[mk3 TDI] sprzęgło sterowane hydrauliczne nie wysprzęgla !!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

[mk3 TDI] sprzęgło sterowane hydrauliczne nie wysprzęgla !!!

Post autor: cowboy » pt sie 25, 2006 15:46

proszę o pomoc !

auto słabo wysprzęglało...zgrzytał wsteczny, ciążko wchodziły biegi..

regulacja wybieraka i wymiana oleju nie pomogła...

zostało wyciągnięte sprzęgło i Radzikowski (fachowiec od sprzegieł) stwierdził że jest OK

tarcza ma jeszcze jakieś znaki od nowości - więc pewnie było remontowane przed sprzedaniem... u mnie tak kiepsko działa od początku...

została zregenerowana pompa sprzęgła i niestety nie można wysprzęglić nadal...

po prostu nie można wykonać skoku większego niż 2cm !!

docisk to LUK z napisem MADE IN SLOVAKIA

mechanik jest wkurzony na maksa - w poniedziałek drugi raz wyciąga skrzynie :(

bede kupował sam docisk - łożysko oporowe tez jest nowe - ja przejechałem tym autem 15 000 km...

co to może być - podobno w tym docisku coś nie halo, że niby spręzyny za mocne ?

ma ktoś jakies pomysły ?

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 15:49 ]
aha to jest relacja od mechanika - ja jeszcze tego nie widziałem - czy może jest jakiś inny docisk założony np od wersji ze sterowaniem linką itp... ???

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 16:01 ]
dodam że mam silnik AFN, koło dwumasowe...tarcza 228 mm

czy mój mechanik coś kręci ? wkurzony był chłopak na maxa - ale widze że kuma czacze - nakombinował się przy tym sterowaniu i nijak nie można wycisnąć docisku...

z drugiej strony moje auto było nieźle zakombinowane przez handlarza, więc nie zdziwiłbym się gdyby tam było jakieś inne sprzęgło ... nie wiem, może od AAZ albo wersji na linke ??

jak to rozbierze, to ma mi podać oznaczenia....

a miało być tak pięknie... :(

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 16:09 ]
co jeszzce zapamiętałem... podobno w rękach sprzęgło działa a hydraulika nie jest w stanie tegi wycisnąc !! to chyba bankowo coś ze sterowaniem ?
Ostatnio zmieniony wt sie 29, 2006 17:20 przez cowboy, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt sie 25, 2006 16:39

Może pompka przepuszcza i nie daje takiego ciśnienia jak należy, albo pompka jest zapowietrzona ??



piotrjamrozek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:17
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: piotrjamrozek » pt sie 25, 2006 18:02

TAZ pisze:Może pompka przepuszcza i nie daje takiego ciśnienia jak należy, albo pompka jest zapowietrzona ??
a jak to sie odpowietrza? czy powinno sie odpowietrzyc przy wymianie plynu hamulcowego?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 25, 2006 18:06

pojechałem na miejsce - skrzynia raz jeszcze poszła wek i tak:

1. Tarcza ma oznaczenie 028 141 036 LX dodatkowy numer 74795F810

wygląda jak nówka - nawet widac na niej jakies napisy..

Obrazek

2. Docisk ma oznaczenie 028 141 025 PX dodatkowy numer to 1022 B0604 - jest to LUK made in slovakia

Obrazek

Obrazek

3. Koło zamachowe 2 masowe wyglada tak:

Obrazek

Gdzie widać że ono jest 2-masowe ????

4. Od strony skrzyni to wygląda tak:

Obrazek

Problem jest w tym że pompka została zregenerowana, odpowietrzona i max ruch jaki daje na wysprzegliku przy pełnym ruchu tłoka to 20mm, a zeby dobrze wysprzeglic potrzeba 25 mm....

ps. sorki za kiepską jakość zdjęć ale robione telefonem przy słabym oswietleniu..

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 18:18 ]
wg ETKI tarcza w AFN-ie jest 220 mm a nie jak podaje np intercars 228 !!!! - tak jak np w 1Z, AHU itd - czy to mozliwe żeby mocniejszy silnik miał mniejszą średnicę tarczy ? a w zasadzie dicisku bo tarcza ma 219mm

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 09:45 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [mk3 TDI] sprzęgło sterowane hydrauliczne nie wysprzęgla

Post autor: RobertP » pt sie 25, 2006 18:51

covboy juz sobie pomyslałem ze docisk ale raczej na 100% jest OK

jak masz pompkę zregenerowaną (ciekawe czy dobrze złożona > ) i nie przepuszcza
to jeszcze siłownik przy skrzyni Ci pozostał

sprawdź ten siłownik odkręć 2 śruby mocującego do skrzyni ale bez rozłaczania przewodów i zobacz czy jak naciśniesz pedał
sprzęgła to czy z siłownika wychodzi taki popychacz, może z nim coś nie tak, moze nie sięga jak włoży się do skrzyni albo poprostu przepiszcza sam siłownik

jak to się stało opisz od kiedy co i jak ...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 25, 2006 18:55

RobertP pisze:jak to się stało opisz od kiedy co i jak ...
było od samego poczatku jak kupiłem autko...

a jednak może być winny docisk...może to *#cenzura#* słoneczko sie okształciło ?

