Strona 1 z 1

[MK2] wyciek ze skrzyni biegów czy to problem z naprawą??

: czw sie 24, 2006 20:04
autor: lamariusz
Witam mam MkII z 90 roku TD. Mechanik mi powiedział, że mam spory wyciek ze skrzyni biegów, i powiadział, że wadą MK II jest to, żeby wymienić simering spod którego mam wyciek to trzeba wyciągać , całą skrzynie biegów, ją się całkowicie rozkręca, i dopiero wymienia ten simering. Prawda to czy on mnie nabija w butelke. Jeżeli prawda to czy można temu zaradzić w łatwiejszy sposób. Co radzicie. Pozdr.

: czw sie 24, 2006 20:50
autor: stachmiesz
słuchaj, nie wiem jak wygląda skrzynia wTD. ja robiłem w benzynie i do wszystkich uszczelniaczy masz dojście po wyjęciu skrzyni. a właściwie do wszystkich masz dojście bez wyjmowania, opróch jednego pod łapą łożyska sprzęglowego. tam jest uszczelniacz na wałku. ale najpierw bym sprawdził czy to tam wycieka. jesli tak, to wyciek powinien byc widoczny na łączeniu skrzyni z motorem.

: czw sie 24, 2006 20:58
autor: lamariusz
W TYM GOLFIE MA SKRZYNIĘ 5-CO BIEGOWĄ. NIE WIEM DOKŁADNIE Z KTÓREGO MIEJSCA MI OLEJ WYCIEKA.

: czw sie 24, 2006 21:09
autor: stachmiesz
uszczelniacze masz przy zabierakacz ( tam gdzie przykręcasz przegóby), z tyłu skrzyni - w miejscu gdzie masz wyjście na wodzik do zmiany biegów, i przy łożysku sprzeglowym. chyba że poszła uszcelka na skręceniu obudowy skrzyni - wtedy musisz ją wyciągac.

: czw sie 24, 2006 21:16
autor: lamariusz
USZCZELNIACZ , TO JEST TENNSIMERING O KTÓRM MI MÓWIŁ MECHANIK?, MECHANIK POWIEDZIAŁ MI JESZCZE , ŻE KAL SIĘ WYJMIE SKRZYNIĘ NIEGÓW, A NASTĘPNIE JA SIĘ ROZKRĘCI, TO TAM JEST JAKIS WIDZIK I CHYBA JOKOS PRZY TYM WIDZIKU JEST TEN SIMERING ???? JA JESTEM ZIELINY W MECHANICE POJAZDOWEJ.

: pt sie 25, 2006 07:17
autor: stachmiesz
do wymiany uszczelniaczy nie musisz rozbierac i wyjmowac skrzyni. ( nie licząc uszczelniacza pod łożyskiem sprzęgłowym, bo do niego trza srzynie wyjąć, ale nie rozkręcać)

: sob sie 26, 2006 12:28
autor: x27
cieknie ci z simeringa na wlaku sprzeglowym. oczywiscie zemozna go wybic jak jest skrzynka rozkrecona :okej: :okej: ale da go se wydlubac jak jest skrzynia wyjenta. prade mowiac gorzej jest go wybijac jak jest skrzynia rozkrecona i wyjmie sie walek sprzeglowy to jest tam lozysko igielkowe kore mozna latwo porezac.

: ndz sie 27, 2006 13:11
autor: vwmadison
mam podobny problem ale z silnikiem 1.6 pn
powoli bardzo zaczynaja sie saczyć krople w najniższym punkcie skrzyni biegów. Możliwe,że siemering na wale korbowym - sam jeszcze nie wiem.
Ile może kosztować przybliżona robocizna i lle to potrwa godzin???

: czw sie 31, 2006 10:04
autor: stachmiesz
nie wiem ile kosztuje robocizna, bo robilem sam. a czas na uszczelniacze ( łącznie w walkiem sprzegłowym , czyli wyjmowalem skrzynkę :) ) to ok. 3 godz. przyda sie druga osoba przy montowaniu skrzyni spowrotem


vwmadison, sprawdż uszczelniacze przy zabierakach jeśli olej zaczyna się zbierać na dolnej powierzchni skrzyni.

: czw sie 31, 2006 10:40
autor: x27
okolo 200zl robocizna + czesci . a komplet sim to tam kilka zl.

[ Dodano: Czw Sie 31, 2006 10:41 am ]
no chyba ze moze na lonczeniu leciic to trzeba skrzynke rokrecac . ++ 50/100zl

: sob wrz 02, 2006 19:04
autor: vwmadison
heh......chyba juz wiem gdzie był przeciek...Króciec dochodzący po prawej stronie do głowicy i tam sączył się płyn chłodniczy i skapywał na sam dół skrzyni. Mieszal się chyba przy okazji z brudem oleistym i taką końcową maź brałem za olej...Dół skrzyni wyczyszczony az widac numery seryjne i nadal sucho , a króciec wymieniony na nowy :)
Pobserwuje jeszcze :)