Strona 1 z 1
dziwne luzy wyczuwalne na kole kierownicy...
: czw sty 27, 2005 10:40
autor: Jarek_6N_999
Od samego początku jak kupiłem auto (miało wtedy 49 tys km, teraz ma 83 tys km.) zastanawia mnie pewna rzecz: czasami podczas manewrowania czuję jakieś stuki - z przekładnią wszystko jest OK, końcówki drążków również są w porządku...
Na przeglądach twierdzą, że układ kierowniczy nie ma luzów.
Zastanawiam się czy nie jest to związane z tym, że na samej kierownicy wyczuwalne są dziwne luzy w pionie i poziomie - jest to czuć a nawet widać, gdy mocniej szarpnie się kierwnicą. Mechanik w ASO oglądał i nic nie stwierdził i powiedzaił, że "Polo tak ma...
Co to takiego może być i jak to zlikwidować?
Czy ktoś jest w stanie udzielić mi jakiejkolwiek informacji na ten temat?
: czw sty 27, 2005 17:44
autor: Jarek_6N_999
nikt mi nic na ten temat nie napisze?
: czw sty 27, 2005 20:13
autor: Michael G60
Skręć koła maksymalnie w jadną stronę i jeździ powoli w kółko i w drugą - jak stuka to przegub!
: pt sty 28, 2005 10:27
autor: Jarek_6N_999
to nie są przeguby...
Bardziej interesuje mnie z czego wynikają te luzy na kole kierownicy... moim zdeniem te stuki (pojedyncze stuki) które od czasu do czasu się pojawiają związane są z tymi luzami.
Mimo wszystko dziekuję za jakąkoliwek radę!
: pt sty 28, 2005 11:33
autor: TAZ
Na górze w kolumnie jest łożysko, może ono już chce przejść w stan spoczynku.
: pt sty 28, 2005 12:29
autor: nawrotvw
Prosta sprawa, jeśli luz jest tylko na kole kierownicy, a nie występuje na zawieszeniu to mogą być tylko dwie rzeczy, lub obie na raz. Po pierwsze to tak jak kolega wyżej luz na łożysku, ktore znajduje się pod kołem kierownicy, lub luz na pierwszym (nie wiem ile jest) krzyżaku układu kierowniczego pod kierownicą. Mam identyczny problem w busie, zawieszenie jest perfekt a kierownica trochę lata i właśnie jest luz na krzyżaku i łożysku. Ale specjalista od układów kierowniczych powiedział, że to błachostka i zostawić to w spokoju przecież kierownica nie odpadnie. Zresztą jak działa wspomaganie to i tak tego nie czuć. Pozdrawiam
: pt sty 28, 2005 13:39
autor: malox
wydaje mi sie że to luz w lożyku przy kierownicy.też tak mam.u mnie trzeba wyciagnąć stacyjke żeby dostać sie do łożyska.nie wiem jak jest w twoim modelu.
: pt sty 28, 2005 13:40
autor: Jarek_6N_999
nie mam wspomagania...
Dzięki za odpowiedzi?
Czy samemy mozna te łozysko wymienić i jak stwierdzić czy jest to wina łozyska a nie np. krzyżaka lub na odwrót?
Rozbierałem deskę rozdzielczą pod kierownicą i widziałem ten krzyżak i wg mnie wglądało że tam jest wszystko OK...
: pt sty 28, 2005 13:48
autor: Jarek_6N_999
malox pisze:wydaje mi sie że to luz w lożyku przy kierownicy.też tak mam.u mnie trzeba wyciagnąć stacyjke żeby dostać sie do łożyska.nie wiem jak jest w twoim modelu.
Dzieki!
A jak dostać się do stacyjki? Rozumiem że muszę zdjąć kierownicę, rozebrać obudowę kolumny kierownicy, zdjąć przełącznik zespolony i na końcu stacyjkę - nie ma z tym jakiś problemów, mogę to zrobić sam jesli nigdy tego wcześniej nie robiłem, czy jechać do jakiegoś "fachowca"?
Jak dowiedzieć się jakie to łozysko aby nie szukać łozyska po rozbebeszeniu auta?
: sob sty 29, 2005 15:09
autor: malox
nie wiem jak jest z twoim samochodem.ja mam golfa 2 i tam wszystko samemu idzie zrobić(prawie wszystko).nie jestem w stanie ci pomóc.nie znam budowy.
: pn sty 31, 2005 10:19
autor: Jarek_6N_999
Ok - dzięki chociaż za tyle!
: pn sty 31, 2005 12:16
autor: TAZ
Jak wszystko pozdejmujesz to powinieneś zobaczyć łożysko osadzone w obudowie stacyjki. Popruszaj drążkiem kierowniczym i zobacz co się dzieje, jak jest luz to wymiana, a jak nie to załóż kiere i powolutku nią kręć raz w jedną, raz w drugą strone i patrz na krzyżak czy ma luz, jak ma to możesz zmienić lub jeździć.
: czw lip 28, 2005 09:50
autor: Jarek_6N_999
taz pisze:Jak wszystko pozdejmujesz to powinieneś zobaczyć łożysko osadzone w obudowie stacyjki. Popruszaj drążkiem kierowniczym i zobacz co się dzieje, jak jest luz to wymiana, a jak nie to załóż kiere i powolutku nią kręć raz w jedną, raz w drugą strone i patrz na krzyżak czy ma luz, jak ma to możesz zmienić lub jeździć.
Więc tak - luz na łożysku w stacyjce jest, ale dokładnie całe łożysko się rusza w obudowie stacyjny. Znajomy miał ten sam problem w Passacie B3 i pierścień który trzyma to łożysko do około "zaklepał" młotkiem - zrobiłem tak samo i pomogło ale po jakimś czasie zaczyna być ten luz lekko wyczuwalny.
Co do stuków przy manewrowaniu to spryskałem krzyżaki w kolumnie smarem w sprayu i przestało - wcześniej wymieniłem oba łożyska w poduszkach kolumn McPhersona, co oczywiście nie pomogło.
następnie umyłem je jak mogłem benzyną (bez rozbierania niestety) i napchałem smaru grafitowego.
Na razie jest OK.