znalazłem tu ze może być to wina docisku..te same objawy

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=849

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 18:57 ]
RobertP pisze:sprawdź ten siłownik odkręć 2 śruby mocującego do skrzyni ale bez rozłaczania przewodów i zobacz czy jak naciśniesz pedał
sprzęgła to czy z siłownika wychodzi taki popychacz, może z nim coś nie tak, moze nie sięga jak włoży się do skrzyni albo poprostu przepiszcza sam siłownik
auto jest w warsztacie... całe sterowanie zostało podobno sprawdzone - ruch na wysprzęgliku to 20mm przy całkowitym skoku tłoka...a to ciuteńka za mało :(



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt sie 25, 2006 20:28

cowboy pisze:a jednak może być winny docisk...może to kochany słoneczko sie okształciło ?(
no może i tak ale na fotce wyglada b.dobrze, i stąd moje stwierzenie ...

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 20:30 ]
cowboy pisze:auto jest w warsztacie... całe sterowanie zostało podobno sprawdzone - ruch na wysprzęgliku to 20mm przy całkowitym skoku tłoka...a to ciuteńka za mało :(
no fakt z deczka jakoś mało



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » pt sie 25, 2006 20:36

cowboy pisze:a jednak może być winny docisk...może to kochany słoneczko sie okształciło ?
chyba wtedy by sie slizgalo sprzeglo?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 25, 2006 20:56

RobertP pisze:cowboy napisał/a:
auto jest w warsztacie... całe sterowanie zostało podobno sprawdzone - ruch na wysprzęgliku to 20mm przy całkowitym skoku tłoka...a to ciuteńka za mało

no fakt z deczka jakoś mało
pytanie: jaki ma byc ten skok na wysprzegliku ?

no cóż jedyna mozliwość to docisk, jest to jedyna rzecz która może byc przyczyna słabego wysprzęglania...

podobno tez robili testy i przy wciśnietym hamulcu był długi zakres slizgania się sprzęgła...



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » pt sie 25, 2006 21:46

jezeli wysprzeglik puszcza to w momencie kiedy pare razy podpompujesz sprzeglo to przez chwile dziala bez zarzutu , mialem tak ze nie wchodzily mi biegi , wysprzeglik nawalil i musialem przed kazda zmiana pompowac pedalem , zeby zalapal cisnienia.
Spompuj go pare razy , odpowietrz i sprawdz czy dobrze wszystko chodzi..


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt sie 25, 2006 21:55

PiTTer99 pisze:Spompuj go pare razy , odpowietrz i sprawdz czy dobrze wszystko chodzi..
jakby miał zapowietrzony lub źle odpowietrzony byłby miekki
covboy czy pedał sprzęgła jest OK, co czujesz na wciskając (normalny, miękki) ?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 25, 2006 22:00

PiTTer99 pisze:jezeli wysprzeglik puszcza to w momencie kiedy pare razy podpompujesz sprzeglo to przez chwile dziala bez zarzutu
Panowie - sęk w tym że u mnie pompa i wysprzeglik działają OK - SPRAWDZONE !, tłoczek pracuje w całym zakresie, układ odpowietrzony to podstawa ! Koles który mi to naprawia jest lekko wkurzony bo 2 raz wyciaga skrzynie.., całe sterowanie DOKŁADNIE sprawdził...

pompowanie nic nie daje...jedyne podejrzenie że docisk sie popsuł..nie wiem jaka może być przyczyna ?...może odkształciło się to słoneczko ??
może tak być że teraz originalny skok jest za mały ? gdzie dorwać jakies parametry naprawcze? - zresztą wraca w poniedziałek rano do Radzikowskiego na stół...może coś wyduma

tak czy inaczej potrzebuje kupic docisk LUK 028 141 025 PX, bo raczej nie widze mozliwości regeneracji tego ... a szkoda bo docisk jak nówka :(



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt sie 25, 2006 22:15

cowboy pisze:...może odkształciło się to słoneczko ??
kurcze tutaj no nie wiem na oko nie widac , porównaj w sklepie nowe ...
w zasadzie jak samo sloneczko by sie odkształciło to mozliwe że wpadło by łożysko i miałbyś miekki pedał ...
a co do skoku towiesz moze jest OK, bo ja z tłoczka wysprzeglika wyjdzie ta dzwignia i "uderza" w "łapę nr 9 w Etku" w skrzyni ,
to na jej drugim końcu robi się napewno większy ruch niż 20mm, a to na bank wystarcza, zeby wysprzęglić
moze ona jest od innej skrzyni i w niej problem, może to pozostałość po różnych swapach w Twoim Golfiku



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » sob sie 26, 2006 06:42

czy miejsca zaznaczone na foto sprawdzales ? nie sa za bardzo wypracowane ? sama lapa nie jest odksztalcona ?
czy w pompce trzpien naciskajacy na lape wyciskowa nie jest wypracowany skracany ew jakis kombinowany?
Obrazek
jezeli wszystko gra to sprawdz dokladnie kazda lape w docisku czy nie ma pekniec
a jednak może być winny docisk...może to kochany słoneczko sie odkształciło ?
chyba wtedy by sie slizgalo sprzeglo?
raczej ciezko by wchodzily biegi wiec....
Ostatnio zmieniony sob sie 26, 2006 07:05 przez BruceLee30, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 406 gości