) Niestety nie mogłem wycisnąć ze zwrotnic sworzni,więc odkręciłem je od wahaczy zostawiając przy zwrotnicy.Próbowałem je ustawić na stare slady,ale najwyrażniej sie nie udało,ponieważ kąt wyprzedzenia zwrotnicy lewego koła wyniósł 0,48 stopnia ,a nie 1-2 stopni jak powinno być.Czy to,że sworzeń jest źle ustawiony w wahaczu moze tę różnice powodować?Mechanik twierdzi,ze sworzniem takiej różnicy sie nie skompensuje.
2)oryginalne silentblocki ( duże ) były walcowe, natomiast nowe posiadają kołnierz.Okazało się,że wahacze mają w otworach na silentblocki wytłoczone kołnierze,ale ley u góry,a prawy u dołu.Czy jest to normalne,czy mam naprzykład dwa lewe wachacze?Wcisnąłem tuleje intuicyjnie prawą kołnierzem do góry a lewą kołnierzem do dołu w związku z czym wysokości zamocowania wahaczy różnią się.Czy to moze powodować zły kąt wyprzedzenia zwrotnicy?
3)Mechanik usunął tuleje centrujące z otworów w które wchodzi śruba mocujaca wahacz pionowa.Czy to prawda,ze służą one tylko do ustalenia położenia montażowego wahacza?Czy całą siłe mocującą przenosi śruba zaciskając tuleję silentblocku,czy też tulejki centrujące są konieczne?

Proszę o szybką odpowiedź,gdyz kołok ierownicy ustawione jest nieco w prawo, a samochód ściaga w lewą stronę...

Pozdrówka!



Awatar użytkownika
rabbit1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 01:40
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: rabbit1 » ndz sie 27, 2006 00:53

sworzniem tego niewyrównasz jedz na zbieżność ustawią ci to a z tymi wachaczami coś niepasuje


www.vwtp.phorum.pl Pabianikcki klub vw

emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » ndz sie 27, 2006 10:09

stonefree pisze:Mechanik usunął tuleje centrujące z otworów w które wchodzi śruba mocujaca wahacz pionowa.Czy to prawda,ze służą one tylko do ustalenia położenia montażowego wahacza?Czy całą siłe mocującą przenosi śruba zaciskając tuleję silentblocku,czy też tulejki centrujące są konieczne?
sa konieczne i wymienia sie je na nowe wraz z nowymi tulejami silentblocku



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » ndz sie 27, 2006 10:13

Według mnie potrzebujesz mimo wszystki reg. geometrii - czyli nie tylko zbieżności ale też kątów pochyleń- ustawiane na górze McPhersona. Koszt do 100zł. Mechanik poogląda te Twoje tuleje, to powie.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz sie 27, 2006 11:46

rabbit1 pisze:sworzniem tego niewyrównasz jedz na zbieżność
Byłem na stacji diagnostycznej.Wszystko udało sie ustawic w normie oprócz tego kąta wyprzedzenia zwrotnicy lewego koła.Zastanawiaam sie,czy odkręcanie srub sworznia mogło ten kąt spaprać,czy przyczyną są np te wbite odwrotnie tuleje.Samochód do tej pory jeździł prosto.
emgrala pisze:sa konieczne i wymienia sie je na nowe
Czy tulejki centrujace maja inne zadanie oprócz ustawienia gum w osi otworu?
wojtas_GT pisze:Mechanik poogląda te Twoje tuleje, to powie
Niestety mechanik zrobił "karpia" ;)

[ Dodano: Nie Sie 27, 2006 11:52 ]
rabbit1,
stonefree pisze:2)oryginalne silentblocki ( duże ) były walcowe, natomiast nowe posiadają kołnierz.Okazało się,że wahacze mają w otworach na silentblocki wytłoczone kołnierze,ale ley u góry,a prawy u dołu.Czy jest to normalne,czy mam naprzykład dwa lewe wachacze?Wcisnąłem tuleje intuicyjnie prawą kołnierzem do góry a lewą kołnierzem do dołu w związku z czym wysokości zamocowania wahaczy różnią się.
To jest nie tak z wahaczami?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 361 gości