Strona 1 z 1

[MK2] DŁAWI MI SIĘ SILNIK 1.8 GTI 8v

: sob sie 26, 2006 17:48
autor: sk8bord
proszę o pomoc!! mam problem z silnikiem gdyż sprawdzałem volty na akumulatorze, wymieniłem regulator napięcia w alternatorze( ładuje), wymieniłem świece, cewka jest ok , odpala od pierwszego choć troszkę słabo ale problem mam z tym że jade sobie pare kilometrów tzn 10-20 i nagle silnik nie przepala paliwa , gasze i zapalam ponownie i działa przez chwile i znowu nie przepala i tak w kółko :( co możę być tego przyczyną ? plisss pomocy !! a jak sprawdzałem napięcie na sondzie lanbda to pokazyje cały czas koło 0,2 V :kac:

: sob sie 26, 2006 18:09
autor: dziejo
sk8bord pisze:0,2 V
rezystancja (opór) max 1.5 zmież !

rezystancja

: sob sie 26, 2006 19:24
autor: sk8bord
chodziło o opór cewki między 1/- a 15/+ i pokazuje 0.9 ty napisałeś że max to 1.5 a ja czytałem w książce audi i silnik 4 cyl 1.8 na cewce max ma 0.8 jestes pewien ze 1.5 to max dla 4 cyl 1.8 gti 8v

: sob sie 26, 2006 19:59
autor: dziejo
sk8bord pisze:sprawdzałem napięcie na sondzie lanbda to pokazyje cały czas koło 0,2 V :kac:
rezystancja na sondzie lambda

: sob sie 26, 2006 20:06
autor: evolution
dziejo pisze:
sk8bord pisze:sprawdzałem napięcie na sondzie lanbda to pokazyje cały czas koło 0,2 V :kac:
rezystancja na sondzie lambda
COOOOO??? rezystancja na lsondzie lambda???? napiecie od zero do jednego wolta ma byc. a po tym co napisales kolego zlocisty to wymieniaj sonde na nowa w ciemno padla sobie.....

: sob sie 26, 2006 20:07
autor: sk8bord
prawde mówiąc nie wiem jak mam sprawdzić opór na sondzie lambda codo czego mam podłączyć a silnik ma być włączony ? :crazy:

: ndz sie 27, 2006 10:47
autor: wojtas_GT
Może też być co innego.
1. Znam jeden przypadek, gdy taki sam model kulał, że siedemseta go brała. Był problem typowo elektryczny, wtyk do jednego wtrysku był zaśniedziały i luźny, natychmiast pomogło, ale UWAGA! - on tak chodził cały czas, nie po 10-20km., więc raczej odpada.
2. Może byc ewentualnie coś takiego jak u kumpla w GTi MK3 2,0 2E , że tak od czasu do czasu zaczynał się mulić, na chwilę, słabł. Na kompie nic nie wychodziło, był maniak parę razy. Wcześniej eksploatowal go dość intensywnie, 200km/h standard. Nagle zapaliła mu się kontrolka oleju, zaniklo całkiem ciśnienie. Zdjał michę, myśląc że obrócił panewę, rozebrali już kilka mostków i jeden zaczął się bawić pompą oleju. Rozpadł się w niej zawór, wymienił pompę oleju, poskładał wał z powrotem, ale UWAGA - jedna panewka korbowodowa nosiła ślady "chytania", nie był to raczej skutek pompy a powstawało to już wcześniej. Lekko to zapolerowali. Koleś od tamtej pory nie ma problemu z muleniem.
Podejrzewam, że może być coś z tarciem wewnętrznym, bo objawia się po 10-20km, jak olej trochę zrzednie, potem po zgaszeniu zaraz to wraca. Nie chcę krakać, ale weź to też pod uwagę, gdzieś na końcu listy.
:partyman:

: ndz sie 27, 2006 11:51
autor: Paweł Marek
sk8bord PG to jest G60 zgadza się? taki masz? I stanie napięcia na sondzie 0,2 v nie jest dowodem na to że padła, może być z jakiegoś powodu za uboga mieszanka. Zwykle zepsuta sonda staje na wyższym napięciu. I jak to mierzyłeś, zwykłym tanim cyfrowym miernikiem nie da rady, napięcie waha się zbyt szybko żeby miernik nadążył.

PG

: ndz sie 27, 2006 16:23
autor: sk8bord
Paweł Marek tak silnik tzn głowica jest g60 ale osprzęt jest od golfa gti 8v a napięcie sondy trzeba mierzyć gdy jest podłączona do przekażnika czy samo podączenie do sondy wystarczy ?
a wogle to pompa paliwa może być powodować moje problemy lub cewka bo opór między 1/- a 15/+ jest 0.9 czyli o 0.1 za dużo ?

[ Dodano: 27 Sie 2006 18:02 ]
wskażnik nie jest taki słaby bo reaguje na zmiany napiecia w alternatorze czy na akumulatorze z dokładnością do 0.01 v a na lambdzie pokazywało mi dokaładnie 192 mV!!! czyli 0.2 V chyba. jak sprawdzić przekażnik pompy paliwa ?

: ndz sie 27, 2006 20:37
autor: Dragon
sk8bord pisze:wskażnik nie jest taki słaby bo reaguje na zmiany napiecia w alternatorze czy na akumulatorze z dokładnością do 0.01 v a na lambdzie pokazywało mi dokaładnie 192 mV!!! czyli 0.2 V chyba
Pokazać to pokaże, ale nie chodzi tu o skalę tylko bezwładność miernika elektronicznego! Nie wszystkie wahania napięcia odczytane na mierniku wychyłowym da się również odczytać na cyfrowym.

: ndz sie 27, 2006 20:50
autor: emgrala
sk8bord pisze:a jak sprawdzałem napięcie na sondzie lanbda to pokazyje cały czas koło 0,2 V
zwyklym miernikiem (takim za 20 zl) mozesz sobie mierzyc a on pokaze co chce - wartosc srednia a ma byc chwilowa
odepnij sonde i zobacz na efekt
odepnij czujnik temp wody i zobacz na roznice

: czw sie 31, 2006 18:06
autor: sk8bord
OK sprawdzałem i mam dostaje mi sie powietrze do przewodu paliwowego ale przy samym regulatorze wtrysku ( przewód przy przyłączeniu przewodu napięcia) pytanie jest - skąd to powietrze się tam dostaje !!!??????